خوشمزه‌ترین غذاهای محلی گیلان و رشت به همراه تصویر آن‌ها-گروه غذایی


نام این غذا ممکن است که کمی گمراه کننده باشد و شما فکر کنید که این غذا نوعی کباب است که با گوشت پخته می‌شود. اما باید بدانید که کال کباب به غذایی گفته می‌شود که با مواد اولیه بادمجان کبابی، سبزی‌های خشک محلی، سیر و انار پخته می‌شود. به طور کلی این غذای لذیذ کاملا با استفاده از مواد اولیه گیاهی پخته شده و برای افرادی که گیاه خوار هستند بسیار لذیذ و خوشمزه می‌باشد. البته باید بدانید که کال کباب نوعی پیش غذا است و آن را به همراه غذای اصلی سرو می‌کنند. کوکوی مرغ، بادکوبه‌ای یا چخرتمه یک غذای محلی گیلانی است که طبخ آن دردسری ندارد. برای تهیه این کوکوی خوشمزه به تخم مرغ، زعفران، مرغ، پیاز، آبلیمو، فلفل و نمک نیاز است.

  • فضای ساده و بی‌تکلف رستوران مظاهری ظاهری که بوی صمیمیت قدیم را می‌دهد، یکی از دلایلی است که مسافران اینجا را به عنوان یک رستوران بین‌راهی عالی می‌دانند.
  • خدمه بسیار کار بلد و مؤدب رستوران از شما با نوشیدنی خوش‌آمدگویی استقبال می‌کنند و منو پر و پیمان رستوران را برای انتخاب تقدیمتان می‌کنند.
  • این‌ها در کنار ماهی‌هایی مانند سرخو وعده غذایی مقوی و خوش‌طعمی می‌سازند.
  • توجه داشته باشید در هنگام اضافه کردن تخم مرغ نباید آن را داخل غذا هم بزنید و اضافه کردن بیش از حد شوید نیز موجب تلخی آن می ‌شود.
  • ترشه واش، نام گیاهی در گیلان است که معمولاً در مناطق نیمه گرمسیری رشد می‌کند.
  • این غذا از غذاهای سنتی لاهیجان است، البته در بقیه شهرها هم آن را درست می‌کنند.

این غذا شباهت زیادی به باقلاقاتوق دارد و با استفاده از مواد اولیه‌ای مانند نمک، باقالی‌های سبز، زردچوبه، روغن و تخم مرغ تهیه می‌شود. تفاوت باقلا وابیج با باقلاقاتوق این است که باقلاقاتوق به صورت آب‌دار سرو می‌شود اما این غذا کاملاً بدون آب است. در مواد اولیه کال کباب بر خلاف اسمی که دارد خبری از گوشت نیست.

خورش انار مسما

پیش غذاهای شمالی به‌مانند غذاهای لذیذ شمالی دستور پخت‌های جذابی دارند؛ طعم لذیذ پیش غذاهای شمالی شما را برای خوردن غذای اصلی به تکاپو می‌اندازد. اما اگر طرفدار غذاهای شمالی هستید، خوشمزه‌ترینشان را در هر وعده می‌توانید اجاره اقامتگاه بوم گردی گلبند رودبار بخورید! آن هم در یک اقامتگاه کاهگلی که هر گوشه‌اش پر است از آرامش و زیبایی. ترشه تره از غذاهای اصیل رشتی است که در دیگر شهرهای گیلان نیز تهیه و پخت می‌شود. ترشه تره را باید با برنج کته و ماهی شور یا ماهی دودی میل کنید تا نهایت لذت را از این غذای اصیل گیلانی ببرید.

میانگین سن بازنشستگی در استانداردهای جهانی ۱۳ سال کمتر از سن امید به زندگی است

اگر خواستید در زمان سرو می‌توانید کمی آب نارنج روی مواد بریزید. شبکه شهرهای خلاق یونسکو در سال ۲۰۰۴ در میان شهرهایی رواج پیدا کرد که از فاکتور خلاقیت برای پایداری در شهر استفاده می کنند. در اصل این شهرها از ایده های نو بهره می برند تا به بقای ابعاد مختلف فرهنگ بومی شان از جمله غذا، لباس، موسیقی و …

انواع غذاهای محلی گیلان بدون گوشت

حتی مردم محلی رشت اگر به‌دنبال یک رستوران شیک و گران برای برگزاری انواع مراسم مهم بگردند، رستوران بزرگ گیلانه را انتخاب می‌کنند. این رستوران فضایی بسیار بزرگ و مجلل دارد و با حضور در آن احساس خوبی به شما دست می‌دهد. رستوران زیتون رودباررستوران زیتون رودبار با نمای لوکس و دکوراسیون زیبایش، از همان بدو ورود، حال خوشی را به شما هدیه می‌دهد. حال خوشی که با دیدن غذاهای خوش رنگ و لعابش بیشتر هم می‌شود.

ترکیب این غذا از بادمجان، تخم‌مرغ، گوجه‌فرنگی و شوید درست شده است که طعم بی‌نظیری دارد. یک غذای ساده سنتی در گیلان، این کوکوی خوشمزه است و در شب سال نو معمولاً طبخ می‌شود. یک غذای مقوی که از تخم یا خاویار ماهی سفید به همراه سیب‌زمینی، پیاز، سیر، تخم‌مرغ و سبزی معطر درست می‌شود. رستوران دوستی همانند نام خود جو صمیمی و دوستانه‌ای دارد.

ترشه تره در کنار باقلاقاتق و میرزا قاسمی از معروف‌ترین غذاهای شمالی محسوب می‌شود که طعم و مزه آن هوش و حواس را از سر می‌برد. سبزی‌های محلی مانند خالواش، چوچاق، جعفری، گشنیز و نعناع در کنار گوشت چرخ‌کرده، مغز گردو و رب انار مواد اصلی این غذای لذیذ را تشکیل می‌دهند. در لیست غذاهای شمالی همیشه کباب‌های خوشمزه‌ای را پیدا خواهید کرد. میرزا قاسمی هم مثل باقلاقاتق یکی از مشهور ترین غذاهای شمالی است که به علت مزه ی عالی آن به تمام ایران صادر شده است و امروز در تمام شهرهای ایران بخشی از سفره ی ما ایرانی هاست.

خورشت آلو یا مرغ و آلوی مازندرانی نام یکی دیگر از غذاهای محلی مازندران بوده که اگر یک بار آن را میل کنید، به هیچ عنوان طعم فوق‌العاده آن را از یاد نخواهید بود. خورشت آلو با برنج سرو می‌شود و برای تزیین می‌توان مقداری زرشک، خلال پسته و گل محمدی به آن اضافه کرد. اگر به طعم‌های ترش علاقه دارید در سفر به گیلان حتما این غذا در لیست‌تان قرار دهید. این غذای خوشمزه گیلانی از تخم مرغ، سیر، خالواش، اسفناج و انواع سبزی‌ها مثل گشنیز، جعفری، نعنا و شوید پخته می‌شود. موادهای غذا با هم کوبید شده و درداخل بادمجان کبابی ریخته می شود و آن را بر روی آتش آماده می شود. این نوع سبزی از سبزی های کوهی شمال است که در خرداد و اردیبهشت بسیار فروان است.

هنر آشپزی از هنر های محبوب است که با دیدن ویدئو ارتقا خواهد یافت. طرز تهیه خورش کئی انار مازندرانی مخصوصباز هم یک غذای خوشمزه دیگر. طرز تهیه خورش کئی انار مازندرانی مخصوص را بصورت کاملا حرفه ای و گام به گام برایتان قرار دادیم. معمولا آش اسفناج را همراه آب نارنج و زیره سرو می کنند و زمان پخت این آش 120 دقیقه می باشد.