خوشمزه‌ترین غذاهای محلی گیلان و رشت به همراه تصویر آن‌ها-گروه غذایی


همچنین در کنار آن ماهی شور، زیتون پرورده و ماست نیزسرو می شود. همان طور که از نام این رستوران مشخص است، یکی از بزرگترین رستوران های گیلان و رشت به حساب می‌آید. از نظر ظاهری می‌توان گفت که این رستوران بی‌شباهت به یک تالار پذیری مجلل نیست.

خلاصه اگر در رستوران های گیلان دنبال رستورانی شیک و باکیفیت می‌گردید و قیمت هم زیاد برایتان مهم نیست حتما به رستوران رازقی سر بزنید. این رستوران با پارکینگ اختصاصی‌اش نگرانی جای پارک را هم از مشتری‌هایش گرفته است. یک پیش‌غذای خوشمزه که می‌توانید همراه با غذا یا پیش از آن میل کنید، کال کباب است. این غذا ترکیبی از بادمجان کبابی، سیر، گردوی آسیاب شده، آب انار ترش، نعنا و سبزی محلی است. طعم آن برای همیشه زیر زبانتان خواهد ماند و بسیار لذیذ است؛ حتماً آن را تجربه کنید که طرفدار این غذا خواهید شد.

  • باقلا یکی از مواد غذایی پرکاربرد در غذاهای محلی مازندران است که در باغ‌های این استان کشت می‌شود.
  • کباب ترش شمالی یک غذای شمالی با گوشت گوسفندی بسیار عالی و خوشمزه که طرفداران زیادی دارد با سبزی های معطر شمالی که طعم و عطر کباب را بینظیر می کند.
  • جاباما با ارائه امکاناتی مانند انتخاب بازه قیمت، به شما کمک می‌کند تا بتوانید با هر بودجه‌ای، ویلا، اقامتگاه یا هتل موردنظرتان را رزرو کنید.
  • ماهی مرکب را به قطعات کوچکی تقسیم می‌کنند، با ادویه می‌پزند و با سیب‌زمینی سرخ‌کرده نوش‌جان می‌کنند.
  • هنوز نمی دونی انار ترش باعث یبوست میشه نه اجابت مزاج، ضمناً اونجا طبق ذائقه شخص شما غذا نمی پزن، اگر خوشت نمیاد کسی مجبورت نکرد که غذای شمال رو بخوری.
  • همیشه در لیست غذاهای سنتی ایرانی نام باقالی قاتق دیده می‌شود.

در این رستوران انواع کباب، غذاهای سنتی و اصیل مازندرانی سرو می‌شود. یکی دیگر از رستوران‌های قدیمی رامسر، رستوران مظاهری و پسران است که در مسیر رامسر به تنکابن در جاده ساحلی قرار دارد. فضای ساده و بی‌تکلف رستوران مظاهری ظاهری که بوی صمیمیت قدیم را می‌دهد، یکی از دلایلی است که مسافران اینجا را به عنوان یک رستوران بین‌راهی عالی می‌دانند. در رستوران مظاهری انواع غذاهای خوشمزه شمالی، ماهی سفید و ماهی قزل‌آلا در کنار سایر غذاهای ایرانی و سنتی سرو می‌شود. اجاره ویلا در رامسر به شما این امکان را می‌دهد که چندین و چند بار به رستوران خاور خانم رفته و تک تک غذاهای لذیذ آن را امتحان کنید.

غذاهای شمال ایران، چه غذاهای گیلانی و چه غذاهای مازندرانی نه تنها در مناطق خود، بلکه در همه ایران محبوبیت دارند. تقریباً هیچ کسی نیست که به شمال کشور سفر کرده باشد ولی از خوردن غذاهای شمالی لذت نبرده باشد. «سیر قلیه» یا «سیر چغرتمه» یک خورش خوشمزه گیلکی است که در فصل زمستان حداقل هفته ای یک بار سر سفره گیلانی‌ها حاضر است. کالری خورش سیر قلیه با این روش پخت چندان زیاد نیست و با خیال راحت می‌ توانید آن را میل کنید.

این استان علاوه بر آب‌و‌هوای پاک و طبیعت بکر از غذاهای خوش آب‌ورنگ و لذیذی هم برخوردار بوده که نمی‌توان به هیچ عنوان آن‌ها را از دست داد. غذاهای محلی مازندران از تنوع زیادی برخوردارند و طعم و مزه آن‌ها واقعا بی‌نظیر است، از این رو در ادامه شما را با معروف‌ترین غذاهای محلی مازندران آشنا خواهیم کرد. غذاهای ایرانی فارغ از هر شهر یا استانی که به آن تعلق دارند، بسیار خوشمزه و لذیذ هستند. تنوع غذا در ایران بسیار زیاد بوده و در این میان غذاهای محلی هر استان در جایگاه ویژه‌ای قرار دارند. یکی از معروف‌ترین و لذیذترین غذاهای محلی مربوط به استان مازندران بوده که رنگ و بوی آن هوش از سر آدمی می‌برد.

بهترین غذاهای شمال ایران | بهترین غذای ایرانی استان‌های شمالی

با مجله کوروش همراه باشید تا یک لیست منوی غذای گیلانی را به شما معرفی کنیم. کباب ترش غذای اصیل رشت و یکی از شناخته شده‌ترین غذاهای سنتی این شهر محسوب می‌شود. اگر شما به شهر گیلان سفر کنید و به رستوران‌های آن بروید این غذای بی‌نظیر را در تمامی رستوران‌ها می‌توانید پیدا کنید. برای تهیه کباب ترش و جوجه ترش ابتدا گوشت گوسفند، گوساله یا مرغ را در سس مخصوص می‌خوابانند.

۹- کال کباب سنتی گیلانی

رستورانی با انواع غذاهای رسمی ایرانی و غذاهای سنتی گیلانی که طعم غذاهایش برایتان خاطره‌ای زیبا خواهد شد. این رستوران که در بندر انزلی، ما بین میدان معراج و میدان مالا قرار دارد، پارکینگ اختصاصی هم برایتان در نظر گرفته تا همه جوره راحت باشید. رفتار صمیمانه کارکنان هم یکی دیگر از دلایلی است که رستوران حاج مرتضی را به یکی از بهترین رستوران های گیلان بدل می‌کند. در منو ماهی سفید هم غذاهای گیلانی مثل شامی، میرزا قاسمی، کباب ترش و فسنجان دیده می‌شود و هم غذاهای دیگر مثل آلبالوپلو، ته چین و خورشت آلو اسفناج.

این غذای محلی گیلان طعم خاص و بی‌نظیر خود را مدیون یک سبزی محلی و معطر به نام چوچاق است که در شمال کشورمان می‌روید. در تهیه این خورش از گوشت مرغ یا گوسفند، شکر، آلو سیاه و قیصی استفاده می‌شود. این خورش به دلیل وجود شکر، آلو سیاه و آلو قیسی، طعم ترش و شیرین لذیذی دارد. به طور معمول این خورش با گوشت مرغ تهیه می‌شود اما می‌توانید از گوشت گوسفندی نیز استفاده کنید. فوت کوزه‌گری خوشمزگی خورش آلو مسما، کم آب بودن این خورش و استفاده از مرغ شمالی محلی است. خورش انار بیج که به آن انار آویج و سبزی فسنجان نیز گفته می‌شود، شکل و شمایلی مانند خورش فسنجان دارد.