خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایران و شهرهای معروف را کجا بخوریم؟ + عکس مجله جاباما-گروه غذایی


درون قابلمه روی حرارت مقداری روغن بریزید و پیازها را به آن اضافه کنید. بعد مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و تفت دهید. دقت کنید برای سوپ شیر زردچوبه را باید خیلی کم اضافه کنید. سینه مرغ را به پیازداغ اضافه کنید و بگذارید با 4 لیوان آب بپزد.

  • فضای رستوران کاملاً خانوادگی است و می‌توانید از آن برای برگزاری مراسم خود استفاده کنید.
  • یکی از معروف‌ترین و لذیذترین غذاهای کرمانشاه, خورش خلال است.
  • کاربران همیشه در نظرات خود درباره رستوران باران به تازه‌بودن مواد غذایی، محیط آرامش‌بخش و زیبا و اجرای موسیقی زنده اشاره کرده‌اند.
  • رنگ و بوی فوق العاده این پلو حتما شما را هم سر اشتها می آورد.
  • در آخر هم کمی آبلیمو برای خوش عطر و طعم شدن خورشت به آن اضافه می‌شود.

به همین دلیل شاید طعم غذاهای آن‌ها کمی متفاوت‌تر از سایر مناطق جنوبی کشور باشد. راستی بعد از خواندن این مطلب می‌توانید این غذاها را در بهترین رستوران های کیش امتحان کنید. کشک‌بادمجان یکی از پرطرف‌دارترین پیش غذاهای سنتی ایرانی است. با اینکه به‌عنوان پیش‌غذا در سفره‌های ایرانی قرار دارد اما آنقدر کامل و خوش‌مزه است که گاهی یک وعده غذایی کامل می‌شود حتی در مهمانی‌ها. سمبوسه دارای مواد میانی است که به‌دلخواه و اندازه موردنیاز خود ترکیب می‌شود. شما می‌توانید از گوشت یا قارچ، سوسیس، فلفل دلمه هم در میان سمبوسه استفاده کنید.

غذاهای سنتی ایرانی ، بهترین غذاهای اصیل ایرانی

کبه و قلیه میگو از غذاهای سنتی و لذیذ به شمار به شمار می‌آیند. قم شهری زیارتی و دارای جاذبه‌های گردشگری معنوی، طبیعی و تاریخی متعدد است, اما بد نیست بدانید که این شهر غذاهای سنتی پرطرفدار نیز دارد. غذاهای محلی اردبیل که دارای سابقهٔ تاریخی هستند، امروزه یکی از جاذبه‌های گردشگری این استان به شمار می‌آیند. بر عکس همه آش‌های دیگر که همه دوست دارند داغ داغ همراه با سیر و نعناع داغ میل کنند، آش یخ را باید سرد سرو کرد.

به نظر من خورش ماست می‌تواند بهترین نامی باشد که برای این غذا انتخاب بشود. حتماً می‌پرسید چرا؟ چون انگار واقعا ترکیبی از خورشت و ماست است! سپس گوشت‌های نرم شده را با ماست چکیده و زعفران و شکر ترکیب می‌کنند. برای تزیین آن همم معمولاً از خلال بادام و پسته استفاده می‌شود. خیلی‌ها این غذا را با طعم شیرین دوست دارند، اما گیلانی‌ها آن را ترش و ملس می‌پزند.

۴۴- یتیمچه شیرازی

برای هر بازدیدکننده‌ای که به دنبال چشیدن غذاهای سنتی ایرانی در فضایی گرم و دلپذیر است که اغلب با موسیقی سنتی ایرانی همراه است، شرزه محلی ایده‌ال برای صرف غذا است. شرزه تجربه غذاخوری کلاسیک ایرانی را با منوی خوشمزه و متنوع ارائه می‌کند که شامل کباب برگ، گوشت بره و کلم پلو شیرازی است. یکی از همان پلوهای معروف و مشهور شیرازی که حالا نامی آشنا برای بانوان ایرانی است کلم پلو است. کلم پلوی اصیل و خوش عطر شیرازی ترکیبی از مواد تازه است و همین تازه بودن مواد اولیه یکی از رمز و رازهای خوش عطر و طعم بودن آن است. برنج ایرانی، ترخون، جعفری، شوید، تره، ریحان، کلم قمری، گوشت چرخ کرده گوسفندی، زعفران، آب نارنج، آرد نخودچی و نمک و فلفل و زردچوبه ترکیبات تشکیل دهنده کلم پلوی شیرازی هستند. بهتر است برای داشتن یک کلم پلوی خوشمزه کلم را حسابی مزه دار کنید.

در طرز تهیه خورش باقلا قاتق شمالی از باقلا شمالی استفاده می‌شود و اگر به این باقلای محلی دسترسی ندارید می‌توانید آن را با باقلا کشاورزی ساده هم درست کنید. حالا که فصل زمستان فرا رسیده است، فرصت تهیه انواع غذاهای ایرانی زمستانی را از دست ندهید. طرز تهیه خورش لبو بسیار ساده است و معمولا به خاطر رنگ جذابش، طرفداران زیادی هم دارد. ممکن است در نگاه اول فکر کنید این غذا همان قیمه خودمان است و فرقی با آن ندارد. خورشت دوغ پای یا دوغ پی، یکی از غذاهای مشهور سیستان و بلوچستان است که به دلیل ظاهرش، خیلی‌ها آن را با قیمه اشتباه می‌گیرند.

» طرز تهیه انواع پلو و چلو ایرانی «

انواع و اقسام رستوران‌ها، بهترین و خوشمزه‌ترین غذاها را برای شما سرو می‌کنند. ولی اگر می‌خواهید با فرهنگ و آداب و رسوم واقعی مردم محلی کیش آشنا شوید، لازم است تا غذاهای سنتی جزیره کیش را امتحان کنید که در مجله گردشگری علی‌بابا برای شما توضیح داده‌ایم. غذاهای سنتی کیش نمادی از موقعیت جغرافیایی و ساحلی این جزیره است. قطع به یقین بعد از کباب یکی دیگر از محبوب ترین غذاهای سنتی در میان ایرانیان قرمه سبزی است. این خورش با چند نوع سبزیجات متنوع و معطر به همراه لیمو عمانی، لوبیا قرمز و گوشت گوسفند ویا گوساله درست می ‎شود. قرمه سبزی از معدود غذاهای سنتی ایرانی است که از زمان گذشته تا به امروز هیچ تغییری نکرده برای مثال در گذشته برای پخت آبگوشت خبری از گوجه فرنگی و سیب زمینی نبود!