خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایران و شهرهای معروف را کجا بخوریم؟ + عکس مجله جاباما-گروه غذایی


جدا از مواد اولیه و اصلی که گفته شد، ممکن است مواد غذایی دیگری هم به این غذا اضافه شود تا آن را با دیگر مدل‌های ته‌چین متفاوت کند. در واقع ما با انواع نسبتاً گسترده‌ای از ته‌چین‌ها رو‌به‌رو هستیم. در نتیجه شاید انتخاب خوشمزه‌ترین آن‌ها برایمان سخت باشد. معروف‌ترین غذای محلی قم, آبگوشت قنبید است؛ قنبید از کلمهٔ قمنبید (نبات قم)، گرفته‌شده است. می‌دانستید قیمه نثار یک غذای قزوینی است؟ قیمه نثار یکی از لاکچری‌ترین غذاهای محلی استان قزوین است که حالا در تمام ایران پخته می‌شود. ممکن است در هر شهری مردم قیمه نثار را با دستور مورد نظر خودشان بپزند.

حالا گوشت چرخ کرده، پیاز، نمک و دارچین را مخلوط کرده، کوفته ریزه های خوشمزه را درست کرده و سرخ می کنیم. بعد از آبکش کردن برنج به هنگام دم گذاشتن لایه به لایه از مخلوط هویج و کوفته ها به آن اضافه می کنیم و منتظر می مانیم تا پلو دم بکشد. خلال پسته و بادام گام نهایی در تزیین این پلو خوشمزه و خوش عطر است.

جوجه کباب را همراه با گوجه کبابی و برنج زعفرانی و کره می خورند که بسیار ترکیب خوشمزه ای است. تو ایران انواع کوفته تهیه می شود اما کوفته تبریزی از همه معروف تر و خوشمزه است. سرو این غذا چه با پلو زعفرانی و سبزی تازه باشد، و چه با نان سنگک و نوشیدنی عالی دوغ، طعم و عطر لذیذ آن را همیشه ثبت خواهد کرد.

کلم پلو شیرازی را حتما با سالاد شیرازی نوش جان کنید تا از طعم و مزه آن بیشتر لذت ببرید. مرغ شکم پر را در بسیاری از شهرهای ایران درست می‌کنند اما این غذا اصالتا مازندرانی است. داخل مرغ را خالی و تمیز می‌کنند، سپس با یک سری مواد پرش می‌کنند.

  • لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.
  • این غذا با برنج به همراه زرشک و زعفران و یک سس مخصوص که ترکیبی از آب مرغ و رب گوجه است، سرو می ‎شود و طعمی بی نظیر دارد.
  • پوست پرتقال را چندبار می جوشانیم و آب آن را عوض می کنیم تا تلخی آن گرفته شود و به سایر مواد آجیلی اضافه می کنیم.
  • مواد لازم برای تهیه این غذا عبارت است از ماهی شور, تمبر هندی, سیب‌زمینی و پیاز و ادویه‌جات.

رستوران حوض خونه حدود 40 سال پیش افتتاح شده و در طی این سال‌ها، مشتریان ثابت فراوانی پیدا کرده است. رستوران حوض خونه دو طبقه کاملاً مجزا دارد و از این رو بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که مراسم یا مهمانی‌های خود را در این رستوران برگزار کنند. بازار ماهی فروشان کیش در محله سفین قدیم کیش، به سمت تجارت‌خانه جنوب، در نزدیکی پارک میرمهنا و بازار عرب‌ها قرار دارد و ساعت کاری آن از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ و ساعت ۱۶ تا ۲۳ است. ته دیگ یکی از بخش های ثابت در سفره ایرانیان است و تمام ایرانیان علاقه شدیدی به ته دیگ دارند و تنها بخشی از غذا است که ظرف آن در انهت خالی می شود. باقالی پلو بیشتر در اواخر بهار و تابستان که باقالی های سبز و تازه وجود دارد و برنج تازه به درست شده است طبخ می شود.

مواد اولیه تشکیل دهنده این غذا گوشت، به، آلو، لپه، زعفران، کمی شکر، گوجه فرنگی، پیاز و ادویه است. اگر دوست داشته باشید که طعم شیرینی بیشتر احساس شود، می‌توانید از مقدار بیشتری شکر در آن استفاده کنید. گیلان یکی از خوش آب و هواترین شهرهای ایران است که به خاطر اقلیم جغرافیایی خوبش هر کسی را به سمت خودش می‌کشاند. از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهر که بگذریم، دستپخت اهالی گیلان و غذاهای خوشمزه‌ای که می‌پزند را می‌توانیم به عنوان یک جاذبه گردشگری در کشورمان معرفی کنیم. مرصع پلو یا پلو نگین‌کار،‌ پلوی مخلوطی است که به‌خاطر مخلفات درخشانی که روی آن ریخته می‌شود، این نام را گرفته است.

۴۲- خورش غوره مسما

معمولا در فهرست غذاهای ایرانی، غذاهای بدون برنج ساده‌تر از انواع دیگر غذاها هستند. در این لیست هم می‌توانید انواع متنوعی از خوراک‌ها را ببینید که به راحتی و با مواد ساده‌ای تهیه می‌شوند. آلبالو پلو شیراز همان غذایی است که با استفاده از آلبالوهای ترش و آبدار تهیه شده و از محبوب‌ترین غذاها در فصل تابستان در میان اهالی شیراز به شمار می‌رود. کوفته تبریزی یکی از مشهورترین و خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایران است.

اگر دوست دارید سوپ شیر شما قارچ داشته باشد، می‌توانید یک ربع قبل از به انتها رسیدن پخت سوپ شیر، قارچ‌ها را که به‌صورت جداگانه کمی تفت‌داده‌اید به مواد اضافه کنید. برای تهیه ته دیگ که در انتهای قابلمه برنج را با روغن مخلوط می کنند اما انواع دیگری از ته دیگ وجود دارد مانند سیب زمینی . این پلو را معمولا با مرغ و یا گوشت یا ماهیچه سرو می کنند و قبل از سرئ بر روی این غذا کمی زعفران می ریزند. آش ارده هم بنظرم از خوش مزه ترین غذاهای جنوب کشور هستش.

تبریز و کوفته‌هاش!

بسیاری از افراد برای مقابله با بوی میگو از این ادویه‌ها یا سیر و پیاز استفاده می‌کنند که نباید آن‌ها را نادیده گرفت. این غذای پرطرفدار ایرانی از حبوباتی مانند نخود و لوبیا سفید و گوشت و چربی و گوجه فرنگی و پیاز تهیه می شود. سنت ایران فقط به جاهای دیدنی و لباس های آن نیست بلکه غذاهای سنتی بسیار لذیذ و سالم ایرانی در جهان زبانزد هستند با آنها آشنا شوید .

یکی از آش های خوش طعم و متفاوت اصفهانی ها، آش سماق است که در آن از سماق خشک استفاده می کنند. این آش را می توان هم با آرد و هم با برنج نیم دانه تهیه کرد. در این لیست غذا های ایرانی بیش از 230 نوع غذای اصیل و سنتی را معرفی کردیم. بعضی از آن ها عام تر بوده و هر ایرانی، دست کم یکبار آن ها را نوش جان کرده است. دلمه نیز یکی از خوش مزه ترین گزینه های لیست غذا های ایرانی به شمار می رود.