تمپه تابه سرخ شده با سس سویا زنجبیل



من به ،وان یک همکار آمازون از ،یدهای واجد شرایط درآمد ،ب می کنم.

این تمپه سرخ شده با سس سویا زنجبیل دارای مواد مغذی و طعمی است. شور، شیرین است و کمترین حرارتی از زنجبیل تازه دارد. روی برنج و سبزیجات بخارپز شده برای یک غذای گیاهی سریع، ۲۵ دقیقه ای و آسان سرو کنید.

تمپه پان سرخ شده با سس سویا زنجبیل که در پس زمینه ای روشن آبکاری شده است

تمپه چیست؟

تمپه تا حدودی شبیه پسر عموی شیک توفو است (اگر قبلاً این کار را نکرده اید، راهنمای نهایی ما برای پختن توفو را بررسی کنید!). این محصول از دانه های کامل سویا ساخته شده است که به شکل آجر نازک در کنار هم قرار گرفته اند و طی چند روز ،ر می شوند.

تمپه از اندونزی سرچشمه گرفته است و در حالی که همچنان یک غذای محبوب اندونزیایی است، به ،وان یک جایگزین گوشت گیاهی سالم به یک غذای مورد علاقه واقعی در سراسر جهان تبدیل شده است.

به دلیل فرآیند ،ر، تمپه در مقایسه با توفو طعم قوی تر و آجیلی دارد. همچنین بافت و سفت تر است – حتی از یک توفوی سفت یا فوق العاده سفت تر.

تمپه با وجود سفتی و بافت منحصر به فردش، هنوز هم مارینادهای خوش طعم را به طرز باورن،ی به خوبی جذب می کند و یک ماده همه کاره در هر آشپزخانه گیاهی است.

بازار محلی یا خواربارفروشی‌های خود را برای تمپه در نزدیکی خود بررسی کنید. معمولاً در کنار توفو در بخش غذاهای سالم فروشگاه ذخیره می شود.

و برای غذاهای گیاهی بیشتر با تمپه، Sweet Jalapeño Tempeh Strips، Vegan Kabobs با Marinated Tempeh، و این Sweet and Sour Tempeh را ببینید.

چرا این تمپه سرخ شده را دوست خواهید داشت؟

  • 25 دقیقه دیگر آماده است. برخلاف تمپه ترشی یا تمپه پخته شده، این تمپه سرخ شده از ابتدا تا انتها تنها در 25 دقیقه آماده می شود. اگر برای برنامه ریزی از قبل وقت ندارید، این روش آشپزی برای شماست!
  • به طور طبیعی وگان و بدون گلوتن. با مارک هایی مانند لایت لایفتمپه برای وگان های بدون گلوتن بی خطر است!
  • سرشار از پروتئین است! تمپه اغلب به ،وان یک غذای فوق‌العاده در دنیای گیاهی شناخته می‌شود، زیرا این غذای ،ر شده غنی از مواد مغذی و مملو از پروبیوتیک‌هایی است که برای سلامت روده و هضم عالی هستند. همچنین یک جایگزین عالی برای گوشت است زیرا به طور طبیعی سرشار از پروتئین است – 31 گرم پروتئین در هر فنجان!
  • من، برای تهیه غذای گیاهی این غذا در ظرف های آماده سازی غذا تا 4 روز در یخچال نگهداری می شود. این تمپه سویا زنجبیل را برای آماده سازی وعده غذایی بعدی خود امتحان کنید!
  • فقط با 7 ماده غذایی مقرون به صرفه ساخته شده است. خوردن آن آسان است گیاهی بر اساس بودجه با گزینه های پروتئین ارزان مانند تمپه. تنها چیزی که نیاز دارید تمپه است، به علاوه 6 ماده مقرون به صرفه دیگر برای تهیه سس سویا تمپه و زنجبیل از ابتدا!

مواد تشکیل دهنده

مواد تشکیل دهنده پان سرخ شده تمپه با سس سویا زنجبیل با سطح سفید اندازه گیری شده است

برای تمپه

  • روغن: برای اینکه تمپه را تابه ای سرخ کنید و لبه ها را قهوه ای طلایی کنید، استفاده از مقدار کمی روغن توصیه می شود. من 1 قاشق غذاخوری روغن نباتی استفاده کردم. اگر بدون روغن هستید، آن را حذف کنید و با آب یا آب سبزیجات جایگزین کنید.
  • بلوک تمپه: تمپه ساده یا تمپه غلات کامل ترجیح داده می شود. اگر فاقد گلوتن هستید، مواد تشکیل دهنده را برای غلات حاوی گلوتن مانند جو یا چاودار مجددا بررسی کنید.

برای سس سویا زنجبیل

  • پیاز و سیر: پایه ای خوش طعم و معطر ایجاد می کند. برای داشتن بهترین طعم، پیاز و سیر تازه به شدت توصیه می شود به جای پیاز یا پودر سیر.
  • زنجبیل: زنجبیل تازه رنده شده بهترین است. در صورت ،وم، ¼ قاشق چایخوری خشک شده را جایگزین کنید.
  • من بید هستم: اگر به سدیم حساسیت دارید، از سس سویا کم سدیم استفاده کنید. اگر فاقد گلوتن است، از تاماری استفاده کنید.
  • آب لیمو: اسیدیته و درخشندگی را اضافه می کند که گرمای تند زنجبیل رنده شده را تکمیل می کند.
  • شیرین کننده مایع: شربت افرا یا آ، انتخاب های خوبی هستند.

طرز تهیه تمپه تابه ای با سس سویا زنجبیل

  • 1) در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط ​​رو به بالا، مقدار کمی روغن را گرم کنید. پیاز، سیر و زنجبیل را اضافه کنید و به مدت 1 دقیقه یا تا زم، که معطر شود تفت دهید.
فرآیند اضافه ، پیاز به ماهیتابه
فرآیند اضافه ، سیر به ماهیتابه
فرآیند اضافه ، زنجبیل به ماهیتابه
  • 2) با انگشتان خود آجر تمپه را مستقیماً در تابه ،د کنید. تکه های تمپه را ۱ تا ۲ دقیقه دیگر تفت دهید و مرتب هم بزنید تا تمپه کمی قهوه ای شود.
فرآیند اضافه ، تمپه به ماهیتابه
  • 3) سس سویا، آبلیمو و شیرین کننده مایع را به دلخواه بریزید. هم بزنید تا سس به خوبی جذب تمپه شود و تفت دادن تمپه را ادامه دهید تا خوب قهوه ای شود. اگر تمپه شروع به ،بیدن کرد، حرارت را روی حرارت متوسط ​​کم کنید.
فرآیند اضافه ، سس سویا به ماهیتابه
فرآیند فشار دادن آهک در تابه
فرآیند افزودن شیرین کننده به ماهیتابه
فرآیند مخلوط ، مواد با هم در تابه
  • 4) تمپه سرخ شده را در حالی که گرم است روی برنج قهوه ای و سبزیجات بخارپز شده یا به دلخواه سرو کنید.
تمپه پان سرخ شده با سس سویا زنجبیل که در پس زمینه ای روشن آبکاری شده است

سوالات متداول دستور العمل

آیا قبل از سرخ ، باید تمپه را بجوشانم؟

من از طعم تمپه ایرادی ندارم و فکر نمی کنم قبل از ،د شدن در تابه باید بجوشد. اگر تمپه معمولاً برای شما مزه تلخی دارد، می‌تو،د آن را از قبل بجوش،د تا به کاهش آن کمک کنید.

یک قابلمه یا ماهیتابه بزرگ را پر از آب کنید و آجر تمپه را مستقیماً در آب قرار دهید. باید تقریباً به طور کامل در آب غوطه ور شود. روی آن را بپوش،د و آب را به جوش بیاورید. پس از جوش آمدن، حرارت را کم کرده و تمپه را به مدت 10-15 دقیقه در آب بجوش،د.

تمپه بخار پز شده را از آب خارج کرده و کنار می گذاریم تا خنک شود تا آنقدر خنک شود که با دست آن را به دست بیاورید. روش دیگر، شما همچنین می تو،د تمپه را با استفاده از یک سبد بخارپز بخارپز کنید. طبق معمول دستور را ادامه دهید.

آیا پختن تمپه پروبیوتیک ها را از بین می برد؟

طبخ تمپه مقدار پروبیوتیک های موجود را کاهش می دهد، اما همه را از بین نمی برد. تمپه پس از پخته شدن، به دلیل فرآیند ،ر همچنان یک غذای غنی از پروبیوتیک محسوب می شود. اگر می خواهید پروبیوتیک های بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، این تمپه سویا زنجبیل را با کلم ترش یا کیمچی سرو کنید.

تمپه بسته بندی شده از قبل پخته شده است؟

ا،ر محصولات تمپه بسته بندی شده که در فروشگاه ها به فروش می رسند به طور کامل پخته نمی شوند. برخلاف توفو، معمولاً توصیه می‌شود که تمپه را قبل از مصرف بپزید تا باکتری‌های بالقوه مضر موجود را از بین ببرید.

نکات برتر دستور غذا

  • ماریناد اضافی درست کنید. اگر تمپه سرخ شده را در سمت نعلبکی ترجیح می دهید، سس سویا، آب لیموترش و شیرین کننده مایع را دو یا سه برابر کنید. این باعث می‌شود تمپه سرخ‌شده در تابه طعم‌دارتر شود و سس سویا زنجبیل اضافی برای آب‌ریزش بیشتر شود.
  • سس سویا زنجبیل را در کنار هم بزنید. اولین باری که این دستور تمپه را درست می کنید، توصیه می کنم ابتدا مواد سس سویا زنجبیل را در یک کاسه کوچک با هم ،یب کنید. بچشید و طعم ها را مطابق با ذائقه خود تنظیم کنید. سپس، وقتی فهمیدید چه مقدار از هر یک از مواد را دوست دارید، می تو،د مواد را مستقیماً در ماهیتابه اضافه کنید!
  • از یک تابه ن،ب استفاده کنید. تمپه مستعد ،بیدن به ته تابه است، مخصوصاً اگر مزه دار یا ن،ب نباشد. برای جلوگیری از این امر، از تابه ن،ب مورد علاقه خود استفاده کنید، قبل از اضافه ، روغن و مواد باقی مانده، آن را حرارت دهید تا گرم شود و مرتباً هم بزنید.
تمپه پان سرخ شده با سس سویا زنجبیل که در پس زمینه ای روشن آبکاری شده است

پیشنهادات خدمت

این تمپه سرخ شده با الهام از آسیایی بهتر است با تزیین گشنیز تازه و لیموترش روی برنج قهوه ای و یک طرف سبزیجات سرو شود. اگر در آشپزی از ابتدا تازه کار هستید، ممکن است مقاله ما در آشپزی 101: نحوه پختن برنج قهوه ای از ابتدا برای شما مفید باشد.

و اگر به دنبال غذاهای جانبی هستید که به خوبی با این تمپه سویا زنجبیل جفت شوند، در اینجا چند مورد از غذاهای مورد علاقه شخصی ما آورده شده است:

این تمپه همچنین می‌تواند یک افزودنی فوق‌العاده برای یک کاسه بودای سبز، سرخ‌کرده‌های سرخ‌شده، یا یک پرکننده خوشمزه برای برخی از کاسه‌های سبز کولارد یا کاهو راپی کند. خلاق باشید و این غذای سالم و با طعم/پروتئین را بپذیرید!

دستورالعمل های ذخیره سازی

فروشگاه: زنجبیل باقیمانده سویا سرخ شده در تابه تا 4 روز در ظرف دربسته نگهداری می شود. می‌توان آن را جدا از برنج و سبزیجات یا در همان ظرف برای آماده‌سازی غذای آماده نگهداری کرد.

یخ زدگی: تمپه یک پروتئین گیاهی است که به خوبی منجمد می شود. برای یخ زدن، اجازه دهید تمپه سرخ شده کاملاً به دمای اتاق برسد. سپس به کیسه فریزر یا ظرف من، فریزر مانند شیشه مزون منتقل کنید. محکم ببندید، هوای اضافی را تا حد امکان خارج کنید و تا 3 ماه نگهداری کنید. گرم ، مجدد: سریع‌ترین راه برای گرم ، باقی مانده تمپه در یک ظرف قابل استفاده در مایکروویو یا در قابلمه روی اجاق گاز است تا گرم شود. اگر منجمد است، اجازه دهید تمپه یک شبه در یخچال یخ بزند یا از حالت یخ زده دوباره گرم شود.

دستور العمل های خوشمزه تر تمپه

ع، ها توسط آلفونسو رویا

  • در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط ​​رو به بالا، روغن را گرم کنید. پیاز، سیر، زنجبیل را اضافه کنید و 1 دقیقه تفت دهید. با انگشتانتان، تمپه را مستقیماً در ماهیتابه ،د کنید و 1 تا 2 دقیقه دیگر تفت دهید و مرتب هم بزنید تا تمپه کمی قهوه ای شود.

  • سس تاماری، آبلیمو و شیرین کننده مایع دلخواه را بریزید و هم بزنید تا جذب شود.

  • روی برنج قهوه ای پخته شده را با سبزیجات بخارپز مورد علاقه خود و با گشنیز ،د شده و لیمو ترش به ،وان تزئین سرو کنید (در صورت استفاده).

  • ماریناد اضافی درست کنید. اگر تمپه سرخ شده را در سمت نعلبکی ترجیح می دهید، سس سویا، آب لیموترش و شیرین کننده مایع را دو یا سه برابر کنید. این باعث می‌شود تمپه سرخ‌شده در تابه طعم‌دارتر شود و سس سویا زنجبیل اضافی برای آب‌ریزش بیشتر شود.
  • سس سویا زنجبیل را در کنار هم بزنید. اولین باری که این دستور تمپه را درست می کنید، توصیه می کنم ابتدا مواد سس سویا زنجبیل را در یک کاسه کوچک با هم ،یب کنید. بچشید و طعم ها را مطابق با ذائقه خود تنظیم کنید. سپس، وقتی فهمیدید چه مقدار از هر یک از مواد را دوست دارید، می تو،د مواد را مستقیماً در ماهیتابه اضافه کنید!
  • از یک تابه ن،ب استفاده کنید. تمپه مستعد ،بیدن به ته تابه است، مخصوصاً اگر مزه دار یا ن،ب نباشد. برای جلوگیری از این امر، از تابه ن،ب مورد علاقه خود استفاده کنید، قبل از اضافه ، روغن و مواد باقی مانده، آن را حرارت دهید تا گرم شود و مرتباً هم بزنید.

کا،ی: 321کیلو کا،یکربوهیدرات ها: 19gپروتئین: 23gچربی: 19gچربی های اشباع شده: 4gچربی های چند غیر اشباع: 8gچربی اشباع شده: 5gچربی ترانس: 0.04gسدیم: 1018میلی گرمپتاسیم: 562میلی گرمفیبر: 1gقند: 5gویتامین A: 6IUویتامین سی: 7میلی گرمکلسیم: 141میلی گرماهن: 4میلی گرم

سلب مسئولیت: اگرچه plantbasedonabudget.com سعی در ارائه اطلاعات دقیق تغذیه ای دارد، لطفاً توجه داشته باشید که اینها فقط ،ن هستند. اطلاعات تغذیه ای ممکن است بر اساس نوع محصول، نام تجاری ،یداری شده و سایر روش های غیر قابل پیش بینی تحت تأثیر قرار گیرد. Plantbasedonabudget.com هیچ مسئولیتی در قبال هیچ گونه ضرر و زیان ناشی از اتکای شما به اطلاعات تغذیه ای نخواهد داشت. اگر نیاز به پیروی از رژیم کا،ی خاصی دارید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

نویسنده: تونی اوکاموتو

دوره: ناهار

غذا: آسیایی

روش: صد توپ

رژیم غذایی: وگان

کلید واژه ها: دستور پخت ناهار آسان، تمپه زنجبیل، تمپه لیمو، دستور پخت سریع، تمپه سوت شده، سس سویا، تمپه تند، تمپه و برنج، دستور تمپه



منبع: https://plantbasedonabudget.com/،-lime-tempeh/