تغذیه شلغم (کربوهیدرات، کالری و فواید سلامتی)



کلاژ دستور پخت شلغم
کلاژ دستور شلغم

در پست امروز، متخصص تغذیه، د،ل عمر، تغذیه شلغم و فواید شلغم برای سلامتی را پوشش می دهد. شلغم (Br،icarapa) یک سبزی ریشه ای رایج است که کا،ی و کربوهیدرات نسبتا کمی دارد. در زیر بیشتر بد،د.

شلغم بالای بنفش و یک بشقاب شلغم برشته

اطلاعات تغذیه ای زیر در مورد شلغم در این بخش در مورد تغذیه توسط RD Danielle Omar ارائه شده است. متخصص تغذیه یکپارچه و خالق تغذیه: 21 روز غذای تمیز. او را در اطمینان غذایی.com

مطمئن شوید که راهنمای ما برای شلغم برای پخت و پز با شلغم، اطلاعات در مورد رشد شلغم، دستور العمل ها و موارد دیگر را بررسی کنید!

چرا شلغم برای شما مفید است/ برای بدن چه می کند؟

از آنجایی که شلغم یک سبزی چلیپایی است، همینطور است مرتبط با سلامت قلب و عروق و پیشگیری از سرطان به لطف مزایای ضد التهابی آنها.

آنها همچنین سرشار از ویتامین A هستند که برای آن ضروری است بینایی سالم و سلامت سیستم ایمنی، ویتامین C، آنتی ا،ید، که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و سلامت سیستم ایمنی را تقویت می کندو ویتامین K که برای ،ه شدن خون سالم.

شلغم سرشار از فیبر است، پر ، آنها و برای سلامت دستگاه گوارش مفید استاما کربوهیدرات کمتری نسبت به سایر سبزیجات ریشه ای مانند سیب زمینی دارد.

آیا شلغم کربوهیدرات بالایی دارد؟

شلغم به خصوص در مقایسه با سبزیجات ریشه نشاسته ای مانند سیب زمینی، سیب زمینی شیرین و ازگیل، کربوهیدرات بالایی ندارد. شلغم عمدتاً از آب ساخته شده است – 94٪ آن آب، 5٪ کربوهیدرات و 1٪ پروتئین وزنی است. تعداد کربوهیدرات آنها نزدیک تر از عموزاده های سبزیجات چلیپایی آنها مانند کلم بروکلی و کلم پیچ است. یک فنجان شلغم ،د شده فقط حدود 8 گرم کربوهیدرات دارد، در حالی که یک فنجان کلم بروکلی و کلم پیچ هر کدام 6 گرم کربوهیدرات دارند.

از نظر تغذیه چگونه با سیب زمینی مقایسه می شوند؟

شلغم دارد کا،ی کمتر از سیب زمینی، فقط با حدود 36 کا،ی در هر فنجان در مقابل کمی بیش از 100 کا،ی در هر فنجان سیب زمینی ،د شده.

هم شلغم و هم سیب زمینی دارای مقادیر مشابهی فیبر و ویتامین C در هر فنجان هستند، اما تعداد کربوهیدرات کل سیب زمینی در حدود 24 گرم در هر فنجان است، در حالی که شلغم 8 گرم کربوهیدرات در هر فنجان دارد.

سیب زمینی هستند پتاسیم بالاتری داردبا این حال، حدود 20٪ از نیاز روزانه شما در هر فنجان را تامین می کند، در حالی که شلغم تنها حدود 12٪ در هر فنجان را تامین می کند.

شاخص گلیسمی / بار آنها چقدر است؟

شلغم دارای شاخص گلیسمی 62 است که گلیسمی متوسطی در نظر گرفته می شود. آنها را با منابع پروتئین جفت کنید می تواند کمک کند برای جلوگیری از افزایش سریع قند خون، تأثیر گلیسمی آنها را کاهش می دهد.

آیا آنها برای بیماران دیابتی انتخاب خوبی هستند؟

خوردن بیش از حد شلغم بدون منابع پروتئین و چربی برای کاهش سرعت جذب کربوهیدرات می تواند منجر به کنترل ضعیف دیابت شود. با این حال، افراد دیابتی ،وماً نیازی به اجتناب از شلغم ندارندس

آنها سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستند و می توانند جایگزین خوبی برای سیب زمینی با کربوهیدرات کم باشند.

بار گلیسمی سیب زمینی بین 80 تا 110 است که در محدوده “بالا” قرار دارد که در آن کربوهیدرات ها به سرعت در جریان خون آزاد می شوند. بار گلیسمی پایین شلغم باعث می شود در حد اعتدال، انتخاب بهتری برای دیابتی ها باشد.

چرا شلغم باعث ایجاد گاز می شود؟

شلغم عضوی از خانواده سبزیجات چلیپایی است (در کنار گل کلم، کلم بروکلی، کلم و غیره).

سبزیجات چلیپایی حاوی یک الیگو،ارید به نام رافینوزکه دستگاه گوارش ما نمی تواند آن را تجزیه کند.

این بدان م،است که رافینوز هضم نشده به روده بزرگ می رسد، جایی که باکتری ها ،ر می شوند رافینوز و یک محصول جانبی گاز ایجاد می کند.

آیا شلغم FODMAP کم است؟

بله، شلغم به ،وان FODMAP کم در نظر گرفته می شود، به این م،ی که دارای کربوهیدرات های قابل ،ر خاصی است که ممکن است به اختلالات گوارشی کمک کند.

اگرچه شلغم حاوی رافینوز است و ممکن است گاز تولید کند، اما حاوی سطوح بالایی از کربوهیدرات‌های قابل ،ر معمولاً شناخته شده نیست. تشدید علائم شرایطی مانند سندرم روده تحریک پذیر، بیماری کرون و کولیت.

آیا می توانند باعث یبوست یا اسهال شوند؟

سبزیجات سرشار از فیبر به جای ایجاد ناراحتی مانند یبوست یا اسهال، به تنظیم حرکات روده کمک می کنند. هیچ مدرکی مبنی بر اینکه شلغم باعث یبوست یا اسهال می شود وجود ندارد آنها ممکن است واقعا کمک کنند!

چه چیزی آنها را تلخ می کند؟

شلغم هایی که در جو، برداشت می شوند، طعمی شیرین و ملایم دارند، بدون هیچ گونه تلخی. با ادامه رشد یا افزایش سن، ممکن است تلخ شوند و در نهایت بافت چوبی پیدا کنند.

تلخی ناشی از ،یباتی به نام گلوکوزینولات است. که برای برخی افراد طعم تند یا تلخ دارند. اگر طرفدار تلخی نیستید، به دنبال شلغم های کوچکتر با سبزی تازه و خوش رنگ باشید. این بدان م،است که آنها در جو، انتخاب شده اند و آنقدر دور ننشسته اند که تلخ شوند!

،یب غذاهای تلخ با طعم شیرین یا ترش می تواند به تعادل تلخی کمک کند. شلغم برشته شده ما را با سرکه با،امیک امتحان کنید.

آیا موم موجود در برخی شلغم برای شما مضر و یا مضر است؟

بیشتر اوقات شلغم با موم پوشانده نمی شود – شلغم های مومی در واقع روتاباگا هستند.!

لایه نازک موم بیرونی رطوبت را به دام می‌اندازد تا میوه‌ها و سبزیجات خشک نشوند. در حالی که از نظر غذایی من، است موم، که به ،وان غیر سمی پاک می شود، توجه داشته باشید که شستن و پوست کندن شلغم و روتاباگا توصیه می شود قبل از غذا خوردن به طور کلی از موم اجتناب کنید.


منبع: https://www.healthyseasonalrecipes.com/turnip-nutrition/