بهترین و معروف ترین غذاهای رشت شهر خلاق غذا در یونسکو ️ کارناوال-گروه غذایی


برای اینکه با غذاهای محلی مازندران آشنا شوید و اطلاعات بیشتری از آن‌ها در دست داشته باشید، تا پایان مقاله همراه ما در علی بابا باشید. برای درست کردن این غذا اول سیر له شده را با نمک و زردچوبه تفت می دهیم و بعد تخم مرغ ها را به آن اضافه می کنیم. در ظرف دیگری برنج و انواع سبزیجات خرده شده را می پزیم و بعد از مدتی آرد را به این ترکیب اضافه می کنیم. در آخر ترکیب تخم مرغ و سیر را در خورشت می ریزیم و غذا آماده می شود. حتی اگر سخت به دنبال کاهش وزن باشید باز هم نمی توانید در برابر این غذای خوشمزه مقاومت کنید. ترکیب گوشت اردک و گردو این غذا را تبدیل به غذایی مقوی و پرانرژی کرده است.

نازخاتون نوعی ترشی شمال است که طعم بادجان کبابی آن را از یاد نخواهید برد. اصلی ترشی ناز خاتون بادمجان کبابی، گوجه فرنگی، پیاز، آبغوره، نعنا و رب انار است. در واقع برای آماده کردن این غذا شکم یک ماهی سفید نر با رب انار، سبزیجات و گردو پر … مرغ ترش از غذاهای سنتی شمال ایران است که وجود دو ماده ی سیر و نارنج آن را از دیگر … طرز تهیه آش گزنه اصل مازندرانیهمانطور که در تصویر بالا می بینید ، یک غذای خوشرنگ و خوش مزه می باشد. اگر جزو آن دسته افرادی هستید که از طعم بادمجان و یا ترشی چندان خوشتان نمی‌آید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً ناز خاتون گیلانی را تجربه کنید.

این موضوع برای خانواده‌های پرجمعیت اهمیت بسیاری خواهد داشت. شما می‌توانید از انواع غذاهای سنتی اصیل ایرانی از جمله کباب کوبیده و جوجه کباب را تا کباب ترش و چلوبرگ سفارش دهید. همچنین غذاهای سنتی شمالی از باقلاقاتوق تا چلو کباب گیلانه و فسنجان با گوشت اردک را نیز می‌توانید سفارش دهید. جالب اینجاست که غذاهای فرنگی از جمله سینه مرغ گریل شده تا چیکس استراگانوف و بیف نیز در منوی رستوران بزرگ گیلانه به چشم می‌خورد. در ضمن اگر پایه دیزی سنتی باشید هم می‌توانید دیزی سنتی رستوران بزرگ گیلانه را سافرش دهید و از آن لذت ببرید. از غذاهای شمالی بینظیر کباب ترش است چه در مازندران بروید چه در رشت میتوانید این نوع کباب را نوش جان کنید.

Jul 25, 2019 — شمال و خصوصا گیلان غذاهای خاصی دارند که با ماهی یا مرغ اماده میشه که بهترین هاش رو میخوایم بهتون معرفی کنیم خورشت و مرغ ترش و ماهی کولی. پیشنهاد می کنیم با پخت غذاهای محلی مازندران سفری به استان را در آشپزخانه خود داشته باشد. دلیل اصلی دیگر نیز انتخاب مواد اولیه های متفاوت و مناسب در غذاهای محلی مازندران می باشد. ترش سماق از سینه مرغ، سبزی خورشتی، لوبیا قرمز، سیر، غوره، آبغوره، سماق و پیاز تهیه می شود.

  • ماهی باید به صورت جداگانه سرخ شود و سپس به خورش شما اضافه گردد.
  • این غذا به صورت سنتی در ظرف‌های مخصوصی به نام “گمج” طبخ می‌شود.
  • در این غذا از انار ترش، مرغ، رب انار دارچین و رب گوجه فرنگی استفاده می شود.
  • ته چین معمولا در بسیاری از استان‌ها طبخ می‌شود و در هر منطقه‌ای روش پخت متفاوتی دارد.
  • در رشت رستوران خوب و عالی به اندازه موهای سر پیدا می‌شود، اما اگر دنبال بهترین هایشان هستید، لیست بهترین رستوران های رشت را اینجا ببینید.

Jan 22, 2020 — ماهی مالاتا یکی از خوشمزه‌ترین و لذیذترین غذا‌های دریایی مخصوص شمال ایران … گیلان است که اکثر مردم شمالی آن را با برنج کته یا آبکش، اشپل ماهی، … Apr 4, 2020 — با شنیدن غذاهای شمال و غذاهای گیلان ناخودآگاه ذهنمان به سمت باقلاقاتق می‌رود. سیر واویج دیگر غذای گیلانی است که اغلب کنار برنج و ماهی شور سرو …

خوشمزه ترین غذاهای شمالی را اینجا بخورید؛ از کباب تا خورش و آش!

نمی‌شود که هوس باقالاقاتق و مرغانه با سیر ترشی و ماهی سفید به سرتان بزند و سروصدای بازار ماهی فروش‌های رشت در سرتان حال‌ و هوای گیلان را زنده نکند. این استان دوست داشتنی با مردم خونگرم و باصفایی که دارد حدود 220 نوع غذای محلی دارد. این پایتخت خلاق غذا، با سیر و بادمجان، در کنار طعم‌ دهنده‌هایی همچون آب انار و دلال و سبزی‌های محلی جوری با شما بازی می‌کند که دلتان نمی‌خواهد هیچ نوع غذای دیگری را بخورید.

خوراک بادمجان و عدس

این غذا با مواد اولیه بادمجان کبابی، گوجه فرنگی، سیر و ادویه‌جات و تخم مرغ درست می‌شود. این غذا در خود گیلان به همراه کته شمالی سرو می‌شود اما در بسیاری از شهرهای دیگر این غذا را افراد با نان میل می‌کنند. یکی دیگر از غذاهای محلی مازندران را می‌توان خورشت بادمجان کباب معرفی کرد که در تهیه آن از مواد غذایی همانند بادمجان، گردو، رب انار، گوجه فرنگی و سبزی‌های معطر استفاده می‌شود. خورشت بادمجان کباب در همه شهرهای مازندران به ویژه رامسر طبخ می‌شود و بسیار لذیذ است. شمالی‌ها به‌ویژه در استان مازندران، ماهی‌های شکم‌پر خود را از نوع قزل‌آلا انتخاب می‌کنند.

خدمه صمیمی و کارکشته رستوران، منوی غذاهای اصیل ایرانی و سنتی گیلانی با تنوعی فوق‌العاده را برایتان می‌آورد و هر غذایی هم که انتخاب کنید مطمئن باشید پشیمان نمی‌شوید. در بین رستوران های گیلان، رستوران نمونه جوجه محلی از آن‌هایی است که کیفیتی عالی را با قیمیتی مناسب عرضه می‌کند و دل مشتری‌ها را به دست می‌آورد. رستوران جای پارک خوبی هم دارد که همین نگرانی‌های کوچک را هم از مشتری‌ها می‌گیرد.

مازندرانی‌ها علاوه بر اسفناج از سبزیجات معطر دیگر مانند جعفری، گشنیز، تره، برگ سیر و نعناع نیز در این غذا استفاده می‌کنند که طعمی متفاوت به آن می‌دهد. اسپناساک به دلیل داشتن اسفناج، بسیار مغذی بوده و دارای انواع ویتامین‌های A، B، C، E، D، کربوهیدرات‌ها و و مواد معدنی مانند سدیم، پتاسیم، آهن، کلسیم، منیزیم و … سیر واویج یکی از غذاهای شمالی رشت محسوب می‌شود که از ترکیب برگ سیر تازه و تخم‌مرغ درست می‌شود.

پیشنهاد ما به شما این است که حتما آش کدو مازندران را میل کنید. مالابیج یا مالاتا را می‌توان یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای محلی مازندران دانست که طعم بسیار لذیذی دارد و معمولا در وعده شام صرف می‌شود. استان مازندران را می‌توان یکی از استان‌های زیبا و خوش آب‌و‌هوای شمال کشور دانست که سالانه پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است.