بهترین و معروف ترین غذاهای رشت شهر خلاق غذا در یونسکو ️ کارناوال-گروه غذایی


اشپل، تخم مرغ، ادویه و مقداری سبزی از مواد اولیه برای طبخ این کوکو است که اغلب شب سال نو طبخ می‌شود. گیلانی ها اما با هنر و ابتکار خود قلیه ای خوشمزه در سفره خود دارند که با مواد خوراکی موجود در محل زندگی شان کاملا هماهنگ است و اساس آن را سیر تازه تشکیل می دهد. گوشت مرغ یا اردک، برگ های سیر، پیاز، لپه، ادویه و تخم مرغ موادی هستند که در تهیه این خورش از آنها استفاده می شود. بد نیست بدانید که گوشت اردک در غذاهای گیلانی در گذشته بسیار رایج تر بوده است.

  • غذاهای مازندرانی از تنوع زیادی برخوردار است و طعم و مزه آن‌ها واقعا بی‌نظیر می باشد.
  • طرز تهیه کهی پلا مخصوص مازندرانیهمانطور که ذکر گردید ، کهی پلا از انواع غذاهای محلی مازندران می باشد.
  • اگر ماسالال و ماسوله و یا هر شهر دیگر در رشت رفتید حتما یکبار میرزا قاسمی را تجربه کنید.
  • در برخی موارد نیز سیب‌زمینی سرخ شده در کنار این خورشت قرار می‌گیرد.

استان مازندران یکی از استان های خوش آب و هوای شمال کشور است که سالانه مسافر و گردشگران بسیاری دارد. این استان علاوه بر مکان های گردشگری فوق العاده، دارای غذاهای محبوب و خوش رنگ و لعابی می باشد که نظر گردشگران را به خود جلب می کند. یک رستوران خوب دارای استاندارد های متفاوتی است و این استاندارد ها تعین کننده کیفیت اصلی رستوران است. صرف غذا در یک محیط آرامش بخش و زیبا از مهم ترین ویژگی های یک رستوران با کیفیت است. مجموعه رستوران های رزاقی با داشتن این ویژگی ها به بهترین رستوران گیلان و بهترین رستوران رشت تبدیل شده است. ماهی گردوبیج یا ماهی شکم‌پر شمالی – در این دستور آموزش غذای عالی و خوشمزه شمالی بدون یک قطره روغن را خواهید دید.

انواع دسرهای سنتی و خوش طعم گیلانی

میرزا قاسمی غذای خوشمزه ای است که شاید بارها آن را چشیده باشید. جالب است بدانید که ابداع کننده این غذا فردی به نام محمد قاسم خان والی، سفیر ایران در روسیه و حاکم گیلان در دوره پادشاهی ناصر الدین شاه بود. وی به آشپزی علاقه بسیاری داشت و پس از بازگشتش از سن پترزبورگ به ایران این غذا را در رشت مرسوم کرد و با اقتباس از نام خود، عنوان میرزا قاسمی را روی آن نهاد. این غذای لذیذ ترکیبی از بادمجان کبابی، سیر فراوان، رب، گوجه تازه و تخم مرغ است که هم با برنج و هم با نان سرو می شود.

۱۳- خورش انار بیج یا خورش فسنجان محلی گیلانی

یکی دیگر از رستوران‌های ساده و بی‌تکلف در رامسر، رستوران دیجاب است که مردم شهر هنگامی که قصد دارند بیرون از خانه غذا بخورند، به این رستوران می‎روند. رستوران دیجاب با در و پنجره چوبی، حس و حال خانه‌های روستایی شمالی قدیم را ایجاد می‎کند و این حس نوستالژی در طعم و کیفیت غذاها نیز مشهود است. غذاهای محلی در این رستوران با کیفیت عالی ارائه می‌شود و طعم گذشته‌ها را دارد. خورش ترش واش یکی دیگر از خورش‌های گیلانی است که به دلیل وجود سبزی ترش واش یا شبدر ترشک در آن، ترش‌مزه است.

اگر عاشق کباب هستید، اینجا درباره خوشمزه ترین کباب های ایرانی بیشتر بخوانید. در کنار این شامی خوشمزه می‌توانید از سیر تازه، باقلا خام، کال کباب و … باتوجه‌به سلیقه خود استفاده کنید. به همین دلیل این غذا، غذایی فصلی به حساب می آید و در فصل زمستان و رشد بوته سیر در کنار ماهی و برنج سرو می شود. تقریبا می توان این غذا را به کباب تابه ای شبیه دانست اما با تفاوتهایی در شیوه ی طبخ و مواد اولیه آن که مهم ترین آن می تواند آبدار بودن گمج کباب باشد. بادمجان، رب انار و دانه های انار به همراه گردو، ترکیبی برای شما خواهند ساخت که باور نخواهید کرد. درست می شود که در نهایت هم تخم مرغ به آن اضافه می شود که می توانید بسته به میل خود این مورد را استفاده کنید.