بهترین غذای ایرانی کدام است؟ مقالات کترینگ دنا-کترینگ سازمانی و ریلی-گروه غذایی


در طرز تهیه آبگوشت قمی به و بادمجان از نخود یا عدس هم استفاده می‌شود. از غذاهای محلی گرفته تا غذای ایرانی مجلسی که هر کدوم با عطر و طعم بی نظیرشون عقل و هوش رو از سر همه می پرونن. ولی یه وقتایی هست که بین این موارد زیاد و متنوع ممکنه یکم گیج بشیم و ندونیم الان چی درست کنیم. خب برای این وقت ها که ممکنه برای همه پیش بیاد، ما یه فهرست تشکیل دادیم از خوشمزه ترین غذای ایرانی.

  • در ادامه دستور تهیه این غذای ایرانی با برنج را با هم می‌خوانیم.
  • بعد از آماده کردن اولیه مرغ باید برنج آن را آماده کرد.
  • یک غذای خوشمزه که هم با گوشت چرخ کرده و هم بدون گوشت درست می‌شود.
  • در آشپزی ایرانی به غذاهایی خورش گفته می‌­شود که به عنوان غذای اصلی در کنار برنج سرو می‌­شود.

گاهی این تعصب تا آنجا می‌رود که در شهر های دیگر خیلی از غذاهای محصلی دیگر شهرها پخت نمی‌ شود. بریان تنها غذای مخصوص اصفهان بوده که مکان تهیه و فروش آن جدا و مستقل است و معمولاً با غذاهای دیگر طبخ نمی‌شود و این مساله اهمیت آن را نزد اصفهانی‌ها می‌رساند. گردشگران به اشتباه به این غذا بریانی میگویند که در اصلاح آن اصفهانی های اصیل نام این غذا را بریان عنوان می‌کنند. در مرحله‌ی آخر جگر سفید را هم بعد از پختن و چرخ کردن، سرخ می‌کنند و از آن به هنگام سرو در کنار بریونی استفاده می‌کنند. قبل از اینکه از طعم این غذا برای شما صحبت کنیم یک واقعیت را در باره ظاهر این غذا بهتر است بدانید چون در اکثر موارد دلتان نمی آید آنرا نوش جان کنید. اگر آشپزی که آن را برای شما سرو کرده باشد کمی ذوق هنری بخرج دهد دوست دارید ساعت ها به آن خیره شوید چون شبیه به یک تابلوی نقاشی است!

۵- زرشک پلو با مرغ

اگر می خواهید یکی از لوکس ترین و مجلسی ترین غذاهای ایرانی را داشته باشید، می توانید باقالی پلو را با ماهیچه تهیه کنید. بسیاری از ایرانیان و البته توریست های خارجی عاشق این غذا بوده و آن را با برنج سفید و یا برنج زعفرانی ترکیب می‌کنند. از لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج می‌توان به خورش فسنجان با مرغ اشاره کرد. این خورش محبوب و لذیذ از غذاهایی است که طرف‌داران خاص خود را دارد.

۳۸-ماش پلو

صبر کنید تا روغن داغ شود، سپس پیاز خرد شده را به همراه سیر رنده شده به قابلمه اضافه کنید و مقداری آن ها را تفت دهید. بعد از اینکه مقداری سیر و پیاز تفت خوردند و نرم شدند به آن زردچوبه و مقداری فلفل سیاه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد با هم یکدست شوند و تفت بخورند. برای من که هرروز نمیدونستم چه غذایی درست کنم واقعا به دردم خورد. همانطور که از نام این غذا پیداست، برای طبخ آن از کلم و برنج استفاده شده و ترکیب این دو طعمی فوق العاده را رقم می‌زند. اشکنه غذایی ساده، سریع و مقوی است که مناسب هر وعده غذایی است.

۴۷- کشک بادمجان

در کنار این غذا پلوی خوش بوی ایرانی را می پزند و آن را با مخلفاتی چون بادام، زرشک، پسته و… ترکیب رنگی این غذا دوست داشتنی است و هرکسی را به وجد می آورد. ناگفته نماند که استفاده از سینه مرغ برای زرشک پلو بهتر است. پرطرفدارترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی” کباب” می باشد که به روش های مختلفی مثل کباب کوبیده، کباب دنده، کباب برگ و … گردشگران خارجی هم به این موضوع واقف شدند که پای ثابت تفریحات بیرون شهری ایرانی ها درست کردن کباب می باشد.

مردم کرمانشاه بسیار به خوراک خود اهمیت می‌دهند و دستور پخت اکثر غذای آنها به نحوی است که بسیار سالم و با مواد کاملا طبیعی طبخ می‌شود. پرورش دام با تغذیه طبیعی به طرز شگفت آوری طعم گوشت را دلچسب می‌کند. یکی از غذاهای بسیار معروف و پر کالری کرمانشاه دنده کباب است که غذایی اعیانی و بسیار خوشمزه به حساب می آید و در ابتدای لیست بهترین غذاهای ایرانی است. طبخ این کباب بنا به سلیقه مسافران متفاوت است برخی بصورت گریل و برخی بر روی منقل آن را میل می‌کنند که البته هر چه حرارت آن ملایم تر و زمان آن بیشتر باشد آنرا لذیذ تر خواهد کرد.