بهترین غذاهای مجلسی ایرانی؛ 6 غذای خوشمزه مخصوص مهمانی مجله اسنپ اکسپرس-گروه غذایی


برای تهیه‌ی این غذا، برنج را با سبزیجات معطر آبکش می‌کنند و ماهی طعم دار شده را نیز به صورت جداگانه سرخ می‌کنند. این غذا ریشه در تاریخ و فرهنگ ایران دارد و از دیرباز رسم بر این بوده که مردم در شب عید نوروز سبزی پلو با ماهی میل کنند. این غذای لذیذ بسیار باب میل علاقه‌مندان به غذاهای دریایی است. قرمه سبزی غذای مورد علاقه‌ی اغلب ایرانی‌هاست و البته در میان گردشگران خارجی نیز طرفداران زیادی دارد. این غذا از ترکیب سبزی‌های تازه و معطر، پیاز، لیمو عمانی، لوبیا قرمز و گوشت‌های تکه شده‌ی گوساله، گوسفند یا بره تهیه می‌شود.

  • یزد، شهر باقلواهای بادام، کیک یزدی، قطاب و شیرینی‌های محلی سرخ شده است.
  • هر کدام از این غذاها و خوراک‌ها، طعم و مزه خاصی را در هر نقطه از این کشور دارند و گذشته از آن، غذاهای بومی مناطق مختلف نیز واقعا شایسته شناخته شدن بیشتر هستند.
  • حتی ماجراهای جالبی هم در این باره برایم اتفاق افتاده است.
  • شاید حتی گیاهخوار باشید و ندانید بین غذاهای سنتی ایرانی چه غذایی مناسب شماست.
  • برای مشاهده‌ی طرز تهیه مرصع پلو با مرغ بر روی لینک کلیک کنید.
  • از انواع املت معروف می‌توان به املت گوجه فرنگی، املت قارچ و املت سوسیس اشاره کرد.

این غذای ایرانی با برنج انتخاب مناسبی برای یک ظهر تابستانی است تا همراه با سالاد شیرازی و دوغ مهمان سفره‌های شما باشد. عدس پلو در عین سادگی گزینه ی خوبی نیز برای مهمانی است. خورش قیمه به مواد اولیه زیادی احتیاج ندارد و طرز تهیه آن نیز ساده است اما مانند هر غذای دیگری به فوت کوزه‌گری احتیاج دارد تا شما بتوانید طعمی بی‌نظیر را بر سر سفره غذا بیاورید.

۳- از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی ، فسنجان (خورش انار گردوی ایرانی)

طرز تهیه آبگوشت کشک بادمجان در عین شباهت زیاد به کشک بادمجان، تفاوت‌های زیادی هم با آن دارد. در فهرست غذاهای ایرانی «آبگوشت بز قورمه» از غذاهای محلی کرمانی‌هاست. معمولا کرمانی‌ها در طرز تهیه بز قورمه از گوشت بزغاله استفاده می‌کنند. اسم این غذا هم مانند اسم انواع غذاهای ایرانی دیگر، از مدل به عمل آوردن گوشت این غذا گرفته شده است. میرزا قاسمی یکی از غذاهای محلی ایران، و از غذاهای سنتی استان گیلان است.

زرشک پلو :

شله زرد یکی از دسرهای ایرانی است که ریشه در فرهنگ ما دارد. امروزه بسیاری از افرادی که نذر دارند، شله زرد درست می­کنند و طلب اجابت خواسته­شان را از خداوند می­‌کنند. در سفره های افطار ماه مبارک رمضان و یا نذری‌های ماه محرم شله زرد بیشتر دیده می‌شود. از المان‌های مهم تاریخ آئینی و داستان‌های سنتی ایران شله زرد نذری است. از آش‌های مرسوم در ایران، ترخینه جو یا آش جو است که با کمی ‌تغییر در بیشتر شهرستان‌های ایران تهیه می‌­شود. مواد اصلی آن جو به صورت پوست کنده یا نیم کوب، و یا بلغور آن است، و حبوبات که شامل نخود، لوبیا و عدس است.

لیست 230 غذای ایرانی

مطمئنا حالا بیشتر از قبل اعتماد دارید چون یک نکته مهم از خودتان را به شما یادآوری کردیم. اینکه فرهنگ هر شهر و کشور در پخت و پز مردمش نیز تاثیر دارد را همه قبول داریم. مردمان غرب از فرانسه و آلمان تا انگلستان و … هر کدام یک دستور پخت و آداب و رسومی حتی برای نحوه غذا خوردن دارند. به دنیای شرق که می آییم این تعداد خیلی بیشتر جلوه گری میکند.

اما شما می‌توانید در مقاله معرفی غذاهای ایرانی، لیست کامل نام غذاهای ایرانی را هم مطالعه کنید. وقتی می‌خواهیم غذا بخوریم، یا غذا بپزیم، از سوالات اساسی که مطرح می‌شود این است که لیستی از خوشمزه ترین غذاها پیدا کنیم. امروز اینجا هستیم تا لیستی از خوشمزه ترین غذاهای ایران را با استفاده از آمار و تاریخچه غذاهای ایرانی به شما معرفی کنیم. هر دو نوع سبزی های تازه و خشک شده در فرهنگ غذایی ایرانی به چشم می‌خورد. به طور مثال در غذاهای سنتی شب سال نو ایرانی ها، سبزی پلو که با سبزی خشک شده پخته می‌شود، از آن جمله است. به نظر من باید مستقیما به غذاهایی که در هر سفر می‌توانید از میل کردن آن لذت ببرید هم اشاره می شد.