بهترین غذاهای مجلسی ایرانی؛ 6 غذای خوشمزه مخصوص مهمانی مجله اسنپ اکسپرس-گروه غذایی


سپس بر روی اجاق گاز بگذارید و بعد از داغ شدن روغن، پیاز و سیر را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا مقداری نرم شود. سپس به مقدار دلخواهتان نمک، زردچوبه و فلفل را به پیاز و سیر اضافه کنید و کاملا هم بزنید و تفت دهید تا پیاز و سیر ها رنگ طلایی به خود بگیرند. لوبیا را در قابلمه می ریزیم و روی آن حدودا ۴، ۵ لیوان آب می ریزیم تا جایی که آب کاملا بالای لوبیاها قرار بگیرد و آنرا روی حرارت می‌زاریم تا بپزد. پنینی مرغ برای کسایی که دوست دارند سریع غذا درست کنند، مناسب است. درون تابه مناسب روغن ریخته و کلم‌های خرد شده را به تابه منتقل می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا آب کلم‌ها گرفته شود وحجم آن‌ها نیز کمتر شود.

  • پیش از همه اندکی مزه ترش و تیز گوجه فرنگی، آب لیمو و گاهی مزه آبغوره را حس می‌کنید.
  • مسلما هر چه در تهیه آبگوشت با تجربه تر باشید میتوانید آبگوشت های خوشمزه تری تهیه کنید.
  • غذا نماد فرهنگ هر شهری در ایران است و غذاهای شمال ایران مانند میرزا قاسمی سرشار از مواد خوراکی سالم هستند.
  • ممنون که در این مقاله با آموزشگاه آشپزی آرسس‌شف همراه بودید.
  • پیش از همه می‌رویم سراغ کباب کوبیده، کبابی که با گوشت قرمز، پیاز خرد شده و نمک و فلفل پخته می شود.

رازی که در قرمه سبزی وجود دارد قطعا تبحر و حرفه ای بودن در جا انداختن غذاست که بتوانند غذا را به صورت جا افتاده ای در بیاورند. این غذا را معمولا با برنج زعفرانی و تهدیگ با نان لواش میل میکنند. اگر فشار خون دارید، کمی سیر تازه به برنج اضافه کنید و نمک را محدود کنید. می توانید از سیب زمینی همراه با مرغ استفاده کنید زیرا این ماده غذایی سرشار از پتاسیم است که به کنترل فشار خون شما کمک می کند. اگر چربی دارید بهتر است از گوشت سفید مانند گوشت بوقلمون یا مرغ مخصوصا سینه استفاده کنید زیرا چربی کمتری دارد. این غذا را با روغن کمتری میل کنید و با بشقاب سبزیجات میل کنید.

کشک بادمجان

در فهرست غذاهای ایرانی شیر برنج هم یک غذای صبحانه است و هم ناهار و شام. در لیست غذا ایرانی، «رشته پلو» تقریبا در همه شهرها تهیه می‌شود. در طرز تهیه رشته پلو از برنج به همراه رشته پلویی استفاده می‌شود. رشته پلو را می‌توانید با سینه مرغ، گوشت قرمز یا گوشت چرخ‌کرده ترکیب کنید. می دانم با دیدن اسم کباب یاد گرانی گوشت و تمام مشکلات زندگی می افتید. اما نمیتوان انکار کرد که این غذای ایرانی سنتی با این همه تنوع، معروف ترین، خوشمزه ترین و محبوب ترین غذا بین ماست.

خورشت آلو اسفناج با گوشت

زرشک پلو با مرغ یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به شمار می رود. که در دنیا هم شهرت بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. بسیاری از افراد زرشک پلو با مرغ را با روش‌ های متنوع طبخ می نمایند. هر فردی بر اساس ذائقه خودش درون این غذا زرشک بیشتر و یا زعفران بیشتر می ریزد. برخی از افراد هم مرغ را به صورت پخته شده و یا سرخ شده میل می ‌کنند. اگر دوست دارید در کنار گردشگری‌های خود شهری را انتخاب کنید که برای شکم‌ گردی انتخاب خوبی باشد ما به شما کرمانشاه را پیشنهاد میکنیم.

۵۸- آلبالو پلو

بعد از مدتی سبزی و چغندر را اضافه ‌کرده و در آخر کشک و پیاز داغ و گاه پونه یا نعناع داغ را درون دیگ می­‌ریزند. یتیمچه یک غذای ایرانی ساده بدون گوشت استاما ساده ­ترین نوع یتیمچه از گوجه، پیاز و بادمجان درست می‌شود. البته در بعضی از شهرهای ایران علاوه بر بادمجان به آن کدو سبز هم اضافه می‌کنند. این غذای ایرانی نسبت به سایر غذاها بسیار سریع­تر و راحت­تر آماده می­‌شود.