بهترین غذاهای شمال ایران خونه چی-گروه غذایی


لیست غذاهای شمالی بدون آش های خوشمزه کامل نمی شود، آش های مقویی و خوش عطر و طعم که مخصوصا خوردن آن ها در ماه های سرد زمستان خیلی می چسبد. برای درست کردن این آش از اسفناج، عدس، سیر، پیاز و زیره سبز استفاده می شود. «اناربیج» یکی از پرطرفدارترین غذاهای سنتی گیلانی است که قدمت آن به زمان مادربزرگ‌ها برمی‌گردد. این غذا به نوعی نسخه قدیمی‌تر خورش فسنجان محلی گیلانی و شمالی است که برخلاف خورش فسنجان در ترکیب خود، سبزی و سیر هم دارد. قدیمی‌ها آن را در ظرف محلی «گمج» درست می‌ کردند و به آن «خورش فسنجان سبزی» می‌ گفتند. پامادور قاتوق دیگر غذای بدون گوشت شمالی است که طرفداران بسیار زیادی دارد.

  • صرف این غذا به دلیل وجود دانه‌های انار در آن یک انتخاب خوب برای شب یلدا محسوب می‌شود.
  • غذای شمالی به عنوان یکی از نمادهای این منطقه است که فرهنگ هر قسمت از شمال ایران را به خوبی نشان می‌دهد.
  • این رستوران با پارکینگ اختصاصی‌اش نگرانی جای پارک را هم از مشتری‌هایش گرفته است.

گوجه ها نیز باید پوستشان کنده شود و درون میکسر تبدیل به پوره شود. این غذای شمالی طعم ترشی دارد و شما می ‌توانید آبغوره را بنا به ذائقه خود به میزان دلخواه کم و زیاد کنید. جهت آماده سازی قلیه ماهی شمالی، شما به یک عدد ماهی سفید، سبزی های معطری مانند گشنیز، شنبلیله و چوچاق، گردوی آسیاب شده، رب انار و نارنج نیاز خواهید داشت. ماهی شما باید به خوبی برش داده شود و در نمک و فلفل برای دو ساعت مزه دار گردد. همچنین موادی مانند پیاز، سیر و سبزیجات به خوبی باید در ماهیتابه تفت داده شود و سپس به آن گردو را اضافه کنید. ماهی باید به صورت جداگانه سرخ شود و سپس به خورش شما اضافه گردد.

خورشت سیر انار

تقریباً می‌توان گفت که بیشتر رستوران های گیلان همگی غذاهای سنتی سرو می‌کنند؛ اما رستوران پارادیزو در سال ۱۳۸۶ به‌عنوان یک رستوران جدید با غذاهای مدرن افتتاح شد. در آن دوران بسیاری از احداث این رستوران با منوی مدرن تعجب کردند. خب کمتر کسی انتظار غذاهایی همانند پاستا و پنه را در رشت دارد؛ اما با این حال رستوران پارادیزو توانست موفقیت بسیاری به دست بیاورد. در سفر به شمال هم گاهی دلمان هوس غذاهای فرنگی از جمله پاستا و استیک می‌کند. پس اگر از غذاهای شمالی خسته شده‌اید و به‌دنبال تنوع می‌گردید، می‌توانید روی رستوران پارادیزو حساب باز کنید. رستوران حاج مرتضیاگر دنبال یک رستوران خوب در بندر انزلی می‌گردید که با وجود کیفیت عالی، قیمت مناسبی هم داشته باشد، رستوران حاج مرتضی انتخاب مناسبی است.

تعطیلات ژانویه در بهترین کافه و رستوران های تهران با فیدیلیو

آویشو یک رستوران تازه تاسیس در خیابان گلبرگ است اما منو کامل و پر از آیتمی دارد که احتمالا برای انتخاب از میان آن به دردسر خواهید افتاد. در لاکان فقط انواع ماهی سرو می‌شود و فقط هم برای ناهار سرویس دهی دارد اما همه به اتفاق می‌گویند که هر وقت می‌خواهند طعم اصل ماهی سفید شمال را تست کنند به اینجا می‌آیند. بدون آنکه نگران شلوغی باشند یا از وضعیت قدیمی و در گذشته مانده رستوران شکایت کنند. اما همیشه شلوغ است و تعداد کم میز و صندلی‌ها هم به این شلوغی اضافه کرده است. خوشبین فقط برای ناهار باز است و در محدوده طرح ترافیک هم قرار دارد که باعث می‌شود در روز‌های تعطیل صف بیشتری را تحمل کنید.

رستوران گیلکی رازقی در رشت

در منوی رستوران گلسار می‌توانید انواع کباب از کباب کوبید تا جوجه کباب زعفرانی و چنجه گوسفندی تا کباب ترش و خوراک کتف و بال را سفارش دهید. همچنین امکان سفارش انواع غذاهای دریایی از جمله ماهی سالمون، ماهی قزل‌آلا، ماهی کولی سفید و … نیز وجود دارد. اگر دلتان هوس غذاهای سنتی گیلکی از جمله دوش کباب یا باقلاقاتوق کرده نیز می‌توانید روی رستوران گلسار حساب باز کنید. این رستوران غذاهای خود را از بهترین مواد اولیه تهیه می‌کند و مشتریان ثابت خود را دارد.

منو گمج موارد زیادی را شامل می‌شود و خورشت‌هایی مثل مالاوابیج و غوره مسما هم دارد که هم با مرغ و هم با گوشت اردک سرو می‌شود. بنابراین می‌توان گفت گمج کامل ترین منو غذاها و خوراکی‌های گیلانی را دارد و از این نظر از رقبا جلوتر است. این رستوران نام خود را از بین اصیل‌ترین نام‌های گیلانی انتخاب کرده است. ترکیبات این آش، سبزی، باقالی، نخود، لوبیا، برنج و سیر است. طعم ترش را در آن احساس می‌کنید و برخی‌ها برای خوش‌طعم‌تر شدن به آن گوجه سبز هم اضافه می‌کنند. یک غذای محبوب و اصیل برای ایرانی‌ها قرمه سبزی است که البته این غذا در گیلان کمی متفاوت است.

مواد تشکیل دهنده این غذا شامل کدوسبز، سیب ‌زمینی، پیاز، گوجه ‌فرنگی، سیر، تخم مرغ و ادویه می باشد. مواد لازم برای تهیه این غذا گوشت اردک یا مرغ، گردو، دانه ساییده شده انار، رب انار، پیاز سرخ شده، ادویه و آب می باشد. اگر بار اولتان باشد این شیرینی را امتحان می‌کنید، احتمالا تبدیل به یکی از طرفداران پر و پاقرص آن شوید.