بهترین غذاهای شمال ایران بهترین غذای ایرانی استان‌های شمالی کایت-گروه غذایی


مثلا سرو کباب‌ها در دیگچه‌های کوچک سفالی و گارنیش بشقاب‌ها به سبک جدید از ویژگی ‌های این رستوران لوکس است. گمج در مجموعه راه چوبی در اتوبان حقانی قرار دارد و شعبه دوم آن که فقط مخصوص بیرون‌بر است در فودکورت راه چوبی. یکی از لذتبخش‌ترین خوراکی‌های دنیا، نان محلی‌هایی است که تازه و داغ میل‌ می‌کنیم. هر شهری برای خود از این نان محلی‌ها دارد و نان محلی معروف گیلان هم نان خرفه‌ است. ترکیب اصلی این شیرینی، کدو حلوایی و تخم شنبلیله است که طعم بی نظیر و خوشمزه‌ای به آن داده است. غذای دیگری که یکی از لذیذترین کباب‌های گیلان است، دوش کول کباب نام دارد و بسیار معروف است.

  • اگر به دنبال یک غذای خوشمزه برای مجالس هستید غذاهای شمالی با مرغ بهترین انتخاب خواهند بود.
  • غذاهای رشت بسیار متنوع هستند و شما هر سلیقه ای که داشته باشید در دنیای خوشمزه های رشتی حتما با وعده ای لذیذ پذیرایی خواهید شد.
  • موسیقی زنده پیانو هم لذت نوش جان کردن غذاهای خوشمزه را دوچندان می‌کند.
  • حتی اگر زمان کافی برای پختن گوشت خورشتی ندارید، این غذا می‌تواند جایگزین خوش‌طعم‌تری برایتان باشد.
  • دوپتی را برای خود و اعضای خانواده‌تان سرو کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

برای طعم دهنده می توانید از آب نارنج یا آبغوره در این غذا استفاده کنید. این غذا به دو صورت بدون گوشت و با گوشت مرغ طبخ می شود که شما می توانید طرز تهیه هر دو را در مجله اسنپ اکسپرس مطالعه کنید. اسفناج، سیر، عدس و پیاز مواد اصلی این غذای لذیذ که از بهترین غذاهای شمالی محسوب می‌شود را تشکیل می‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به شمال حتما سبزی مخصوص مرغ ترش را بخرید و با انجام مراحل زیر، این غذا را به وعده‌هایتان اضافه کنید. سپس ادویه، سبزیجات مخصوص، لپه، آب و آب نارنج را به آن اضافه کنید.

رستوران مظاهری

همانطور که از نامش مشخص است این غذا به دلیل وجود سماق دارای طعم ترشی می باشد، پس اگر به غذاهای ترش علاقه مند هستید حتما این غذا را امتحان کنید. سالن غذاخوری که قدمتی بیشتر از ۴۰ سال دارد و هنوز همان حالت خود را حفظ کرده است. میز و صندلی های قدیمی در سالنی که دیوارهای آن تا بالا سنگ سفید است. سرو غذاها در بشقاب و سینی استیل و به قول جوان‌های امروزی یک رستوران قدیمی در خسته‌ترین حالت ممکن. “غذاخوری لاکان ( ماهی سفید) “ این تابلو کوچک و زردی که در ورودی باریکی بالاسر یکی از ساختمان‌های قدیمی میدان جمهوری خورده است. تمام آن چیزی که وقتی از ماهی خوری در تهران حرف می‌زنیم به یاد می‌آید.

لذت پخت ماهی در خانه با این ترفندهای ساده دو چندان می‌شود!

غذای شمالی ساده و تازه از طعم و عطر هستند و ترجیح طعم های شیرین و ترش برعکس تند است. اگر شما هم وسوسه شده‌اید که این غذای محلی را تست کنید باید به شما بگوییم که به سادگی در آشپزخانه خود در هر کجای جهان که هستید می‌توانید این غذا را تهیه کنید. این غذا برای افرادی که گیاه خوار هستند بسیار مناسب است زیرا در مواد اولیه میرزاقاسمی هیچ‌گونه گوشتی وجود ندارد. شاید اسم این غذای محلی کمی عجیب به نظر برسد، اما اسپناساک در حقیقت همان خورشت اسفناج بوده که ممکن است بارها آن را میل کرده باشید. اسپناساک نام محلی خورشت اسفناج در مازندران است، اما طعم آن با تمام خورشت‌های اسفناجی که تابه‌حال میل کرده‌اید، کاملا متفاوت است. غذایی بسیار مقوی و متفاوت که حیف است به خطه شمال سفر کنید و طعم آن را نچشید.

در این رستوران انواع غذاهای گیلکی، دریایی، کباب‌ها و غذاهای خاص دیگر طبخ می‌شود و از محبوبیت بسیار زیادی نیز برخوردار است. از دیگر مزیت‌های این رستوران گیلکی می‌توان به این نکته اشاره کرد که دارای کافی‌شاپ بوده و چای و قلیان نیز در آن سرو می‌شود. جهت تزیین واویشکا از سیب زمینی سرخ کرده می توانید استفاده کنید و به جای گوجه از رب گوجه فرنگی بهره مند شوید. رب انار می تواند طعم واویشکا را ملس کند و اضافه کردن کمی زعفران آن را خوشمزه تر خواهد کرد.

خورش انار مسما هم با ترکیب مزه ترش و شیرینی که دارد، می‌تواند شما را وسوسه کند تا یک‌ عالمه بخورید. در برخی از قسمت‌های گیلان هم این غذا را با بادمجان درست می‌کنند. یکی از غذاهای اصیل گیلان است و کمتر کسی است که این غذای محلی را نشناسد. این غذا با بافت نرم و غلیظش، یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای شمالی است که در تهیه آن از باقلای رشتی، شوید، سیر و تخم‌مرغ استفاده می‌شود. رستوران کدبانو با غذاهای محلی و آلاچیق‌هایی در فضای باز، یکی از گزینه‌هایی است که مردم بومی رامسر هم آن را انتخاب می‌کنند. این رستوران با خوراک‌های خوشمزه شمالی در بین مسافران و مردم محلی شهرت دارد و غذاهای لذیذ و باکیفیت آن به گونه‌ای است که گویی یک کدبانوی خانه سرآشپز آن است.