بهترین غذاهای ایرانی معرفی غذاهای ایرانی فاینداتور-گروه غذایی


در ادامه طرز تهیه خورش ترش تره با کته را در مجله اسنپ اکسپرس با هم می‌خوانیم. خورش قرمه‌سبزی نیز یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی با برنج است. این غذای خوشمزه با اینکه مراحل تهیه آن سخت‌تر از خورش‌های دیگر است اما حداقل هفته‌ای یکبار مهمان سفره‌های ماست. معمولاً در مهمانی‌های آخر هفته و دورهمی‌ها وقتی صحبت از آشپزی می‌شود، اولین جوابی که برای سؤال ناهار چی درست کنم؟ می‌شنوید، نام یکی از انواع خورش ایرانی است.

  • در میان محبوبترین خورشت های ایرانی نیز، قرمه سبزی در میان این گردشگران شناخته شده‌تر است.
  • زرشک پلو با مرغ از غذاهای معروف ایرانی است که در میان توریست‌های خارجی نیز بسیار شناخته شده و پرطرفدار است‌.
  • در تهیه سالد الویه از موادی چون سیب زمینی، تخم مرغ، خیار شور و مرغ به همراه سس مایونز استفاده می‌شود.
  • ابتدا پیاز و سیر ها را پوست بگیرید و بشویید و بر روی تخته آشپزخانه با استفاده از یک چاقوی به صورت نگینی خرد کنید.
  • آرزوی ما این است که رستوران‌های ایرانی منوی خود را با غذاهای محلی و عطر غذاهای خوشمزه ایرانی پر کنند.
  • زردچوبه، فلفل قرمز، ادویه را به آن اضافه می‌کنیم و در حد چند ثانیه تفت می‌دهیم تا بوی عطر ادویه‌ها فضای آشپزخانمون رو پر کنه.

باقالی پلو از جمله اصیل‌ترین غذاهای ایران است که روش‌های طبخ متنوعی دارد. در برخی از استان‌ها این غذا را با مرغ تهیه کرده و در برخی مناطق با گوشت گوساله و گوسفند؛ انتخاب نوع گوشت باقالی پلو به سلیقه شخصی خود شما بستگی دارد. دیزی یکی از شناخته‌ترین غذاهای ایرانی است که از گذشته تا به امروز محبوبیت زیادی بین مردم ایران داشته است. این غذا مختص به استان خاصی نیست و معمولا در تمامی استان‌های ایران شناخته شده است.

خورشت قیمه ایرانی

وقتی که می‌خواهید برنج را دم کنید، شوید را لابه‌لای آن بریزید. ما در اینجا شما را با طرز تهیه قلیه میگو آشنا می‌کنیم. برای این غذا به میگو پاک شده، گشنیز و شنبلیله، سیر، پیاز، رب گوجه فرنگی و تمر هندی نیاز داریم.

طرز تهیه کباب برگ زعفرانی

کوکو یک غذای ساده و نونی است که بیس اصلی آن سیب زمینی و تخم مرغ یا سبزیجات است. در کوکو، سیب زمینی را هم به صورت خام و هم به صورت پخته می‌توانید درست کنید. در این غذا سیب زمینی، هویج، لوبیا سبز، سینه‌های مرغ تکه‌ای یا ران مرغ به همراه نخودفرنگی و … وجود دارد. برای بهتر مزه‌دار کردن مرغ آن را به تکه‌های کوچکتر تقسیم کرده و با پیاز و سیر و زردچوبه می‌گذاریم تا بپزد. خورشت کدو حلوایی را هم با گوشت گوسفندی و هم گوشت مرغ می‌توانید درست کنید.

نوع طبخ کله پاچه تقریبا مشابه دیزی بوده و زمان بر است. بعضی افراد برای هضم بهتر و راحت تر کله پاچه آن را به همراه آبلیمو، آب نارنج تازه و دارچین نوش جان می­کنند. این غذا کلسترول و چربی بالایی دارد و برای وعده‌های بعدی سنگین است و ممکن است کارایی انسان را تحت تاثیر قرار دهد. اگر بخواهیم طعم اصیل غذای ایرانی را به توریست‌ها بچشانیم، دیزی یا آبگوشت به عنوان اولیت گزینه به ذهنمان می‌آید.

پس از دم کشیدن برنج آن را با خلال‌ها و زعفران مخلوط کرده و گوشت را در کنارش سرو می‌کنیم. د راین مدل مقداری پیاز را به خوبی سرخ کنید تا کاراملی شود سپس کشمش یا خرما را کمی تفت بدهید. برای عدس پلو معمولاً دورچین گوشت قلقلی درست می‌شود اما به جای گوشت می‌توان از سویا نیز استفاده کرد. بعد از اینکه عدس پخته شد، برنج را داخل آب ریخته و بگذارید جوش بیاید.