بهترین غذاهای ایرانی معرفی غذاهای ایرانی فاینداتور-گروه غذایی


سپس سیب زمینی‌ها را با یک رنده مناسب به صورت ریز رنده کنید و در یک کاسه مناسب بریزید. مرحله ۱ را برای پیاز هم تکرار کنید و آن را به کاسه سیب زمینی رنده شده اضافه کنید. برای خوشمزه‌تر شدن این غذا و به طریق بازاری بعد از آبکش کردن برنج کباب را در لا به لای برنج قرار دهید و بر روی برنج زعفران دمکرده بریزید. برای تهیه سماق پلو ابتدا پیاز و فلفل دلمه‌ای را رنده می‌کنیم.

برنج یک عنصر اصلی از هر وعده غذایی ایرانی است و در زیباترین انواع وعده‌های غذایی در ایران برنج پیدا می‌شود. آماده سازی برنج در واقع یک هنر غذا در ایران است و در مقایسه با دیگر کشورها بسیار متنوع است. تنوع این هنر غذایی ایران شامل خیساندن، آب‌کش کردن، جوشیدن، دم کشیدن، پخت و پز با مواد اولیه متنوع مثل اضافه کردن زعفران، انواع گیاهان، ادویه‌ها و گوشت است.

برای تهیه خورشت کدو، پیاز و سیر را پوست بگیرید و بشویید. سپس پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و سیر را رنده کنید. یک قابلمه را انتخاب کنید و مقداری روغن مایع درون آن بریزید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید. کدو و بادمجان از خوشمزه‌هایی هستند که طعم خورشت را فوق العاده می‌کنند.

  • خاویار ممکن است یکی از بزرگترین صادرات ایران باشد، اما اکثر ایرانی ها تمایل به خوردن غذاهای معمولی خاورمیانه دارند.
  • این غذای بی‌نظیر، هم به عنوان پیش‌غذا سرو می‌شود و هم می‌توانید آن را به عنوان غذای اصلی همراه با برنج میل کنید.
  • ایرانی­ها تنوع زیادی از دسر دارند که از آن­ها به عنوان میان­‌وعده هم استفاده می­‌کنند.

بعضی از آن ها عام تر بوده و هر ایرانی، دست کم یکبار آن ها را نوش جان کرده است. اگرچه پختن کوفته تبحر خاص خود را می طلبد اما باز هم افراد زیادی می خواهند توپک های این غذا را با دستان خودشان درست کنند. زرشک پلو با مرغ یکی از رایج ترین غذاها در تمامی مجالس است. ممنون ‌و خسته نباشید خیلی سایت خوب و مورد نیازی است کاش سایت را جهانی کنید ! ته دیگ ها بخش هیجان انگیز یک پلوی خوشمزه هستند که هم باعث زیبایی و تزیین آن شده و هم خوشمزگی غذا را چند برابر می کنند. انواع ته دیگ بسیار است و سلیقه ها و نظرات درباره ی این موجود دوست داشتنی متفاوت!

دلمه برگ مو

رب گوجه را کمی سرخ کنید و بعد مقداری آب جوش بریزید و اجازه دهید تا خورش جا بیفتد. برای درست‌کردن این غذای خوشمزه، ابتدا باید مرغ و پیاز و سیر و رب گوجه را سرخ کنید و سپس مقداری آب و هویج حلقه‌حلقه را به قابلمه اضافه کنید. در اکالا بلاگ علاوه بر غذاهای ذکر شده، طرز تهیه غذاهای خوشمزه و خاص دیگر به همراه انواع دسر، ترشیجات و شیرینی‌ها در قسمت آشپزی ببینید. کوفته کبابی برای کشور ترکیه است که با نان پیتا آن را سرو می‌کنند. برای نهار می‌توانید این غذای خوشمزه و مجلسی را درست کنید. سس مخصوص گوجه فرنگی در کباب زردک طعم لذیذی به این غذا می‌دهد.

۲- غذای ایرانی قورمه سبزی (خورش سبزی)

اما ما در اینجا طرز تهیه خورشت حلوایی با گوشت گوسفندی را آموزش می‌دهیم. قورمه سبزی سمبل غذاهای ایرانی است و کمتر کسی هست که این غذای اصیل ایرانی را با سبزی‌های تازه دوست نداشته باشد. در بیشتر استان‌های ایران قورمه سبزی را مانند هم درست می‌کنند.

خورش قیمه یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار پر طرفدار ایرانی است که دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. لوبیا پلو یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار پر طرفدار ایرانی است که با مواد غذایی متنوعی تهیه می شود. یکی از اصیل ترین گزینه ها در لیست غذاهای ایرانی ، آبگوشت است. در سال های گذشته معمولا برای مهمانی های خانوادگی دیگ آبگوشت بار می گذاشتند.

طرز تهیه هویج پلو شیرازی با مرغ برای ۴ نفر

این غذا را به عنوان یکی از غذاهای مجلسی هم در مهمانی ‌ها سرو می کنند. جالب است بدانید که بسیاری از خارجی‌ ها ته چین ایرانی را به دلیل ظاهر زیبایش کیک ایرانی می نامند. ته چین به‌ صورت ساده همراه با گوشت مرغ بادمجان و غیر درست می ‌شود اما به طور معمول ته چین مرغ در بین انواع دیگر ته چین ها شهرت بسیار زیادی دارد. یکی دیگر از انواع غذای ایرانی که بسیار محبوب استخورشت فسنجانمی ‌باشد. خورش خوشمزه و مجلسی ایرانی که بدون شک تمامی افراد آن را دوست دارند و زینت بخش مهمانی ها و مجالس مهمشان است. خورش فسنجان از گردوی آسیاب شده، گوشت مرغ با رب انار و یا کوفته قلقلی تهیه می گردد.

غذاهای ایرانی تنوع بسیار بالایی دارند که می توانند بسیار خوشمزه باشند و در خوشمزه اریت حالت از توریست ها پذیرایی کنند. شما می توانید با تهیه هر یک از آنها، مهمانی تکمیلی برگزار کنید. عطر و بوی غذای ایرانی زیر زبان گردشگران خارجی مزه کرده است و چند غذای ایرانی جزو پرطرفدارترین و محبوب ترین ها بین گردشگران خارجی محسوب میشوند. خورش ماست از غذاهای اصفهانی محسوب می­‌شود که با آب گوشت، گردن بره، ماست و شکر درست می­‌شود و زعفران دم کرده و گلاب نیز به آن اضافه می­‌شود تا رنگ و عطر عجیب و خوبی به آن بدهد.

با توجه به نوع پخت چلو کباب ها امروزه انواع کباب کوبیده در میان توریست ها نیز طرفداران خاصی پیدا کرده است. در کنار چلو کباب می توان با گوجه، سبزی و برنج زعفرانی یک وعده غذایی کامل سرو کرد. البته بسیاری از افراد ترجیح می دهند که به جای برنج، کباب کوبیده را با نان و البته نان سنگک مصرف کنند. می‌توانید برنج را به‌صورت کته یعنی بدون آبکش کردن درست کنید که در این صورت گوشت یا مرغ خود را نباید به برنج اضافه کنید.