بهترین غذاهای ایرانی معرفی غذاهای ایرانی فاینداتور-گروه غذایی


آش ها جزو سالم ترین و مغذی ترین غذاها در لیست غذاهای ایرانی بخصوص در ماه رمضان و مراسم های مذهبی هستند. با این حال غذاهایی وجود دارند که اکثریت افراد یک جامعه از چشیدن طعم آن‌ها لذت می‌برند و افراد بیشتری طرفدارشان هستند. این غذاها معمولا به عنوان یک غذای ملی شناخته می‌شوند که اکثر توریست‌ها و افراد علاقه‌مند به حوزه غذای بین‌المللی آن را نمادی از فرهنگ غذایی یک کشور می‌دانند. «کشک کدو» یکی از غذاهای محلی کرمان است که علی‌رغم خوشمزگی و مقوی بودنش، طرز تهیه بسیار آسانی دارد. این غذا با کشک در اصل با استفاده از کدو سبز تهیه می‌شود. اما شما می‌توانید کشک کدو را به روشی دیگر و به سبک مازندرانی نیز تهیه کنید.

  • لیست غذاها را دسته بندی کرده ایم تا غذای مورد علاقه خود را راحت تر انتخاب کرده و دغدغه چی بپزم نداشته باشید.
  • بسیاری از ایرانی ها و البته که بسیاری از خارجی ها هم نیز عاشق این غذا می باشند.
  • در لیست غذاهای ایرانی کوفته ها توپک های خوشمزه ای هستند که درست کردنشان کمی تبحر لازم دارد، اما نگران نباشید با تمرین می توانید تجربه کافی در تهیه آنها کسب کنید.

برای پخت ته چین ابتدا باید برنج و مرغ پخته شود، البته برنج ته چین باید آبکش باشد. سپس برنج را با ماست، زرده تخم‌مرغ، زعفران و زردچوبه مخلوط کرد. پخت ته چین بسته به ضخامت آن یک ساعت تا یک ساعت و نیم زمان می‌برد.

لیست خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

طعم متمایز این سوپ به دلیل مزره تازه و محلی آن است که غالبا توسط کدبانوی های ترک زبان در ارومیه تهیه می شود. آوازه این سوپ خوشمزه در شهر های ایران پیچیده اما کمتر کسی می تواند ادعا کند که به خوشمزگی شوربای ارومیه با آن حال و هوا خنک شوربا را در جای دیگری خورده باشد. در این مقاله با ده غذای ایرانی با برنج آشنا شدیم و طرز تهیه هرکدام را یاد گرفتیم.

خورشت کرفس

برای کامل تر شدن لیست غذایی خود می توانید از آموزش های زیر نیز بهره بگیرید. بعضی از غذا ها نیز محلی هستند و ساکنان سایر مناطق، حتی اسم آن ها را هم نشنیده اند. سعی کردیم در معرفی این لیست غذا های ایرانی، به نکات بالا توجه کرده و به گزینه های متنوعی اشاره کنیم.

خوراک مرغ و لوبیا سبز

انقدر که اگر دوباره فکر کنید می‎بینید که چلوکباب نخوردن خیلی بدتر از تجربه نکردن یک غذای فرانسوی است! دیزی که به نامآبگوشتهم نیز شناخته می شود یکی دیگر از اصیل ترین غذاهای ایرانی می باشد. اگر شما می ‌خواهید یکی از افرادی را که تا کنون غذاهای ایرانی نخورده است را با فرهنگ و آشپزی ایرانی آشنا کنید بدون شک باید به او دیزی بدهید. توجه داشته باشید که گوشت سیب زمینی و نخود و گوجه درون این غذا باید با یکدیگر ترکیب شده و کوبیده شوند. گوشت کوبیده لذت خوردن بسیار زیادی دارد و بیشتر افراد به خاطر گوشت کوبیده دیزی را میل می کنند. در کنار دیزیکوفته تبریزینیز طرفدارهای مخصوص به خود را دارد.