بهترین غذاهای ایرانی به تفکیک شهر + تاریخچه مجله گردشگری سفر و سبک زندگی ره بال آسمان


برای مشاهده‌ی ادامه طرز تهیه کوکو مرغ و سیب زمینی سوخاری اینجا کلیک کنید. برای ادامه‌ی مطلب طرز تهیه خورشت آلو اسفناج با گوشت بر روی لینک کلیک کنید. برای طرز تهیه خورشت بامیه خوشمزه و اصیل به ادامه‌ی مطالب کلیک کنید. می‌توانید برنج را به‌صورت کته یعنی بدون آبکش کردن درست کنید که در این صورت گوشت یا مرغ خود را نباید به برنج اضافه کنید.

  • برای ادامه‌ی مطالب طرز تهیه همبرگر خونگی بر روی لینک کلیک کنید.
  • بزقرمه از غذاهای اصلی و قدیمی ایرانی است که خیلی خوشمزه است و به نوعی یکی از آبگوشت های شهر کرمان محسوب می شود.
  • برای ریز کردن پیاز و سیب زمینی می‌توانید از مولینکس نیز استفاده کنید.
  • البته یک رسپی متفاوت نیز دارد که در آن از ماهی و لیمو عمانی استفاده می شود.
  • این لیست را باید با پرطرفدارترین غذای ایرانی، قورمه سبزی آغاز کرد.

برای مقابله با یبوست هم بهتر است در این غذا به سراغ برنج قهوه‌ای بروید و فیبر دریافتی‌تان را افزایش دهید. همچنین برای رفع یبوست می‌توانید از سبزی‌های تازه و البته کاهو هم همراه غذا استفاده نمایید. ولی ممکن است به دلیل سختی پخت آنها، به خصوص در آپارتمان‌های امروزی، کمتر به سراغشان بروند. یکی از نکات مثبت کباب تابه‌ای آن است که برخلاف تصوری که از نام کباب به ذهن می‌رسد، می‌توان آن را به راحتی در منزل و در شرایط مختلف تهیه کرد. علاوه بر این، یکی از ویژگی‌های برجسته‌ای که باعث محبوبیت کباب تابه‌ای شده، این است که به مدت زمان بسیار کمی برای پختن آن نیاز است.

کباب تابه‌ای

با این حال، مواد اصلی برنج، لوبیا سبز و رب گوجه فرنگی است. لوبیا پلو اگر با سالاد شیرازی سرو شود و مقداری دارچین به برنج اضافه شود، تجربه خاطره انگیزی خواهد بود. ماده اصلی، لوبیا سبز، سرشار از ویتامین K و منیزیم است. همچنین می توان آن را به عنوان منبع کاملی از فیبر و بتاکاروتن در نظر گرفت.

دلمه کدو حلوایی , دلمه پاییزی برای شب یلدا

حرارت باید متوسط رو به بالا باشد تا زمانی که آب بجوش بیاد. بعد از مخلوط کردن مواد کره آب شده به روش بن ماری رو به مواد اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید. آب ولرم رو باید کم کم اضافه کنید و به مقداری اضافه کنید که مواد به حالت خمیری برسن و خمیر چسبندگی نداشته باشه.

حال برای پخت این غذا لازم است که پیاز را روی تخته آشپزخانه به‌صورت نگینی خرد کنید. اگر شما بخواهیدباقالی پلورا همراه با ماهیچه تهیه کنید باید به خوبی بدانید که یکی از لذیذترین و مجلسی ترین غذای ایرانی را انتخاب کرده اید. بسیاری از ایرانی ها و البته که بسیاری از خارجی ها هم نیز عاشق این غذا می باشند. برای تهیه کردن باقالی پلو برنج سفید را همراه با باقالی و زعفران ترکیب می کنند و در آخر سر هم ماهیچه گوسفند و یا مرغ را در کنار بشقاب قرار داده و سرو می نمایند. شما بر اساس ذائقه خود می توانید گوشت مرغ و یا ماهیچه گوسفند را برای در کنار باقالی پلو سفارش دهید.

حالت ته دیگی این غذا یکی از دلایلی است که چین را به یکی از خوشمزه‌‌ترین غذاهای ایرانی تبدیل می‌کند. مرصع پلو را می‌توان به ۳ روش كلی و با استفاده از مرغ، گوشت و ماهی درست كرد. این غذا یك غذای خوشمزه و مقوی و پر از رنگ و زیبایی است و می‌تواند رنگ لعاب متفاوتی به سفره شما بدهد.

شامی رودباری غذایی بر پایه گوشت چرخ کرده و سبزیجات معطر می باشد. این غذا در رستوران های رودبار به عنوان غذایی پرفروش شناخته می شود. شامی شبیه به کوفته می باشد که البته دارای چند تفاوت کوچک است.

اگر غذاهایی با طعم‌های متفاوت را دوست دارید، جواهر پلو برای شما لذیذ خواهد بود. در تهیه این غذا از موادی مانند زعفران، زرشک، پوست پرتقال، هویج، خلال پسته و بادام طبخ می‌گردد. دلمه از جمله غذاهایی است که برای تهیه آن باید وقت زیادی صرف کنید.

کوفته در ترکیب‌های متنوعی از جمله کوفته پر شده با آلو، مغز گردو، زرشک و کشمش، آلبالوهای ترش و… استان کوفته‌های ایران آذربایجان است که معروف ترین کوفته‌‌ها کوفته تبریزی است. کوفته تبریزی معمولا از سایر کوفته‌ها بزرگ‌تر و حجیم تر است. هم چنین آذربایجان شرقی دارای انواع مختلفی از کباب و غذاهای پرطرفدار ایرانی است که با گوشت قرمز طبخ می‌شوند. خورشت فسنجان نام خود را به عنوان یکی از غذاهای محبوب جهان ثبت کرده است.