بهترین غذاهای ایرانی به تفکیک شهر + تاریخچه مجله گردشگری سفر و سبک زندگی ره بال آسمان-گروه غذایی


کشور ایران تنوع غذایی بسیار زیادی دارد و برخی از انواع غذای ایرانی طرفداران زیادی در کشورهای خارجی به دست آورده اند. شما زمانی که وارد رستوران می شوید بدون شک در بین انواع غذاهای ایرانی مردد می مانید که کدام یک از آنها را انتخاب کنید. از آنجایی که غذاهای ایرانی جذابیت و خوشمزگی خاصی دارند بسیاری از افرادی که در نقاط دیگر دنیا زندگی می کنند هم با این غذاها آشنا می باشند. برخی از انواع غذاهای ایرانی هستند که شهرت زیادی در سراسر دنیا به دست دارند و یا اینکه افراد ایرانی آنها را بیشتر از دیگر غذاها میل می کنند. برخی از انواع آنها که محبوبیت بسیار زیادی دارند را در ادامه معرفی می کنیم تا شما با بهترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی آشنایی داشته باشید.

  • بین خودمان بماند اما هر نوع آبگوشتی را باید با پیاز خورد تا آنچنان که باید به دل بچسبد.
  • همان گونه که از نامش پیداست، این غذا آبکی بوده و گوشت از اجزای اصلی تشکیل دهنده آن است.
  • یکی از غذاهای اصلی ایرانی ها در مهمانی ها انواع پلو و چلو است.

شاید در میان اسم غذاهای ایرانی «خورش طلا کوله» کمی غریب باشد. در طرز تهیه خورش طلا کوله علاوه بر مرغ، از سبزیجات معطر و گردو هم استفاده می‌شود. پخت انواع غذاهای ایرانی، مخصوصا غذاهای محلی اصلا سخت نیست. در طرز تهیه خورش دال عدس، برای اینکه طعم غذا ترش شود کافی است مثل اهوازی‌ها کمی تمبر هندی به غذا اضافه کنید.

۴۳- خورش کدو مسما

به طور مثال برخی آن را با گوشت کوفته ریزه، گوشت چرخ کرده تفت داده شده، گوشت مرغ و به همراه کشمش و خرما تهیه می‌نمایند. همچنین در برخی نواحی ایران از ادویه‌های متفاوتی برای طعم‌دهی استفاده می‌کنند. مثلا در خراسان از زیره سیاه در تهیه عدس پلو استفاده می‌کنند.

راز و رمزهای پخت آش دوغ خوشمزه و مجلسی

اما اگر طعم غذاهای سنتی ایرانی را نچشیده‌اید و خاطره‌ای از آنها برای گفتن ندارید، پیشنهاد میکنم سریعا از سایت ره بال آسمان برای سفر خود بلیط رزرو کنید. خورش فسنجان را می‌توان با انواع گوشت سفید و قرمز طبخ کرد که انتخاب هر یک از انواع گوشت، به ذائقه خانواده و دستور تهیه این خورش در استان‌های مختلف بستگی دارد. معمولاً در گیلان و استان‌های شمالی خورش فسنجان را با مرغ یا اردک درست می‌کنند. سیب زمینی و پنیر یکی از غذاهای سریع و خوشمزه است که طرز تهیه آن بسیار ساده است.

دسترسی مردمان جنوب به دریا و امکان صید ماهی باعث شده است که ویژگی مشترک اکثر غذاهای جنوبی آبزیان تازه و خوش طعم باشد. دمپختک ماهی بوشهری یا دمی لخلاخ که در زبان محلی به نام ماهی می یدم هم میگویند از لذیذ ترین غذاهای بوشهری است. توصیه ما به شما برای لذیذتر شدن این غذای خوشمزه این است که آنرا با ترشی بادمجان نوش جان کنید.