بهترین غذاهای ایرانی به تفکیک شهر + تاریخچه مجله گردشگری سفر و سبک زندگی ره بال آسمان-گروه غذایی


به نظر می‌رسد رستوران‌ها هنوز آنقدر مهارت پیدا نکرده‌اند که این غذای خوشمزه را به منوی خود اضافه کنند. پس برای خوردن این غذا آن هم به شکل اصیل و سنتی بهتر است به سراغ خانه‌های سیستان و بلوچستانی و بانوان باسلیقه این منطقه بروید. استان مرکزی به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و نزدیکی به کوه‌های مرتفع، از آب و هوایی متنوع برخوردار است که باعث رویش انواع گیاهان، میوه‌ها و سبزیجات مختلف بومی در این استان شده است.

زولبیا ترکیبی از آرد، ماست، روغن، جوش شیرین و زعفران است. عدس ‌پلو یکی از انواع غذاهای پلویی است که علاوه بر سادگی طبخ، خوراکی بسیار لذیذ و مقوی نیز است. یکی از قدیمی‌­ترین شهرهای ایران برای پخت حلیم، قزوین است. تا آنجایی که حلیم قزوین در فهرست میراث ناملموس کشور قرار گرفته است و در شهرهای دیگر مانند تهران، حلیم را با عنوان تبلیغاتی حلیم قزوین به فروش می‌رسانند.

  • اگر اهل مهمانی و دورهمی‌های رسمی باشید، می‌دانید که «زرشک پلو با مرغ» یکی از بهترین انتخاب‌های غذا با مرغ در بین انواع غذاهای ایرانی است.
  • قیمه نثار با مخلفات زیادی که دارد تبدیل به یکی از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و پرطرفدار شده است.
  • برای پخت برنج ابتدا باید زرشک را با کره، شکر و زعفران تفت داد، سپس آن را به برنج آبکش شده اضافه کرد.
  • دلمه نیز یکی از خوش مزه ترین گزینه های لیست غذا های ایرانی به شمار می رود.

اما غافل از اینکه به‌غیراز خورش قیمه و فسنجان، لیست غذاهای مجلسی ایرانی بسیار بلند است. از انواع کباب‌های ایرانی گرفته تا انواع ته‌چین‌ها و پیش‌غذاهای خوشمزه که معمولاً آن‌ها را فراموش می‌کنیم. زرشک پلو با مرغ از اصیل ترین غذاهای ایرانی است که نسبت به دیگر غذاهای ایرانی زمان زیادی نیاز ندارد. این غذای خوشمزه برای مهمانی و پذیرایی در مجالس نیز بسیار مناسب است. سپس گوشت چرخ کرده را با سیب زمینی و پیاز رنده شده ترکیب کنید.

طرز تهیه رشته پلو با مرغ نگینی شده مجلسی و سنتی

در این مقاله از اکالا بلاگ قصد داریم به طرز تهیه چندین غذای خوشمزه و متنوع برای وعده ناهار بپردازیم. کرفس فواید زیادی برای بدن داشته و اگر طعم گیاه خام آن را دوست ندارید، می‌توانید از آن برای پخت خورشت کرفس استفاده کنید. طریقه پخت خورشت کرفس شباهت زیادی به قرمه سبزی دارد؛ با این تفاوت که در مرحله اول باید کرفس را به مواد اضافه نمایید.

طرز تهیه تاس کباب مرغ مجلسی مرحله به مرحله

حالا که فصل زمستان فرا رسیده است، فرصت تهیه انواع غذاهای ایرانی زمستانی را از دست ندهید. طرز تهیه خورش لبو بسیار ساده است و معمولا به خاطر رنگ جذابش، طرفداران زیادی هم دارد. در میان فهرست غذاهای ایرانی خوشمزه، «آبگوشت گندم» متعلق به اصفهان و شهرهای کردزبان است. در طرز تهیه آبگوشت گندم از نخود یا لوبیا به همراه گوشت قرمز و گندم استفاده می‌شود. از انواع غذاها ایرانی محلی می‌توان به «آبگوشت به و بادمجان» اشاره کرد.

برای ادامه طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی با قارچ و سیب زمینی اینجا کلیک کنید. برای تهیه کوفته کباب ترکیه ای ابتدا گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده که آب آن را گرفته‌اید مخلوط کنید. برای ادامه طرز تهیه کوفته کباب ترکی به مقاله آن مراجعه کنید. برای تهیه این غذای خوشمزه این مقدار زیره را با مقدار پیمانه‌های مورد نظر برنج به همراه آب، روغن و نمک میگذاریم تا بپزد. سپس به صورت جدا گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز رنده شده کاملاً مخلوط کنید.

بنا به سلیقه و ذائقه میتواند با گوشت گوسفندی یا گوشت گوساله تهیه شود. تنها دیدن عکس یا نام این غذا کافی است تا دل ما ایرانی ها برایش ضعف برود. مرصع پلو را می‌توان به ۳ روش كلی و با استفاده از مرغ، گوشت و ماهی درست كرد. این غذا یك غذای خوشمزه و مقوی و پر از رنگ و زیبایی است و می‌تواند رنگ لعاب متفاوتی به سفره شما بدهد. نام دیگر مرصع پلو، پلو نگین كار است كه یك غذای شیك و مجلسی است كه در بیشتر مهمانی‌ها درست می‌شود. مرصع در زبان عربی به معنای جواهر نشان است و برای این منظور نامگذاری شده است كه در تهیه مرصع پلو از مواد رنگارنگ استفاده می‌شود.

آلبالو پلو، با آلبالوی تازه خیلی خوشمزه‌تر از آلبالوی یخ زده خواهد شد. اگر در منزل گوشت در دسترس ندارید، ما به شما غذاهای با مرغ را پیشنهاد می‌دهیم. گوشت را پاک کنید و بشویید و سپس بر روی تخته آشپزخانه با استفاده از یک چاقوی تیز به اندازه خورشتی آن ها را خرد کنید. فلافل از جمله غذاهای سبک و محبوبی است که بین مردم خوزستان طرفداران زیادی دارد. عدس پلو دستورپخت‌های متنوعی دارد و با کمک گوشت چرخ کرده، کشمش و … می‌توان طمع آن را بهتر از همیشه کرد.

البته کشت بادمجان فوت و فنهای زیادی دارد تا به یک غذای ناب ایرانی تبدیل شده و طعم جذابش را پیدا کند. برخی بر این غذا ایراد می‌گیرند که چربی آن زیاد است اما باید گفت که برای کمتر شدن چربی غذا می توانید بادمجان آن را کبابی کرده یا بپزید. یکی از پلوهای ایرانی که ترکیبی از برنج و خلال پسته، هویج، زرشک، خلال بادام، پوست پرتقال و زعفران ایرانی می باشد جواهر پلو نام دارد. که به عنوان محبوب ترین غذای خارجی ها در ایران به شمار می رود.