بهترین غذاهای ایرانی به تفکیک شهر + تاریخچه مجله گردشگری سفر و سبک زندگی ره بال آسمان-گروه غذایی


از آن جایی که قیمه – یا همان کیمه – واژه‌ای کاملا ترکی و به معنای گوشت قورمه شده است، می‌توان خواستگاه این غذا را به نواحی آذری زبان ایران نسبت داد. فسنجان خورشت نمادین و جزء جدایی ناپذیر غذاهای ایرانی در عروس ها و مهمانی هاست، که ترکیب دلپذیزی از پخت رب انار و گوشت مرغ یا اردک است. پیاز و گرد در رب غلیظی از انار به آرامی با یک دیگر پخته می‌شوند و سس غلیظی را به دست می دهند. گاهی برای طعم دار کردن این خورشت از زعفران و دارچین استفاده می‌کنند و بعضی اوقات برای ایجاد تعادل در طعم خورشت، کمی شکر به آن می‌افزایند. میگو پلوی بوشهری یکی از بهترین غذاهای ایرانی دریایی و همان‌طور که از نامش پیداست، مربوط به خطه جنوب ایران است. در گذشته این غذا مختص به جنوب کشور بود، ولی با توجه به این که مصرف میگو در سراسر ایران رایج شده، این غذا هم به نوعی همه‌گیر شده است.

  • آب پیاز را نگه دارید تا در مراحل بعد از آن استفاده کنیم.
  • راز خوشمزه بودن قورمه سبزی به پخت آن و زمانی که شما به آن اختصاص می دهید برمی‌گردد.
  • شما زمانی که وارد رستوران می شوید بدون شک در بین انواع غذاهای ایرانی مردد می مانید که کدام یک از آنها را انتخاب کنید.

آلبالو پلو که در اصل با برنج، گوشت، آلبالو و خلال پسته تهیه شده است، هم با گوشت قرمز قلقلی و هم با گوشت مرغ قابل سرو است. پختن آلبالو پلو به مهارت خاصی نیاز دارد، زیرا سمفونی واقعی رنگ ها و طعم ها است. دیزی با گوشت بره، نخود، لوبیا سفید، پیاز، گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی، لیموترش خشک، فلفل، زردچوبه و نمک تهیه می شود که غذای خوشمزه و مقویی ایجاد می کند. چلو کباب بی شک یکی از معروف ترین غذاهای ایرانی است و بسیاری از مردم آشپزی ایرانی را با چلو کباب می شناسند. خانواده کباب در ایران در واقع اعضای زیادی مانند بختیاری، سلطانی و غیره دارد. جوجه كباب از گوشت مرغ تهیه می شود و بسیار پرطرفدار است.

آبگوشت قنبید یا کلم قمری

در شهر بندرعباس خورش تندی وجود دارد که با استفاده از ماهی، میگو، سیر، آلوچه، فلفل قرمز و گشنیز تازه درست می‌شود. بهترین مکان برای خوردن غذاهای خوش مزه در شهر بندرعباس رستوران‌های کنار بازار مرکزی ماهی فروشان است. در فرهنگ غذایی ایرانی، اغلب برنجی را با کره و زعفران طبخ می‌کنند که در این صورت آن را چلو می‌نامند. اما گاهی برنج را با مواد دیگری می‌پزند که نامش را پلو می گذارند.

۸-میگو پلو بوشهری

از آنجا که کشور ما خاک حاصل خیز فراوانی دارد، شالی کاران در مناطق مختلف به کشت برنج می پردازند. به همین دلیل نان و برنج، بیشترین بخش خوراک ایرانی ها را تشکیل می دهند. خوراک های خوش طعم و اصیل، بخش مهمی از سفره های ایرانی را در بر می گیرد.

طرز تهیه آش سبزی شیرازی با گوشت گردن بوقلمون

شاید برای یک مهمانی خاص و رسمی به دنبال چند غذای همه پسند باشیم و ندانیم کدام را انتخاب کنیم. در ادامه خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی را بر اساس نظر مردم را به شما معرفی می‌کنیم. حبوبات از مواد اصلی پخت این غذا هستند که باید از شب قبل خیس شوند تا در اصطلاح نفخ آن‌ها گرفته شده و زودتر پخته شوند. بعد از اضافه کردن رشته معمولا نیم ساعت زمان لازم است تا آش جا بیفتد. برای پخت خورشت فسنجان مجلسی کیفیت مواد اولیه مخصوصا گردو اهمیت زیادی دارد.