بهترین غذاهای ایرانی به تفکیک شهر + تاریخچه مجله گردشگری سفر و سبک زندگی ره بال آسمان


قیمه نثار یكی از غذاهای ایرانی است كه به طور سنتی در قزوین پخته می‌شود. قیمه نثار با مخلفات زیادی كه دارد تبدیل به یكی از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و پرطرفدار شده است. گاهی از این غذا در گویش‌های عامیانه با نام قیمه نسا یاد می‌شود كه به اشتباه جا افتاده است.

  • بیلهر خیلی خیلی تلخه و باید تلخیش گرفته بشه وبعد بخارپز میشه..
  • این کار موجب می ‌شود که خورش قرمه ‌سبزی به اصطلاح جا افتاده تر بوده و طعمی بسیار لذیذ‌تر داشته باشد.
  • از میان غذاهای ایرانی متعلق به جنوب کشور، «خورش قلیه ماهی» یکی از محبوب‌ترین غذاهاست.
  • اگر به مطالعه این مقاله علاقمند بودید بهتر است از مقاله غذاهای محلی استان های مختلف نیز دیدن کنید.
  • برای تهیه کشک بادمجان بادمجان‌ها را از قبل شسته و پوست آن‌ها را بکنید.
  • «ته چین آلبالو» یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است که به خاطر وجود آلبالو و زعفران ظاهر فوق‌العاده جذابی دارد.

این گیاه همچنین یک عنصر کم چرب با مقداری فیبر و پروتئین است. این آشپزها در سراسر جهان به عنوان نمایندگان آشپزی ایرانی شناخته می شوند و باید بگوییم که نمایندگان کاملی در معرفی دنیای غنی غذاهای ایرانی هستند. در پخت این غذای خوشمزه از گردو آسیاب شده و رب انار به همراه گوشت یا مرغ استفاده می شود. پیشینه این غذا به شمال کشور و گیلان زیبا با آن رب انار های معروفش بر می گردد. می‌توانید با کلیک بر روی طرز تهیه انواع آش سنتی‌ طرز با تهیه آن آشنا شوید.

آش ترخینه دوغ

یکی از قسمت‌های جذاب سفر توریست‌های ورودی به ایران بحث غذا و خوارک‌های ایرانی است. در میان محبوبترین خورشت های ایرانی نیز، قرمه سبزی در میان این گردشگران شناخته شده‌تر است. این نظرسنجی و رقابت از مرحله اول تا مشخص شدن بهترین غذای ایرانی (مرحله فینال)، 10 روز طول کشید و استقبال بسیار خوبی از آن شد. البته لازم به ذکر است که در این نظرسنجی، انواع مختلف غذاهای محبوب ایرانی در قالب یک واحد در نظر گرفته شد و از تنوع بخشیدن به آن خودداری کردیم. به عنوان مثال برای کباب، انواع مختلف آن با هم در نظر گرفته شد.

خورش قیمه یکی از غذاهای ایرانی

در طرز پخت غذای ایرانی خورش آلو، می‌توانید از آلو جنگلی یا خورشی و آلو بخارا استفاده کنید. یک غذای خوشمزه ایرانی و در عین حال مقوی و ساده، «آبگوشت شله بریون» است. در طرز تهیه شله بریون که اصالتش به اصفهان می‌رسد از زیره، برنج و گوشت استفاده می‌شود. بنابراین این غذای ایرانی خوشمزه هم می‌تواند یک خورش ایرانی باشد و هم جای خودش را در میان لیست انواع غذای ایرانی با برنج باز کند. همانطور که از نامش پیداست” کوفته تبریزی” متعلق به تبریز است و یکی از غذاهای سنتی این منطقه به شمار می رود که امروزه در بیشتر نقاط کشور طبخ میشود. این غذای خوشمزه با ترکیبی از موادی همچون برنج، گوشت چرخ کرده، سبزیجات و …

دمی گوجه فرنگی

بله درست میفرمایید چون این غذاها جمع تمام مناطق هست امکان داره که نشنیده باشید. میگو به دلیل امگا ۳ زیادی که دارد می‌تواند از بروز آلزایمر و اختلال حواس در پیری جلوگیری و هم‌چنین تا حدودی فشار خون را هم کنترل کند. میگو علاوه بر این می‌تواند مقداری از آهن مورد نیاز بدن شما را هم تأمین کند. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که در میگو ماده‌ای به نام سلنیوم وجود دارد که احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ و سرطان خون را در افراد کاهش می‌دهد. باقالی پلو نیز همانطور که از نامش معلوم است یک نوع پلو است که با باقالی های سبز مخلوط شده است. بیشتر افرادی که گرسنه می‌شوند و به هنگام ظهر ناهار نمی‌خورند، به دلیل افت قند خون دچار عصبانیت، سرگیجه و سردرد می‌شوند.