بهترین غذاهای ایرانی از نظر مردم + محبوبترین غذا لست سکند-گروه غذایی


برای پخت این غذای خوشمزه ایرانی، به حدود ۱ ساعت زمان نیاز دارید. به عنوان آخرین غذا در لیست بهترین غذاهای ایرانی به معرفی چلو دیزی میپردازیم. چلو دیزی یکی از غذاهای محلی کاشان است که شاید در ابتدا تصور کنید همان دیزی معمولی است اما به روش دیگری سرو میشود، اما اینطور نیست. گوشت را با لوبیا چشم بلبلی و پیاز می‌پزند و بعد برنج را همراه با این مواد دم می‌کنند. این غذا با دوغ و ماست بسیار خوشمزه می‌شود و ظاهر آن مانند چلو گوشت است که طعم لذیذ گوشت بخاطر نحوه طبخ آن را متفاوت کرده است.

  • در اینجا ما لیست غذاهایی که با ماهی و میگو می‌توانید درست کنید را اشاره خواهیم کرد.
  • اما دلمه کلم یک دلمه خوشمزه و آسان است که برای ناهار درست خواهد شد.
  • آش دوغ از غذاهای محبوب تبریزی در فصل سرما است که برای تهیه آن از مواد خاصی استفاده می‌شود و ماده اصلی در آن دوغ‌های محلی این منطقه است.
  • ته چین به‌ صورت ساده همراه با گوشت مرغ بادمجان و غیر درست می ‌شود اما به طور معمول ته چین مرغ در بین انواع دیگر ته چین ها شهرت بسیار زیادی دارد.

از بین دلمه‌ها دلمه برگ مو محبوبیت بیشتری دارد و به دلیل وجود برگ‌های تازه ترش، این دلمه را در فصل بهار تهیه می‌کنند. کوفته در ترکیب‌های متنوعی از جمله کوفته پر شده با آلو، مغز گردو، زرشک و کشمش، آلبالوهای ترش و… استان کوفته‌های ایران آذربایجان است که معروف ترین کوفته‌‌ها کوفته تبریزی است. کوفته تبریزی معمولا از سایر کوفته‌ها بزرگ‌تر و حجیم تر است. هم چنین آذربایجان شرقی دارای انواع مختلفی از کباب و غذاهای پرطرفدار ایرانی است که با گوشت قرمز طبخ می‌شوند. برای پخت ته چین تنها نیاز به برنج، مرغ، ادویه، ماست و تخم‌مرغ است.

مرصع پلو غذایی است كه تهیه آن نیاز به زمان و صبر زیادی دارد ولی نتیجه آن قطعا ارزش این زمان را دارد. قیمه نثار یكی از غذاهای ایرانی است كه به طور سنتی در قزوین پخته می‌شود. قیمه نثار با مخلفات زیادی كه دارد تبدیل به یكی از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و پرطرفدار شده است. گاهی از این غذا در گویش‌های عامیانه با نام قیمه نسا یاد می‌شود كه به اشتباه جا افتاده است. دیزی یا آبگوشت از قدیمی ترین، لذیذترین و مقوی ترین غذاهای اصیل ایرانیست. همان گونه كه از نامش پیداست، این غذا آبكی بوده و گوشت از اجزای اصلی تشكیل دهنده آن است.

منوی غذای ایرانی شامل چه مواردی می‌شود؟

کبه یک غذای عربی و جنوبی‌های ایران است که با سیب زمینی، برنج، گوشت چرخ کرده یا بلغور درست می‌شود. برای تهیه کبه ابتدا ابتدا برنج نیم دانه ایرانی را چندین بار بشویید و حدود ۱۲ ساعت خیسانده و کنار بگذارید (از شب قبل). کوفته ریزه یک غذای اصیل و خوشمزه ایرانی است که از ترکیب گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، آرد نخودچی و… درست می‌شود. این غذای خوشمزه خیلی راحت با سیب زمینی، تخم مرغ و گوشت چرخ کرده درست می‌شود. برای مشاهده‌ی ادامه طرز تهیه کوکو مرغ و سیب زمینی سوخاری اینجا کلیک کنید. یکی از غذاهای خوشمزه و مقوی که با گوشت می‌توانید درست کنید، خورشت کنگر است.

طرز تهیه شامی برنج یا کتلت برنج غذایی ساده و خوشمزه

با اضافه کردن کمی ماست به شیر تازه آن را تحریک می‌کنند تا ماست جدیدی تولید شود. با استفاده از یک پارچه دور ظرف ماست را می‌پوشانند تا به عمل آید. بنابراین در اکثر مناطق ایران از بستنی اکبر مشتی به عنوان معروف­ترین بستنی سنتی ایرانی یاد می­کنند. اکبر مشتی از خدمه دربار قاجار بود و پس از انقراض سلسله قاجاریه، در حوالی میدان راه‌­آهن مغازه بستنی فروشی خود را با نام «اکبر مشدی» افتتاح کرد. اکبر مشتی اعتقاد داشت بستنی ایرانی باید با بستنی‌­های خارجی تفاوت داشته باشد.

کوفته‌ها را در نهایت در سس قرار دهید و اجازه دهید کوفته‌ها در سس بپزند. حدود ۲۵ دقیقه تا ۱ ساعت باید زمان دهید تا کوفته‌‌ها کاملاً نرم و آماده سرو شوند. برای خواندن طرز تهیه کوفته سبزی شیرازی و همچنین مشاهده فیلم آموزشی این غذا می‌توانید به مقاله طرز تهیه کوفته سبزی مراجعه کنید. همچنین می‌توانید کدوهای خرد شده را داخل قابلمه ریخته، درب قابلمه را بگذارید و شعله گاز را کم کنید تا کدوها آهسته آهسته پخته شده و نرم شوند. برای خواندن ادامه طرز تهیه کشک کدو مجلسی کرمانی به ۲ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کشک کدو کلیک کنید. کشک کدو علیرغم ساده بودن سرشار از مواد مفید برای بدن بوده و در عین حال پختن آن زمان زیادی هم نمی‌گیرد.

اگر شما بخواهیدباقالی پلورا همراه با ماهیچه تهیه کنید باید به خوبی بدانید که یکی از لذیذترین و مجلسی ترین غذای ایرانی را انتخاب کرده اید. بسیاری از ایرانی ها و البته که بسیاری از خارجی ها هم نیز عاشق این غذا می باشند. برای تهیه کردن باقالی پلو برنج سفید را همراه با باقالی و زعفران ترکیب می کنند و در آخر سر هم ماهیچه گوسفند و یا مرغ را در کنار بشقاب قرار داده و سرو می نمایند. شما بر اساس ذائقه خود می توانید گوشت مرغ و یا ماهیچه گوسفند را برای در کنار باقالی پلو سفارش دهید. خورش ترش تره یکی از خوشمزه‌ترین انواع خورش ایرانی است که معمولاً با کته سرو می‌شود. این غذای لذیذ و بامزه به عنوان غذای شب چهارشنبه‌سوری و شب عید در گیلان درست می‌شود.

اما اصل قورمه سبزی از لوبیا قرمز، سبزی‌هایی از جمله شنبلیله، تره و گشنیز و جعفری به همره گوشت‌های تکه‌ای خورشتی درست می‌شود. در استان‌های شمالی با فرا رسیدن فصل انار، طبخ خورشت ناردونی محبوبیت زیادی بین ساکنین شهرهای شمالی پیدا می‌کند. این خورشت در تمامی فصول سال، داخل منوی رستوران‌ها قابل مشاهده است اما طبخ ناردونی با انار تازه طعم خوشمزه‌تری به آن هدیه می‌دهد. خورشت قلیه ماهی بیشتر از همه در شهرهای جنوبی ایران محبوب بوده و در وعده‌های غذایی هفتگی خود معمولا این غذا را قرار می‌دهند. در هر شهر ایران نوع خاصی از آش پخته می‌شود اما خوشمزه‌ترین آن را می‌توان آش رشته دانست.