بهترین غذاهای ایرانی از نظر مردم + محبوبترین غذا لست سکند-گروه غذایی


عدس خیس شده را آبکش می‌کنیم و بعد آنرا داخل قابلمه می‌ریزیم و روی آنرا آب می‌ریزیم، به‌ طوری که حدودا دو بند انگشت آب بالاتر از سطح عدس باشد. در مرحله اول برای تهیه مرصع پلو برنج ها را پاک کنید و بشویید و دو الی سه ساعت در آن بگذارید تا خیس بخورد. سپس پیاز ها را پوست بگیرید و بشویید و به صورت نگینی خرد کنید. قلیه میگو ترکیبی مانند قلیه ماهی داشته و برای پخت آن از تمبر هندی، میگو، سبزیجات جنوبی و … استفاده می‌کنند. این غذا برای پذیرایی از مهمانان انتخابی عالی است و بسته به هر منطقه، دستور پخت متفاوتی دارد.

  • این گیاه همچنین یک عنصر کم چرب با مقداری فیبر و پروتئین است.
  • برای طرز تهیه پتیمچه، تنها به بادمجان و گوجه فرنگی نیاز دارید.
  • استامبولی پلو، دمپختک و یا دمی گوجه یک غذای قدیمی و خوشمزه است که یادآور روزهای شیرین کودکی است.
  • دقیقا نمی‌توان گفت که «خورش بلدرچین» جزو لیست جدیدترین غذای ایرانی است ولی یکی از غذاهایی است که تازگی‌ها نام خودش را در لیست غذاهای ایرانی باز کرده است.
  • اما این خوراک خوشمزه و سنتی گیلانی با نان و برنج به عنوان غذای اصلی نیز قابل سرور است.

اما برای روزهای دیگر سال درست کردن این غذا برای ناهار خالی از لطف نیست. سبزی (تره، جعفری، گشنیز، شوید و برگ سیر) را پاک کرده، خوب می‌شوییم و می‌گذاریم تا آب‌شان کامل برود و سپس خرد می‌کنیم، یک قابلمه آب می‌گذاریم روی اجاق تا جوش بیاید. می‌توانید با کلیک بر روی طرز تهیه انواع آش سنتی‌ طرز با تهیه آن آشنا شوید. سوپ مرغ و سوپ کدو حلوایی نیز از دیگر سوپ‌های محبوب است.

طرز تهیه تاس کباب مرغ مجلسی مرحله به مرحله

اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران در تعطیلات و مسافرت ها، گوشت مرغ طعم دار شده را بر روی منقل کباب کرده و جوجه کباب می پزند. ته‌چین یکی از غذاهای ایرانی محبوب و رایج است که معمولاً در پخت آن از ماست، برنج، زعفران و تخم مرغ استفاده می‌شود. آبگوشت غذای مورد علاقه اکثر ایرانیان است اما کمتر کسی از انواع و اصالت هر کدام اطلاع دارد. آبگوشت قنبید یا آبگوشت قنبیت غذای محلی استان قم بوده که قُمنَبیت به معنای نبات قم است، البته کلمه صحیح آن قُنَبیط است.

طرز تهیه شامی کباب خوشمزه و مجلسی با سس گوجه فرنگی

اما اکثر گردشگران خوردن این کباب را چندش آور می‌­دانند! از نظر ما اضافه کردن کمی لیمو ترش، نمک و ریحان تازه به لقمه دل و قلوه، با حضور همیشگی دوغ و نان گرم ترکیب بی‌نظیری می‌سازد. سوپ سیرابی از نظر بسیاری از مردم یک غذای عجیب و غریب است.

خوردن لوبیا پلو با سالاد شیرازی جز بهترین ترکیباتی است که می‌توانید برای وعده غذایی ناهار یا شام در نظر بگیرید. املت اصالتا به ایران تعلق ندارد و نخستین بار در کشور فرانسه معرفی شد اما غذایی محبوب بین ایرانیان برای وعده صبحانه، ناهار یا شام به شمار می‌رود. در این لیست غذا های ایرانی بیش از 230 نوع غذای اصیل و سنتی را معرفی کردیم.

امروز انواع غذاهای ایرانی در رستوران‌های کشورهای دیگر سرو می‌شود. کباب ایرانی از زمان ناصرالدین شاه وارد ایران شده و با تغییراتی که کرده به شکل کباب کوبیده امروزی درآمده و به عنوان یک غذایی ایرانی شناخته می‌شود. در این مقاله به بررسی غذاهای پرطرفدار ایرانی می‌پردازیم. خورشت قورمه سبزی هم یکی از غذاهایی است که می‌توان آن را در لیست خوشمزه‌‌ترین غذاهای ایرانی، به عنوان غذایی پرطرفدار معرفی کرد.