بهترین غذاهای ایرانی از نظر مردم + محبوبترین غذا لست سکند


این غذا با کشک در اصل با استفاده از کدو سبز تهیه می‌شود. اما شما می‌توانید کشک کدو را به روشی دیگر و به سبک مازندرانی نیز تهیه کنید. در این کشک کدو از کدو حلوایی به جای کدو سبز استفاده می‌شود. خورش بامیه که خورشی مربوط به جنوب ایران می شود، دارای گیاه بامیه بوده و به همین دلیل دارای خواص زیادی است. از خواص بامیه می توان به درمان کبد چرب، درمان و پیشگیری از سرما خوردگی و غیره اشاره کرد.

  • این غذای به ظاعهر ساده فوت و فن‌هایی دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنید، مطمئناً یکی از بهترین غذاهای موجود در مهمانی خواهد شد.
  • حالا یک دستکش به دست کنید و آن قدر گوشت را ورز دهید تا حالت چسبندگی گوشت برطرف شود.
  • یکی از غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی خورشت فسنجان هست که هم با مرغ و هم با گوشت چرخ کرده قلقلی درست می‌شود.
  • هر چند کلا این گیاه استفاده نشه بهتره به دلیل ضرات زیادی که برای بدن داره و امکان ایجاد سرطان .
  • که در دنیا هم شهرت بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است.

سپس سیب زمینی‌ها را با یک رنده مناسب به صورت ریز رنده کنید و در یک کاسه مناسب بریزید. مرحله ۱ را برای پیاز هم تکرار کنید و آن را به کاسه سیب زمینی رنده شده اضافه کنید. شامی کباب از ترکیب آرد نخودچی و گوشت چرخ کرده درست می‌شود. این غذا برای ناهار بسیار مناسب و به همراه نان یا برنج سرو می‌شود.

خوراک ماهیچه بیشتر با برنج سرو می شود که برخی تمایل دارند با نان سرو کنند. برای یادگیری تهیه ماهیچه رستورانی به مینویسم مراجعه کنید. کشک بادمجان از دیگر غذاهای ناحیه شمالی کشورمان می باشد. در کشک بادمجان از بادمجان کبابی یا سرخ شده و کشک و گردو و چند ماده ی دیگر استفاده می شود. برای مشاهده طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی به مینویسم مراجعه کنید.

بهترین غذاهای ایرانی و غذاهای ارومیه آذربایجان

البته امروزه، این غذا را می توان هم با گوشت گوساله و هم با گوشت گوسفندی تهیه کرد. برای بررسی بیشتر دوره‌های آنلاین آشپزی آموزشگاه آرسس شف شامل آشپزی ملل، فست فود، آشپزی تخصصی، غذای سنتی و… میرزاقاسمی یكی از غذاهای محلی استان گیلان و استان مازندران است.

طرز تهیه جوجه کباب فسنجانی یا جوجه کباب ترش مجلسی

کباب سلطانی نوعی کباب ایرانی بوده و از آن دسته کباب هاست که در قدیم اشراف و بزرگان آن را طبخ کرده و نوش جان می کردند. این کباب که از ترکیب دو کباب شامل 1 سیخ کباب کوبیده و 1 سیخ کباب برگ تشکیل می شود که هردو در کنار هم ترکیب بی نظیری دارند. از نظر من اگر بخواهید لذت کافی را از خوردن غذای ایرانی ببریم باید به پاسخ سوالات زیر هم فکر کنیم.

کباب سلطانی

از بین دلمه‌ها دلمه برگ مو محبوبیت بیشتری دارد و به دلیل وجود برگ‌های تازه ترش، این دلمه را در فصل بهار تهیه می‌کنند. مواد داخل دلمه ترکیبی از گوشت چرخ‌کرده ، سبزی دلمه، پیاز و لپه تشکیل می‌شود. دسترسی مردمان جنوب به دریا و امکان صید ماهی باعث شده است که ویژگی مشترک اکثر غذاهای جنوبی آبزیان تازه و خوش طعم باشد. دمپختک ماهی بوشهری یا دمی لخلاخ که در زبان محلی به نام ماهی می یدم هم میگویند از لذیذ ترین غذاهای بوشهری است.