بهترین غذاهای ایرانی از نظر مردم + محبوبترین غذا لست سکند


غذا یک برگ از کتاب تاریخ، طبیعت و فرهنگ هر شهر و اقلیم است. پایه اصلی بسیاری از غذاها مواد خوراکی است که در آن شهر بیشتر کشت شده. پس بی معنی خواهد بود اگر شهر انار غذایی با انار نداشته باشد! آش انار ساوه علاوه بر حبوبات و سبزی جات معطر از آب انار و مغز گردو و برگ زرد آلو پخته می‌شود و از آش های سنتی و خوشمزه برای فصول سرد سال به خصوص شب یلداست. اگر در فصل سرما به این شهر سفر کردید لذت میل کردن آن را از دست ندهید.

  • اکبر جوجه یکی از انواع غذاهای پر طرفدار و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهرستان گلوگاه می باشد.
  • عدس پلو در عین سادگی گزینه ی خوبی نیز برای مهمانی است.
  • این خورش معمولا با مرغ تکه ای تهیه شده که البته با گوشت نیز قابل طبخ است.
  • بسیاری از افراد این غذا را چیزی مشابه زرشک پلو می‌دانند، ولی تفاوت آن‌ها بسیار زیاد و مخلفات موجود در قیمه نثار به مراتب بیشتر است.
  • بسیاری از خانم ها برای انتخاب غذا در وعده های مختلف و همچنین تهیه غذای مجالس و مهمانی خود ، با مشکل مواجه می شوند.

معمولاً توصیه می‌شود اگر از افراد کم‌خون هستید، در این غذا به جای خلال بادام از خلال فندق استفاده کنید. با اضافه کردن رب گوجه فرنگی به خورشت قیمه نثار نیز می‌توانید به جذب آهن در این غذا کمک زیادی کنید. خورشت دوغ پای یا دوغ پی، یکی از غذا‌های مشهور سیستان و بلوچستان است که به دلیل ظاهرش، خیلی‌ها آن را با قیمه اشتباه می‌گیرند.

غذاهای ایرانی، خوشمزه و پرطرفدار

از غذاهای مازندرانی می توان به خورش ترش سماق اشاره کرد که دارای سبزیجات معطر و سماق می باشد. سماق دارای خواص زیادی از جمله مبارزه با عفونت، آنتی اکسیدان بودن، درمان دیابت و غیره می باشد. این خورش مربوط به استان زیبای اصفهان بوده و طرفداران خاص خود را دارد. همانطور که می دانید به برای بدن بسیار مفید است و پزشکان زیادی خوردن آن را توصیه می کنند. غذایی مختص آذربایجان بوده و در منزل با اجاق گاز قابل طبخ است. ساچ کباب غذایی مقوی بوده و دارای مواد اولیه با ارزش غذایی بالا می باشد.

غذای ایرانی بدون برنج

یکی از غذاهای خوشمزه و خاص که طرز تهیه آن بسیار راحت است، طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و پفکی است. برای تهیه سالاد الویه ابتدا تخم مرغ و سیب زمینی را می‌گذاریم کاملاً بپزد. سپس مرغ را نیز از قبل به همراه پیاز، ادویه و آب می‌گذاریم کاملاً بپزد. یکی از غذاهایی که برای کسانی که می‌خوان سریع و فوری برای ناهار چیزی درست کنند.

زرشک پلو

تمام آقایان که عاشق این خورش و طعم آن هستند، سرو آن را با پلو زعفرانی و ته دیگ لذیذ آن می‌ پسندند. وجود سبزی های معطر و عالی برای طبخ این خورش و گوشت و لوبیا قرمز و لیمو آن را عالی و دلچسب خواهد کرد. در اکالا بلاگ علاوه بر غذاهای ذکر شده، طرز تهیه غذاهای خوشمزه و خاص دیگر به همراه انواع دسر، ترشیجات و شیرینی‌ها در قسمت آشپزی ببینید. برای تهیه کوفته کباب ترکیه ای ابتدا گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده که آب آن را گرفته‌اید مخلوط کنید. برای ادامه طرز تهیه کوفته کباب ترکی به مقاله آن مراجعه کنید. کبه یک غذای عربی و جنوبی‌های ایران است که با سیب زمینی، برنج، گوشت چرخ کرده یا بلغور درست می‌شود.