بهترین طرز تهیه کباب بختیاری+مواد لازم دکور پلاس-گروه غذایی


در مرحله بعد باید پیاز را حلقه حلقه کنید و در ظرفی که گوشت و مرغ را در آن قرار داده اید، بریزید. در ادامه زعفران دم کرده، روغن مایع، سس سویا، ماسک چکیده و فلفل و نمک را به طرف حاوی گوشت و مرغ اضافه می کنیم. سپس ظرف را چند ساعت کنار بگذارید، تا گوشت مرغ و گوساله به خوبی مزه دار شود.

  • ابتداد پیازها را تفت دهید و روغن را به آن اضافه کنید، بعد آرد را به آن اضافه کنید.
  • آب را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید تا به جوش آید.
  • براساس تجارب ۳۰ ساله‌ی دکتر کرمانی، رژیم گروهی بهترین راه‌حل برای حفظ انگیزه‌ی افراد طی رژیم و رسیدن به وزن دلخواه در مدت کوتاهه.
  • سپس این عصاره که به آن «کلگ» نیز می‌گویند، برای یک هفته در آب خیس می‌شود تا به‌صورت خمیر دربیاید.

برای پخت آب‌ترشی، پیاز را به همراه کمی آرد در روغن تفت می‌دهند و به آن آب اضافه می‌کنند. سپس قارچ و تره‌ای که از قبل سرخ شده به این ترکیب اضافه خواهد شد. از جمله غذاهای مقوی و سالم است که در بخش هایی از استان چهارمحال و بختیاری به خصوص سامان پخته می شود.

اگر از شهركرد به سمت دشت های سرسبز و وسیع این استان حركت كنیم می توان در گوشه كنار چشمه های پر آب، سیاه چادر ها را دید كه هر كدام چند خانواده را در خود جای داده است و گرما بخش زندگی این مردم غیور و سخت كوش می باشد. معمولا بعداز آماده شدن با تلیت (تکه های نان خشک) میل می شود. ابتداد پیازها را تفت دهید و روغن را به آن اضافه کنید، بعد آرد را به آن اضافه کنید.

طرز تهیه کوفته هلوی شیرازی

با معروف‌ترین غذاهای محلی ایران، یکی از سه مکتب خوراک جهانی آشنا شوید و یک روز لذت‌بخش را در میان انواع طعم‌های لذیذ و وسوسه‌کننده سپری کنید. از زیبایی و جاذبه‌های استان چهارمحال و بختیاری بیش از این‌ها می‌توان گفت. چشمه‌ها، آبشارهای فراوان، دشت‌های سرسبز، تالاب‌های آبی، و رودهای چهارمحال بختیاری طبیعت باشکوهی را خلق کرده‌اند. طبیعتی سحرانگیز که در این استان کوچک جمع شده و بهشتی زمینی را پدید آورده است. پس بهتر است معطل نکنید و خود را به دست جادوی طبیعت استان چهارمحال بسپارید. فست فود کش لقمه یکی دیگر از جاهایی است که برای خوردن غذاهای فست فود با کیفیت عالی، بسیار مناسب است.

۱۵. غذاهای محلی استان فارس

مواد اصلی غذاهای شکم‌پر مشخص است؛ اما برای تعیین اندازه آن‌ها این آشپز مازندرانی است که مانند دیگر آشپزها بر طبق تجربیات خود تصمیم می‌گیرد. اردک شکم‌پر را مانند دیگر غذاهای لذیذ و خوش‌خوراک شمالی همراه با برنج، سبزی و ترشی سرو می‌کنند. به گفته بسیاری از محلی‌ها و افرادی که این غذا را امتحان کرده‌اند، اردک شکم‌پر، لذیذترین نسخه شکم‌پر در استان‌های شمالی کشور است. در استان کهگیلویه و بویر احمد نباید انتظار غذاهای پرچرب و سنگین را داشته باشید؛ زیرا ریشه غذاهای سنتی این منطقه در زندگی عشایری گذشتگان این استان است. غذاهای محلی این استان معمولا با نان محلی سرو می‌شوند و از میان آن‌ها می‌توان به شله ماسی، شله ماشکی، شله بادامی، کله جوشک، شله شیری، پلو یا آش کنگری، نان بلوط و غیره اشاره کرد. کلیدی‌ترین نکته برای تهیه یک دنده کباب خوشمزه، آبدار و مغزپخت شده، استفاده از حرارت ملایم و صبر و زمان زیاد است.

۱۸. غذاهای محلی استان زنجان

زردک یا هویج ایرانی، یک گیاه بسیار مفید و با طعم شیرین است که با وجود فسفر، پتاسیم، منگنز، روی و آهن، خواص بی‌شماری از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به کاهش وزن و بهبود هضم غذا دارد. بریان، غذایی چرب، مقوی، پرخاصیت و خوش‌طعم است که با استفاده از گوشت گوسفند چرخ‌کرده، نعنا، پیاز، زعفران و دارچین درست می‌شود و معمولا همراه با جگر سفید پخته چرخ‌شده و نان سنگک به سر میز آورده می‌شود. طبخ این غذا کمی مشکل است اما طعم خارق‌العاده آن، قطعا ارزش زحمتی که می‌کشید را خواهد داشت. پس از پخت کامل گوشت و لوبیا، مخلوط رب گوجه‌فرنگی و غوره را به خورش اضافه کنید و اجازه دهید تا خورش جا بیفتد.

بریان یا بریون که اغلب با نام بریانی در ایران شناخته می‌شود، یکی از مشهورترین غذاهای سنتی اصفهان به شمار می‌آید. این غذا از جایگاه خاصی در میراث غذایی این استان برخوردار است و طعم بسیار لذیذی دارد. بهترین نوع بریان با گوشت گوسفند تازه تهیه می‌شود؛ اما امروزه این غذا را با گوشت مرغ نیز طبخ می‌کنند.

غذاهای محلی ایران از شمال گرفته تا جنوب و از غرب گرفته شرق، آن‌قدر متنوع هستند که جمع‌آوری آن‌ها به یک دایره‌المعارف چند هزار صفحه‌ای نیاز دارد. آب و هوای استان چهارمحال و بختیاری، به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسبی که دارد بسیار دلپذیر بوده و طبیعتی بکر را برایش رقم زده است. طبیعتی که از آبشارها گرفته تا دره‌ها، رودها و تپه‌هایش، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. در ادامه مطلب، بهترین دیدنی‌های چهارمحال و بختیاری و شناخته ‌شده ‌ترین مناطق این استان را معرفی خواهیم کرد. اگر می‌خواهید به جایی بروید که سلیقه‌های سنتی و سلیقه‌های مدرن با یکدیگر به صلح برسند، پیشنهاد ما به شما رستوران کی تو است.