بهترین طرز تهیه کباب بختیاری+مواد لازم دکور پلاس-گروه غذایی


در ادامه رب گوجه‌فرنگی و زردچوبه را به پیازهای سرخ شده بیفزایید و آن‌ها را تفت دهید تا بوی خامی زردچوبه و رب گرفته شود و رنگ رب نیز باز شود. فلفل سیاه و فلفل قرمز را به مواد سرخ شده داخل قابلمه اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید و تفت دهید. مقداری روغن در یک تابه گود بریزید و آن را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا داغ شود.

کره و روغن مایع را در تابه بریزید و خرمای بدون هسته را به آن اضافه کنید و اجازه دهید نرم شود؛ اما حواستان باشد که باید دائم هم بزنید که خرما نسوزد. حالا پیاز سرخ‌شده و کشمش پلویی و دارچین را به ترکیب خرما و گردو اضافه و خوب مخلوط کنید. در برخی دستورهای آشپزی، پس از پخت تخم‌مرغ، یک پیمانه شیره انگور و سرکه نیز به مواد اضافه می‌شود.

  • اگر تعداد مهمان‌های شما برای شب یلدا زیاد است، در بین لیست غذاهای …
  • از مشهورترین غذاهای بوشهری می‌توان به قلیه ماهی، قلیه میگو، قیمه بوشهری، شکر پلو، رنگینک، یتیمک بوشهری، دمی لخ لاخ، نان قراپیچ، حلوای انگشت پیچ و نان گرده، نان تیری و بسیاری از غذاهای دیگر اشاره کرد.
  • در ادامه گوشت مکعبی خرد شده را در تابه بریزید و شعله گاز را کم کنید تا گوشت‌ها با پیاز و زردچوبه تفت بخورند و رنگ آن‌ها تغییر کند.
  • کباب زردک یا کباب مشتی، یکی از انواع کباب‌های سنتی استان اصفهان است که با گوشت چرخ‌کرده، پیاز، زردک، آرد نخودچی و ادویه‌جات درست می‌شود.
  • شله ماسی، شله دووی، شله ماستی یا شله دوغی، یکی از غذاهای ساده و محلی کهگیلویه و بویر احمد است که با برنج، دوغ، پونه و پیاز داغ درست می‌شود.

خورش عدس سبز، یکی از لذیذترین و مقوی‌ترین خورش‌های ایرانی است که اصالت آن به شهر طالقان در استان البرز برمی‌شود؛ البته این خورش در استان گیلان و مازندران نیز با کمی تفاوت در طرز تهیه درست می‌شود. این خورش، دستور پخت ساده‌ای دارد و می‌تواند به‌عنوان یک وعده غذایی کامل به‌همراه نان یا برنج در رژیم غذایی شما قرار بگیرد. خورش عدس یا مرجو خورش را می‌توان با گوشت یا به‌صورت کاملا گیاهی طبخ کرد. کباب زردک با یک نوع چاشنی مخصوص درست می‌شود که می‌تواند یک شهد ساده یا ترکیب سرکه و شیره انگور باشد. این کباب با طعمی ترش و شیرین معمولا با نان یا برنج سرو می‌شود و تجربه‌ای متفاوت از یک شامی را به شما ارائه می‌دهد.

این پلوی خوشمزه قزوینی‌ها معمولا با مرغ یا گوشت قرمز طبخ می‌شود. کشک سالاری، یکی از غذاهای محلی مردم بیرجند در استان خراسان جنوبی است که نباید به‌هیچ‌وجه تجربه‌ مزه کردن آن را در سفر به این منطقه از دست داد. طرز تهیه این غذا کمی مشکل و زمان‌بر است؛ اما مطمئن باشید که طعم نهایی این غذا ارزش زحمتی که می‌کشید را خواهد داشت. بیشتر غذاهای محلی استان بوشهربه دلیل مجاورت با خلیج فارس از محصولات دریایی درست می‌شومد و میگو و ماهی، بخش اصلی غذاهای مردم این استان را تشکیل می‌دهند. علاوه بر محصولات دریایی، استان بوشهر، سرزمین نخلستان‌های سرسبز است و بخش بسیاری از خرمای کشور در این استان تولید می‌شود؛ به همین دلیل، استفاده از خرما در غذاها، دسرها و شیرینی‌های استان بوشهر بسیار رایج است. استان البرز، سی و یکمین استان ایران و پنجمین شهر ایران از نظر جمعیت است.

بهترین زمان سفر به چهارمحال و بختیاری

استان چهار محال و بختیاری از جمله استان های کمتر شناخته شده کشور است، اگر به این استان سفر کردید حتماغذاهای سنتی و بومی و محلی آن را امتحان کنید. در فصل گرما اغلب آب ترشی درست می­ کنند برای تهیه این غذا، دانه ­های انار، (اناردون) را خوب می‌جوشانند تا پخته شود، بعد کمی انجیر و مویز وکمی روغن به آن اضافه کرده وقتی آماده شد نان در آن می­ ریزند و می‌خورند. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشکات برین سفره ایرانی سفره ای رنگین است و فرهنگ غذایی این سرزمین نیز فرهنگی بسیار غنی، این غنا برآمده از تنوع محیط طبیعی این کشور می باشد. در ناحیه های مختلف ایران، به تناسب امکانات موجود، غذاهای محلی گوناگونی تهیه می شود. ایرانیان مزه های جدیند را بنا ترکیب کردن مواد غذایی به خوبی یافته اند. اگر به این استان رفتید، غذاهی سنتی ، بومی و محلی شهرکرد را امتحان کنید.

کشک سالاری

پس تا پایان این مقاله با بزرگترین مسئول پخش کباب ترکی در کشور همراه باشید. آش انار به عنوان یکی از خاص ترین غذا های محلی استان چهارمحال و بختیاری مطرح است که مورد استفاده افراد محلی در روستای دورک قرار می گرفته است. این غذا دارای مزه ملس متمایل به ترش ودارای خواص فراوان است. حال در این مرحله از طرز تهیه کباب بختیاری آب پیاز با به ظرف گوشت و مرغ‌ها اضافه کنید. برای طعم‌دار کردن گوشت مقداری سس سویا، روغن زیتون و فلفل به آن اضافه کنید و اجازه دهید مواد برای چند ساعت مزه‌دار شوند. برای مزه دادن به مرغ‌ها هم مقداری روغن زیتون، نمک، فلفل و زعفران آب شده را مرغ اضافه کنید و برای چند ساعت صبر کنید تا مواد به خورد مرغ برود.

قیمه نخود یزدی، رنگی زعفرانی دارد و در طرز تهیه آن معمولا رب گوجه‌فرنگی به کار نمی‌رود. این خورش با عطروبوی اشتهابرانگیز و ظاهر متفاوتش، گزینه‌ای عالی برای مجالس و مهمانی‌ها به شمار می‌رود. در یکی از این طرز تهیه‌ها، آش برنج با برنج، گشنیز، عدس و آب قلم درست می‌شود؛ در حالی که در نسخه دوم این آش، از کوفته قلقلی گوشت چرخ‌کرده یا گاهی مرغ، عدس، برنج، سبزی آش، پیاز و گاهی سیر استفاده می‌شود. طرز تهیه آش بی‌بی سه‌شنبه بسیار شبیه به آش رشته است، با این تفاوت که در آن کوفته ریزه گوشتی می‌ریزند و همین موضوع، این آش را تبدیل به غذایی پرملات، سیرکننده و مقوی می‌کند. درجه سختی طبخ این آش، متوسط است و شما می‌توانید در زمانی حدود سه ساعت آن را در خانه درست کنید. طبخ خورش ماش به‌صورت سنتی بدون روغن صورت می‌گیرد و از مواد اولیه آن می‌توان به ماش، لوبیا چشم بلبلی، گیاهان جنگلی (گوش بز، اسفناج و…)، رب آلوی جنگلی، شکر، سیر، نمک، فلفل و ادويه اشاره کرد.

برای سرو سوتی پلو با گوشت، کافی است گوشت چرخ‌کرده را با نمک، فلفل، زردچوبه و پیاز رنده شده ورز دهید و به‌شکل کوفته قلقلی دربیاورید. کوفته از غذاهای مشهور قدیمی و پرطرفدار است که برای طبخ آن از انواع سبزی‌های معطر و گوشت قرمز استفاده می‌شود. کوفته‌ها بر پایه مواد تشکیل‌دهنده خود به انواع مختلف تقسیم می‌شوند. یکی از مهم‌ترین نکات برای پخت این غذای لذیذ، این است که کوفته باید شکل گرد خود را از دست ندهد و مزه واقعی خود را حفظ کند. رستوران قاشق نقره‌ای یکی از ارزان‌ترین و در عین حال مدرن‌ترین رستوران‌های شهرکرد است. در این رستوران نیز غذاهای ایرانی با کیفیتی قابل قبول سرو می‌شوند.

سپس زرشک از قبل خیس خورده را در تابه بریزید و مواد را با هم سرخ کنید. در نهایت، گوشت پخته شده را در تابه بریزید و هل و زعفران باقی‌مانده را به آن‌ها اضافه کنید. سپس سس سویا، روغن زیتون و فلفل را به گوشت و مقداری روغن زیتون، نمک، فلفل، فلفل دلمه و زعفران دم‌کرده را به مرغ بیفزایید و آن‌ها را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب مزه‌دار شوند. نیم ساعت قبل از پخت کباب، مقداری آب لیمو ترش تازه و نمک به گوشت و مرغ‌ها اضافه کنید.برای به سیخ کشیدن مواد باید از دو تکه گوشت و دو تکه مرغ در کنار هم استفاده کنید. سپس با استفاده از گوشتکوب یا بیفتک به‌آرامی روی گوشت و مرغ‌ها بکوبید تا مرز بین گوشت‌ها از بین برود و به هم نزدیک‌تر شوند.