بهترین رستوران های گیلکی تهران مجله پینورست


گیجا واش یا گیجا واش تره یکی دیگر از غذاهای شمالی و مخصوص گیلان است که در آن از نوعی سبزی پرفایده و کمیاب به نام گیجا واش و تخم اردک استفاده می شود. ترشه تره در کنار باقلاقاتق و میرزا قاسمی از معروف‌ترین غذاهای شمالی محسوب می‌شود که طعم و مزه آن هوش و حواس را از سر می‌برد. باقلاقاتق یکی از معروف‌ترین غذاهای شمالی بدون گوشت است که طرفداران بسیاری دارد.

  • پس از یک تا یک و نیم ساعت دیگر، خورش فسنجان آماده است و می‌توانید آن را با برنج سرو کنید.
  • در سفر به شمال، اگر دل‌تان غذاهای دریایی خوشمزه می خواهد، پیشنهاد الی گشت به شما مالابیج است..
  • جالب‌ترین قسمت پختن مرغ ترش، اضافه کردن دو عدد تخم مرغ زده شده به آن و هم زدن آن در خورش است.
  • ترشه شامی همانطور که از اسمش پیداست مزه ترشی دارد که علت آن وجود آبغوره یا آب نارنج در آن است.
  • این رستوران گیلکی در شهر رشت، گلساز، بلوار سمیه و نبش خیابان 123 قرار گرفته است.
  • اگر راهی سفر طعم‌ها شدید، سری به جاذبه های لاهیجان بزنید.

سپس دارچین، فلفل و زردچوبه را به آن‌ها بیفزایید و کمی تفت دهید تا بوی ادویه‌ها دربیاید. در برخی طرز تهیه‌ها،گوجه‌سبز را می‌جوشانند، پوسته و هسته آن را جدا کرده و به آن شکر اضافه می‌کنند. سپس پیاز را در روغن کمی تفت می‌دهند، گوشت را به آن اضافه می‌کنند و هم می‌زنند. در ادامه به خروش، آب اضافه می‌کنند و به‌مدت ۳ ساعت، آن را می‌پزند. شوید را در روغن تفت می‌دهند و با شیره گوجه به گوشت اضافه می‌کنند.

رستوران خوش‌بین

وینگوم ماست، علاوه بر گیلان در استان‌های مازندران و گلستان نیز طبخ می‌شود. در طرز تهیه سنتی فیبیج در فر، باید سینی فر را چرب کنید و کمی نمک روی آن بپاشید. سپس ماهی را برای یک ساعت در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا بپزد.

غذای محلی تبریز؛ سفره سنتی تبریزی ها

اگر قصد طبخ انار مسمای مجلسی را دارید، مرغ را به‌صورت درسته سرخ کنید و در خورش بریزید. برای این کار حتما مرغ را از چند ساعت قبل با مقداری آب انار، نمک و فلفل مزه‌دار کنید. مرغ‌ها را به‌همراه یک پیمانه آب به مواد تفت داده شده اضافه کنید. پس از جوشیدن آب، درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا مرغ‌ها روی حرارت کم برای ۴۵ دقیقه تا یک ساعت بپزند و خورش جا بیفتد.

۱۰. کوکو فسنجان گیلانی و طرز تهیه آن

مالابیج ماهی سفید شکم پری است که از ترکیب رب انار، سبزیجات، گردو پر می‌شود. اگر به طعم‌های ترش علاقه دارید در سفر به گیلان حتما این غذا در لیست‌تان قرار دهید. این غذای خوشمزه گیلانی از تخم مرغ، سیر، خالواش، اسفناج و انواع سبزی‌ها مثل گشنیز، جعفری، نعنا و شوید پخته می‌شود. در پایان نیز مقداری آب نارنج به این غذا اضافه می‌کنند. مرغ ترش در منوی غذاهای شمال مرغ ترش اکثرا دیده می شود. سپس ادویه، سبزیجات مخصوص، لپه، آب و آب نارنج را به آن اضافه می کند.