بهترین رستوران های فضای باز در تهران که باید بروید!-گروه غذایی


علاوه بر این بسیاری از افراد مراسمات خاص، جشن ها و حتی جلسات مهم کاری خود را در رستوران های خاص تهران برگزار می‌کنند و آنجا را محلی دنج و خوب برای گفت و گو با شریک کاری خود می‌دانند. رستوران های خاص در تهران برای شما محیطی لاکچری و آرام همراه با موسیقی و غذاهای متنوع با تزئینات عالی فراهم می‌کنند تا شما یک روز فوق العاده را تجربه کنید. یکی دیگر از رستوران هایی که در تهران قرار دارد، رستوران مرشد است که طعم بسیار خوب غذا را در اختیار شما قرار می دهد. این رستوران ابتدا در محله تجریش و خانه ای قدیمی با دو اتاق تاسیس شد. پس از مدتی این رستوران شهرت زیادی پیدا کرد و پس از مدتی مساحت رستوران بزرگ تر شد و به محل جدیدی منتقل شد.

  • این رستوران دارای منوی ایرانی و فرنگی است و همچنین برای مهمانان خود قلیان نیز سرو می‌کند.
  • رستوران های سنتی یکی از لذت بخش ترین لحظات و تفریحات اکثر افراد می باشد.
  • جاذبه معماری این مجموعه فوق العاده، بیشتر از غذای اونجاس، اما خوردن غذاهای سنتی استان زنجان در همچین مکانی واقعا لذت بخشه.
  • گردشگری خوراک، تنها خوردن غذا و نوشیدنی نیست، بلکه پاسخی است به اینکه کجا، چطور، چه زمانی و چرا باید خورد یا نوشید.

شعبه باغ فردوس فقط یکی از شعب تهران آن می‌باشد و شعب دیگر آن، شعبه جدید غرب و شعبه فلسطین است. خبر خوب اینکه این رستوران حتی در شهر استانبول ترکیه، یک شعبه زده است تا قیمه اصیل ایرانی را به مردم جهان نشان دهد. از زیبایی‌های خیابان ولیعصر که بگذریم، می‌توانید قبل یا بعد از صرف غذا در این رستوران را، در پارک باغ ایرانیان با آن معماری اصیل ایرانی، یا باغ فردوس بگذرانید که در همان حوالی قرار دارند. رستوران بام شیان در چند طبقه ساخته شده و قسمت‌های مختلفی را شامل می‌شود. یکی از طبقات این رستوران منظره‌ای بسیار دیدنی از شهر تهران دارد که می‌توانید کل شهر را در زیر پاهای خود احساس کنید. غذاهای ایرانی این رستوران در کنار بقیه انواع غذاهای آن از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

تهیه غذای چیا

بشقاب‌ها و میزهای این رستوران با نقاشی‌های زیبا به سبک ایرانی تزیین گشته‌اند. رستوران ایتالیایی ژوانی دارای چهار شعبه‌ مختلف در زعفرانیه، پاسداران، مرزداران و کوروش بوده که همه‌ آن‌ها دارای غذاهایی با طعم خاص هستند. انواع پاستا، پیتزا و غذاهای ایتالیایی در شعبات رستوران جنارو مشتریان این رستوران را به وجد می‌آورند.

رستوران سنتی مفید

بلکه منظور از این‌گونه رستوران‌ها، زاویه دیدی است که به مشتریان خود می‌دهند و می‌توان از آن جا به بخش قابل توجه و وسیعی از شهر احاطه داشت و منظره‌ای زیبا را از آنجا نظاره‌گر بود. برگرلند که در خیابان گلبرگ واقع شده است، به صورت تلفنی نیز سفارش مشتریان را ثبت می‌کند. ساعات فعالیت و سرویس‌دهی در این مجموعه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب است.

برخی از این غذا کلی تعریف و به به چه چه می کنند و عاشقش هستند و برخی هم از سوشی متنفرند و حس می کنند بدمزه ترین غذای روی زمین است. با اینکه سوشی یکی از غذا های لاکچری و نسبتاً گران قیمت محسوب می شود اما عاشقانش به قدری این غذا را دوست دارند که حداقل هفته ای یک بار به یکی از بهترین رستوران های سوشی در تهران مراجعه می کنند تا یک وعده میل کنند. بعضی از رستوران های لاکچری تهران در بین غذا هاشان سوشی هم دارند اما بهترین سوشی ها را فقط در رستوران های ژاپنی تهران و آن هایی که تخصصشان روی انواع سوشی می باشد پیدا می کنید. اینجا یک رستوران با محیطی سنتی به همراه تزئینات سنتی است و هم تخت های سنتی دارد و هم میز و صندلی های چوبی. غذا های رستوران مرشد که انواع غذا های ایرانی بخصوص انواع کباب ها در داخل ظروف مسی و سفالی سرو می شوند. کیفیت غذا ها بسیار بالا بوده و نسبت به قیمتی که پرداخت می کنید مثال زدنی هستند.

رستوران ایوان

اگر به دنبال یک فضای نوستالژیک همراه با غذاهای اصیل ایرانی هستید، از این رستوران دیدن نمایید. منوی سلف سرویس و تنوع غذایی بسیار خوب رستوران تهران بین آن را بسیار محبوب‌تر نیز کرده است. در منوی این رستوران می‌توانید انواع غذاهای ایرانی، فرنگی، دریایی، سنتی، فست فود و غیره را مشاهده کنید. این رستوران را دیگر غیر تهرانی‌ها هم به عنوان یکی از بهترین رستوران های تهران می‌شناسند. بهترین راه برای رسیدن به این رستوران، ایستگاه متروی ۱۵ خرداد است که تا رستوران بین ۵ تا ۱۰ دقیقه پیاده‌روی فاصله دارد. صف طولانی سر ظهر رستوران گواهی بر محبوبیت و کیفیت غذای رستوران مسلم است.

بعضی دیگر از بهترین رستوران‌های سنتی و سفره‌خانه‌های تهران عبارتند از سوگولی (ظفر)، باغ صبا (شریعتی) و دیزی‌بار آتیش (باغ فردوس). اگر به غذاهای شرق آسیا و به خصوص سوشی علاقه دارید، با سر زدن به رستوران سوشی خونه می‌توانید از صرف سوشی‌های متنوع و خوشمزه این رستوران لذت ببرید. چیدمان این رستوران از آنجا که کاملاً به سبک شرق آسیا انجام شده است، می‌تواند حال و هوای این مناطق را به شما منتقل کند. حتی اگر سوشی دوست ندارید، می‌توانید از دیگر غذاهای این رستوران نظیر انواع رامن، استیک، برنج سرخ‌شده و اسپرینگ رُل لذت ببرید. غیر از غذاهای ایتالیایی، شما می‌توانید غذاهای دریایی، رژیمی و گیاهی منوی این رستوران را میل کنید.

شاید کمتر کسی در تهران به دربند رفته و رستوران کوهپایه را ندیده باشد. این رستوران زیبا با چشم‌انداز فوق‌العاده در ابتدای مسیر کوهنوردی دربند در سمت کافه‌ها قرار دارد. پس از گذشتن از میدان دربند و حرکت به‌سمت پای کوه می‌توانید نرده‌ها و فضای باز بالکن رستوران کوهپایه را ببینید. برای طرفداران رستوران کوهپایه، محیط زیبای اطراف آن، افزون بر کیفیت غذاها، سبب جلب شدن به این رستوران می‌شود.