بهترین رستوران های غذاهای محلی در رامسر پارسی دی-گروه غذایی


این غذا را با مرغ، لپه، پیاز، سبزی های معطر (تره، جعفری، گشنیز، نعناع، خالواش)، سیر، تخم مرغ و کمی آب نارنج می پزند. پس از جا افتادن خورش، تخم مرغ همزده را به آن می افزایند و پس از 10 دقیقه آن را در کنار برنج سرو می کنند. یکی دیگر از غذاهای اصیل مازندرانی که بسیار پرطرفدار است و خیلی سریع هم آماده می‌شود را می‌توان هاوریش کدو معرفی کرد. برای تهیه این غذای مازندرانی باید کدو سبز، جعفری، تخم‌مرغ، سیر، پیاز، رب گوجه‌فرنگی، روغن و ادویه‌های مورد نیاز را با هم ترکیب کرده و پس از پخت، صرف کنید. کدو سبز، سیب‌زمینی، پیاز، گوجه‌فرنگی، سیر، تخم مرغ و ادویه مواد به کار رفته در این غذای مازندرانی هستند. همانطور که از مواد اصلی کدو بره مشخص است، این غذا در لیست غذاهای مقرون به صرفه مازندران قرار دارد و تمامی مواد غذایی آن به راحتی در دسترس قرار دارند.

  • اگر اهل شکم‌گردی هستید و مقصد سفرتان را بر اساس خوشمزه‌هایش تعیین می‌کنید، ما به شما گفته‌ایم خوشمزه ترین غذاهای ایرانی را کجا پیدا می‌کنید.
  • اول گردوی چرخ شده، آب انار و رب انار را ترکیب و چند ساعتی روی حرارت می گذاریم تا غلیظ شوند.
  • پس اگر رابطه خوشی با غذاهای دریایی ندارید، نگران نباشید!
  • ویترهای بارکو اصالتا رشتی هستند و با مهمانان شمالی رستوران با گویش گیلکی صحبت می‌کنند.

در میان غذاهای شمال ایران اسم میرزا قاسمی را زیاد شنیده اید. بادمجان کبابی، گوجه فرنگی، سیر، تخم مرغ، ادویه و رب گوجه فرنگی جزو مواد اصلی میرزا قاسمی است. این غذا که از گوشت اردک، پیاز سرخ شده، آب، شکر، رب انار، گردو و انار پخته می‌شود بسیار لذیذ است. خورشت جا افتاده و خوشمزه آغوز مسما را در کنار برنج میل می‌کنند. در ادامه طرز تهیه این آش ترش و خوشمزه از انواع غذاهای محلی مازندران را به شما آموزش خواهیم داد.

۳. رستوران حاج مرتضی در بندر انزلی

ظاهر ساده و تمیزی دارد و کیفیت غذای خود را در طول چندین سالی که فعالیت کرده، به خوبی حفظ کرده است. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای محلی گیلانی، کباب، ماهی، خورش محلی و … همیشه در لیست غذاهای سنتی ایرانی نام باقالی قاتق دیده می‌شود. در بین غذاهای شمالی باقلاقاتوق یکی از معروف ترین ها است که در ترکیب آن از پاچ باقلا، تخم مرغ، زردچوبه، دارچین و شوید خشک استفاده می گردد.

بهترین غذاهای شمال ایران

یکی از غذاهای شمالی محبوب که خیلی هم ساده پخته شده سیر واویج است. جالب‌ترین قسمت پختن مرغ ترش، اضافه کردن دو عدد تخم مرغ زده شده به آن و هم زدن آن در خورش است. تکنیکی که پخت مرغ ترش را با انواع روش‌های پخت مرغ متمایز می‌کند.

حتی مردم محلی رشت نیز مشتری ثابت رستوران پارادیزو هستند. رستوران دوران از دیگر معروف ترین رستوران های رشت به حساب می‌آید. فضای داخل رستوران چندان بزرگ نیست به همین خاطر معمولاً باید مدتی را منتظر بمانید تا میز خالی پیدا شود. در شهرهای شمالی کشور بیشتر به‌دنبال غذاهای سنتی می‌گردند؛ اما گاهی دلتان هوس دیزی سنتی می‌کند و در این شرایط رستوران دوران برای شما جان می‌دهد. که قدم زدن در زیبایی‌هایش حسابی اشتهای آدم را باز می‌کند. چه برسد به اینکه در طبقه سوم بازار، روی نیمکت‌های زیبای تراسی سنتی با منظره‌ای حیرت‌انگیز بنشینی و غذاهای ناب ایرانی و سنتی را برای ناهار یا شام انتخاب کنی.