بهترین رستوران های غذاهای محلی در رامسر پارسی دی-گروه غذایی


اگر به شکل و شمایل این غذای خوشمزه نگاه کنید ممکن است که در نگاه اول تصور کنید قورمه سبزی است اما این غذا کاملاً با قرمه سبزی تفاوت دارد. برای تهیه شوید قورمه به جای سبزی قورمه از شوید استفاده می‌کنند و همچنین به جای استفاده از لیمو عمانی در آن گوجه سبز می‌ریزند. دیگر مواد اولیه‌ای که در این غذا استفاده می‌شود نمک و فلفل، گوشت اردک یا مرغ و لوبیا قرمز است. اگر قصد پخت این غذای ترش گیلانی را دارید بهتر است که به همراه آن برنج هم سرو کنید. خورش ترش تره گیلانی را همراه با برنج کته یا نان و در کنار ماهی دودی یا ماهی شور و انواع مخلفات گیلانی مانند ترب سفید، سیر، باقالی خام و …

به گزارش خبرگزاری دانا، غذاهای ایرانی به ویژه غذای شمالی به یکی از بخش‌های مهم ایران گردی و گردشگری کشور تبدیل شده است. برای مشاهده بهترین رستوران دررشت به لینک مربوطه مراجعه نمایید. دربارکوغذاها به صورت محلی درون گمج (ظرف سنتی شمالی) پخت و سرو می‌شوند که ظاهر زیبایی دارد.

  • از نظر ظاهری می‌توان گفت که این رستوران بی‌شباهت به یک تالار پذیری مجلل نیست.
  • تنوع غذا در ایران بسیار زیاد بوده و در این میان غذاهای محلی هر استان در جایگاه ویژه‌ای قرار دارند.
  • باقلا وابیج یکی دیگر از غذاهای شمالی است که با باقلا، شوید تازه و تخم‌مرغ درست می‌شود.
  • البته در رشت این غذا را با مواد اولیه دیگری همچون رب انار ترش، مغز گردو، دانه‌های انار، گوشت ماهی سفید و ادویه‌های لازم می‌پزند.

این غذا که به آن خورش باقالی نیز می‌گویند به طور معمول با برنج شمالی سرو می‌شود. دستور تهیه این غذای لذیذ تقریبا شبیه خورش فسنجان است، با این تفاوت که به جای گوشت مرغ یا مرغابی از ماهی سفید استفاده می شود. برخی برای درست کردن این غذای بسیار لذیذ از ماهی سفید قطعه قطعه شده استفاده می کنند اما در میان شمالی ها استفاده از ماهی درسته مرسوم تر است. گردوی آسیاب شده، رب انار و ماهی سرخ شده و مزه دار شده با نمک موادی هستند که برای تهیه این غذا به آنها احتیاج دارید. انواع چاشنی های خوشمزه مانند رب انار، سیر، روغن زیتون را نباید از قلم انداخت که پای ثابت بیشتر غذاهای گیلکی هستند و به نوعی برچسب اصالت روی خوراک های این خطه می زنند. سیر، بادمجان و گوجه جزو مواد پر مصرف برای تهیه غذاها به شمار می روند.

– ماهی سفید شکم پر( ماهی گردوبیج)

اگر از خواص درمانی سیر خبر دارید و دلتان هم برای آن، لک زده اما به خاطر بویی که ممکن است اطرافیان را آزار دهد، از خوردن آن امتناع می‌ کنید یک پیشنهاد ویژه برایتان داریم. در گیلان و بسیاری از کشور های آسیایی هم به وفور از آن برای تهیه غذا های متنوع استفاده می‌ شود. سیرابیج یا سیرواویج گیلانی که به آن «سیراویج» هم گفته می‌ شود، یک غذای ساده و در عین حال مفید و کامل است که معمولا در کنار غذاهای دیگر برای ناهار یا برای شام استفاده می‌ شود. امکان ندارد سری به بازارهای محلی گیلان زده باشید و ماهی‌ دودی‌ های به نخ کشیده و آویزان به چشمتان نخورده باشد.

تعطیلات ژانویه در بهترین کافه و رستوران های تهران با فیدیلیو

ضمن اینکه ماهی سفید از رستوران‌های گران به حساب می‌اید و برای هر نفر در ان با احتساب یک غذای اصلی و پیش غذا بین ۷۰ تا ۸۰ هزارتومان باید در نظر بگیرید. این غذا یک آش خوشمزه و محبوب است که اغلب در روزهای سرد سال درست می‌شود. گوشت چرخ‌کرده، حبوبات، سبزی محلی، کشمش، قیسی، آرد و هویج، به همراه چغندر ترکیبات اصلی این آش است. اگر بخواهیم اناربیج را برایتان شرح دهیم، باید بگوییم که با غذایی شبیه به فسنجان روبرو هستید.

شمالی‌ها برای تهیه قلیه‌ماهی از ماهی سفید یا کفال بدون پوست و استخوان استفاده می‌کنند. پیاز، مغز گردوی آسیاب‌شده و سبزی‌هایی مانند چوچاق تازه، گشنیز، شنبلیله و سیر هم در همراهی با رب انار و نارنج به ترکیب اضافه می‌شود. خورش سیر قلیه گیلکی با مرغ را می توانید با برنج، ترب سفید، انواع ترشی، سالاد و زیتون سرو کنید.

آلو مسما گیلانی با گوشت مرغ طبخ می‌شود و ازاین‌جهت می‌توان آن را یکی از غذاهای شمالی با مرغ دانست. آلو، قیسی، پیاز و مرغ مواد اصلی تشکیل‌دهنده آلو مسما را تشکیل می‌دهند. این خورشت یکی از غذاهای شمالی با مرغ است که البته در بعضی شهرهای گیلان با گوشت قرمز نیز تهیه می‌شود.

این ماهی را معمولا به عنوان چاشنی در کنار غذاهایی همچون باقلا قاتق، ترش تره و ترش واش سرو می‌ کنند. اسفناج مرجی، کدوبره، ماهی گردوبیج و … از معروف‌ترین غذاهای مازندرانی هستند. اسفناج مرجی یکی دیگر از غذاهای سنتی مازندراناست که در لیست غذاهای مقوی قرار می‌گیرد.

مواد لازم برای تهیه این غذا بادمجان کبابی، ترکیب سیر و گردوی خرد شده، آب انار ترش، نعناع فلفلی و گیاه محلی است که به آن چوچاق می گویند. چوچاق یک سبزی شمالی است که می توانید در بازارهای محلی شهرهای شمالی ایران پیدا کنید. تنوع غذاها در استان مازندران بسیار بالا بوده و از طعم و عطر منحصر‌به‌فردی برخوردارند. ما در این مقاله به معرفی ۲۴ مورد از اصیل‌ترین و معروف‌ترین غذاهای محلی مازندران پرداختیم، اما بدون شک غذاهای دیگری هم در این منطقه تهیه می‌شود. در صورتی که غذاهای دیگری از استان مازندران می‌شناسید، لطفا آن را با ما و همه کاربران علی بابا به اشتراک بگذارید. عطر و ظاهر آغوز مسما مازندران بدون تردید هر فردی را به سمت خود می‌کشاند.