بهترین رستوران های سنتی تهران با فضای نوستالوژیک و زیبا ره بال آسمان


طرز تهیه شامی‌ کباب در شهرهای مختلف متفاوت است البته همه آن‌ها شباهت‌هایی به هم دارند. از میان غذاهای ایرانی متعلق به جنوب کشور، «خورش قلیه ماهی» یکی از محبوب‌ترین غذاهاست. در طرز تهیه خورش قلیه ماهی معمولا از سبزیجات محلی هم استفاده می‌شود و در اصل جنوبی‌ها سبزی مخصوص قلیه دارند که برای درست کردن این غذای خوشمزه ایرانی استفاده می‌کنند. تهرانی‌های قدیم به خوبی با طرز تهیه خورش انار و بادمجان آشنا هستند. همان طور که گفتیم نام غذاهای ایرانی معمولا از موادی که در طرز تهیه غذای خوشمزه ایرانی استفاده شده، گرفته شده است. در طرز پخت این خورشت ایرانی خوشمزه هم از بادمجان و انار به عنوان مواد اصلی استفاده می‌شود.

  • سپس کمی روغن در قابلمه بریزید و پیاز را برای یک تا دو دقیقه تفت دهید تا نرم و سبک شود.
  • شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو با لیست کامل غذاهای استان کرمانشاه و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید.
  • طرز پخت این کباب چرب و خوشمزه از جگر کفنی (کفن پیچ) الهام گرفته شده و با طعم جادویی‌اش در ذهنتان ماندگار می‌شود.

بعد از اینکه رنگ گوشت کمی تغییر کرد یعنی باید به سراغ ادامه مراحل بروید. قابلمه مناسبی انتخاب کرده و مقداری روغن درون آن بریزید. رب انار را نیز به ترکیب تان اضافه کنید و اجازه دهید خوب به مواد درون قابلمه طعم دهد. سرو این غذا به این صورت است که مواد آن را کوبیده و به صورت گوشت کوبیده با نان میل می کنند و آب آن را با تلید نان می خورند. در کنار برنج برای تهیه مرغ بعد از سرخ کردن آن سسی از آب مرغ و رب گوجه تهیه می کنند. کباب یکی از پر طرفدارترین و محبوب ترین غذاها در میان مردم ایران است.

خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایرانی کدامند؟

خوردن این آش به‌خصوص در فصل زمستان، برای درمان یا جلوگیری از سرماخوردگی بسیار توصیه می‌شود؛ پس به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما این آش را در این روزهای سرد سال در خانه درست کنید. آش برنج، به‌سادگی در بدن هضم می‌شود و به همین دلیل، این آش، یک وعده غذایی مناسب برای کودکان به شمار می‌آید. آش برنج، منبع غنی ویتامین B۱ است و سطح قند خون را تنظیم می‌کند. زیره پلو یا پلو زیره یکی از مقوی‌ترین و لذیذترین غذاهای محلی کرمان است که با زیره سیاه یا مخلوط زیره سیاه و سبز درست می‌شود. زیره پلو جزو غذاهای محلی مازندران نیز به حساب می‌آید؛ با این تفاوت که در تهیه آن از دارچين، زيره، فلفل و شنبليله و کشمش استفاده می‌شود. نان کلانه را می‌توان به‌عنوان میان وعده، عصرانه یا پیش‌غذا همراه با دوغ و ماست محلی سرو کرد.

خورش کنگر ارومیه

از دیگر غذاهای پرطرفدار خطه شمال می‌توانیم میرزا قاسمی را به شما معرفی کنیم. ترکیبی جادویی از بادمجان کبابی، گوجه، تخم مرغ و سیر میرزاقاسمی را می‌سازد. اگر مزه کشک بادمجان را دوست دارید، حتماً به میرزاقاسمی هم علاقه مند خواهید شد. میرزاقاسمی را می‌توان همراه با نان تازه یا برنج کته نوش جان کرد.

تباهگ، از گوشت گوسفند یا بز ورقه‌شده، نمک، فلفل و پودر انار درست می‌شود و طعمی فوق‌العاده دلچسب دارد. تباهگ خشک‌شده را می‌توان بدون استفاده از هیچ وسایل سرمایشی، برای چند ماه و حتی یک سال در منزل نگهداری و استفاده کرد. یک تابه را روی حرارت بگذارید و پس از داغ شدن در آن روغن بریزید تا گرم شود.

کلم پلو، غذایی محبوب در میان ایرانیان است که به روش‌های مختلفی در سراسر ایران طبخ می‌شود؛ اما اصالت آن به شهر شیراز برمی‌شود. کلم پلوی شیرازی، معمولا از کلم، برنج، سبزی‌های و ادویه‌های مختلف تشکیل می‌شود. کلم استفاده‌شده در کلم پلوی شیرازی، کلم قمری است که برخی آن را با نام کلم سنگ یا قنبید می‌شناسند.

نگران روغن روی خورش نباشید که این روغن در اثر تفت دادن و پختن گردو به‌وجود آمده و سالم است. تنوع غذاهای سنتی که اغلب محلی هستند و ازطعم‌های متمایز و خوشمزه‌ای برخوردارند، می‌توانند لذت هر سفری را دوچندان کنند. در این مقاله قصد داریم تعدادی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی را به شما معرفی کنیم تا با فرهنگ غذایی ایرانی آشنا شوید.