بهترین رستوران های سنتی تهران با فضای نوستالوژیک و زیبا ره بال آسمان-گروه غذایی


رستوران دف از محبوب‌ترین رستوران‌ها برای توریست‌های خارجی است که به تهران سفر می‌کنند و به دنبال جایی برای امتحان طعم غذاهای گیلانی‌اند. سفره‌خانه خلیج فارس از جمله رستوران های سنتی تهران است که در محله نارمک تهران قرار گرفته است. در این رستوران هم می‌توانید از اجرای موسیقی زنده حظ کنید و هم با چشیدن طعم خوش غذاهای ایرانی مانند ماهی و انواع دیزی لذت ببرید. تکه‌های گوشت، ماهی یا مرغ را در قابلمه ریخته و ادویه‌های مخصوص مانند میخک، فلفل‌سیاه، هل، دارچین و ادویه‌های محلی را به‌عنوان چاشنی به آن اضافه می‌کنند. در آخر گوجه رنده شده را اضافه کرده و می‌گذارند تا مواد باهم خوب بپزند و جا بیفتد.

از دیگر غذاهای سنتی می‌توان به میگو پلو بوشهری و شیرین پلو اشاره کرد و البته کشک بادمجان، انواع دلمه، میرزاقاسمی و آش های مختلف هم جزو غذاهای سنتی محسوب می‌شوند. احتمالا در جاهای مختلف و در خانه های مختلف غذاهای متنوعی خورده باشید ولی همیشه بعضی غذاها هنگامی که توسط برخی از افراد خاص پخته می شوند عطر و طعم بهتری دارند. علت اصلی آن علاوه بر مهارت و اشتیاقی که فرد به پختن غذا دارد، فوت و فن های ریزی است که اجرا می‌کند.

  • مرصع پلو غذایی است كه تهیه آن نیاز به زمان و صبر زیادی دارد ولی نتیجه آن قطعا ارزش این زمان را دارد.
  • حال با خیال راحت می‌توانید دوغ خود را به غذا اضافه کنید.
  • در لیست غذاهای ایرانی ، حلیم ها بیشتر به عنوان صبحانه یا سحری و افطاری در ماه رمضان سرو می شوند.
  • بدون شک یکی از غذاهایی که در نگاه اول به کلمه سنت در خاطرمان تداعی می شود، آبگوشت لذیذ است.
  • اگر خواستید در اهواز فلافل بخورید، شب‌ها به خیابان لشکرآباد این شهر سری بزنید.

مواد مختلف را درون شکم ماهی پاک شده ریخته و آن را در فر می پزند. این غذا به قدری عطر خوبی دارد که حتی افراد فراری از بوی ماهی هم با امتحان آن نظرشان را تغییر می دهند. اگر دوست دارید یک طرز تهیه کوبیده خوشمزه و خانگی ولی با طعم بیرون داشته باشید حتما آموزش ما رو که با ویدیو برای شما قرار دادیم رو مشاهده کنید. در ضمن اگر رژیم دارید و نمیتونید از گوشت قرمز استفاده کنید آموزش پخت کباب کوبیده مرغ رو ببنید. و حتی در مواقع عادی و به صورت روزانه بسیار متداول بوده است. این غذای سنتی امروزه هم طرفداران خاص خود را دارد و مخصوصا پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها علاقه خاصی به ان دارند.

طرز تهیه شکلات داغ آسان

طرز تهیه لوبیا پلو معمولا با لوبیای سبز متداول‌تر است ولی می‌توان از لوبیای سفید هم در آن‌ استفاده کرد. حتما می‌دانید که در تهیه غذاهای ایرانی، معمولا صبر و حوصله به خرج دادن حرف اول را می‌زند. کرمانشاهی برای طرز تهیه خورش خلال حسابی سلیقه به‌ خرج می‌دهند و با تکه‌‌های گوشت گوسفندی، خلال بادام، زرشک و گلاب این خورش ایرانی خوشمزه را درست می‌کنند. «خورش شش انداز» یا «خورش شیش انداز» از انواع غذاهای ایرانی بدون گوشت است.

غذای سنتی تهران خورش قیمه

اصلاً به همین دلیل هم از اسم آش یخ برای نامگذاری آن استفاده شده است. بعد از این که آش پخته شود، آن را داخل یخچال می‌گذارند تا کاملاً خنک شود. در زمان سرو هم از تکه‌های یخ در کنار آن استفاده می‌شود تا کاملاً سرد باشد. خب تا به حال حتماً متوجه شده‌اید که گیلانی‌ها چقدر به حضور سیر در غذاهایشان پایبند هستند. شاید غذاهایی مثل میرزاقاسمی و باقلاقاتق را چشیده باشید یا اسمشان را به وفور در منو رستوران‌ها دیده باشید.

مواد تشکیل دهنده تمام انواع دلمه اغلب برنج و گوشت و انواع سبزیجات معطر است. البته این غذا به زمان و دقت زیادی برای پخت هم نیاز دارد و بهتر است روزهای تعطیل و ایامی که در خانه هستید را به پخت این غذای خوشمزه اختصاص دهید. در یک آموزش به شما طرز تهیه دلمه کلم و طرز تهیه دلمه مو رولی رو آموزش دادیم.

به هر منطقه‌ای از آن سفر کنید با کلی پیش‌ غذای سنتی ایرانی آشنا می‌شوید. پیش غذاهای سنتی ایرانی گاهی آن‌قدر کامل و مغذی هستند که به‌عنوان یک غذای کامل نیز مصرف می‌شوند. دراین‌بین ما پنج نمونه را انتخاب کردیم و به شما با روشی ساده آموزش می‌دهیم. دیزی یا آبگوشت از قدیمی ترین، لذیذترین و مقوی ترین غذاهای اصیل ایرانیست.