بهترین رستوران های سنتی تهران با فضای نوستالوژیک و زیبا ره بال آسمان-گروه غذایی


رشته‌پلو یکی از انواع پلوها در آشپزی ایرانی است که بیش‌تر با گوشت پخته یا پیاز داغ و خرما و کشمش یا هر دو طبخ می‌شود. رسم است که در روز جشن نوروز خورده می‌شود.رشته پلو یکی از خوشمزه ترین غذاهای بهشهر است . پیشنهاد می کنیم باقالی و شوید تازه تهیه کرده و تا حد امکان از باقالی منجمد و شوید خشک استفاده نکنید.

این موضوع را وقتی متوجه می‌شوید که برای خوردن بریانی ساعت‌ها در صف رستوران‌های نزدیک به سی‌و‌سه‌پل ایستاده باشید و انتظار بکشید. دلمه ها غذاهایی سالم و مقوی هستند که بیشتر با نان سرو می شوند. سپس در ظرفی آرد را با آب مخلوط کرده و به مواد اضافه می کنیم و بعد مقدری آب را به ترکیب اضافه می کنیم. درضمن در مطلبی جدا غذای مجلسی را برای شما لیست کردیم که میتوانید برای انواع مهمانی و دورهمی ها درست کنید.

این غذاهای متنوع ایرانی که باب طبع تمام افراد می باشد، معروفیت و محبوبیت کشور ایران را دوچندان کرده است. بعضی از غذا ها نیز محلی هستند و ساکنان سایر مناطق، حتی اسم آن ها را هم نشنیده اند. سعی کردیم در معرفی این لیست غذا های ایرانی، به نکات بالا توجه کرده و به گزینه های متنوعی اشاره کنیم.

این غذای سنتی ایران بسیار خوشمزه و البته نسبتاً ترش است و به محض میل کردن آن متوجه طعم متفاوت و جدیدش خواهید شد. به نظر می‌رسد رستوران‌ها هنوز آنقدر مهارت پیدا نکرده‌اند که این غذای خوشمزه را به منوی خود اضافه کنند. پس برای خوردن این غذا آن هم به شکل اصیل و سنتی بهتر است به سراغ خانه‌های سیستان و بلوچستانی و بانوان باسلیقه این منطقه بروید. کباب کوبیده هم با توجه به طعم لذیذ و عامه پسندش همواره عضو ثابتی در انواع مجالس ما ایرانی ها بوده است.

  • برای پخت قرمه سبزی باید به قول معروف فوت و فن کار را بلد بود چراکه رمز و راز یک خورش سبزی خوشمزه در روش پختن آن است.
  • کافیست تکه کوپکی نان را جدا کنید، مقداری سبزی و قدری پنیر بر روی آن بگذارید و مانند یک ساندویچ معمولی، آن را تا کرده و بعد هم نوش جان کنید.
  • در لیست غذا های ایرانی، کوکو یکی از متنوع ترین گزینه ها به شمار می رود.
  • اما ما در این دستور از شیوه‌ای استفاده کردیم که این پیش‌ غذای سنتی محبوب ایرانی در جنوب کشور درست می‌شود.

خوراک های خوش طعم و اصیل، بخش مهمی از سفره های ایرانی را در بر می گیرد. انواع کتلت و شامی، غذای مناسبی برای وعده شام یا مهمانی های عصرانه هستند. در لیست غذا های ایرانی، کتلت و شامی هایی را می بینیم که در طبخ آن ها از حبوبات استفاده می شود. اشکنه یکی از غذا های ساده ای هست که خیلی زود آماده می شود.

غذاهای سنتی شیراز | تجربه طعمی لذت بخش

اناربیج یکی از خورشت‌های خوشمزه گیلانی است که شباهت زیادی به فسنجان دارد. قدیمی‌ترها این خورشت را با نام خورشت فسنجان سبزی هم می‌شناسند. برای طبخ این خورشت هم می‌توان از گوشت چرخ کرده استفده کرد و هم مرغ. اعضای تشکیل دهنده اناربیج گردو، آب انار ترش، رب انار، گلپر، سبزی های معطر و پیاز هستند.

در آشپزی است که بیشتر در مهمانی­‌ها و جشن­‌ها تهیه می­‌شود. لازم به ذکر است که این غذا از اکثر غذاهای سنتی راحت­تر پخته می­‌شود. می­‌توانید برای حفظ رنگ آلبالویی این غذا، آن را در ظرف مسی یا لعابی تهیه کنید. است که بسیار پرطرفدار بوده و با گوشت، پیاز، نخود، سیب زمینی، رازیانه، گوجه فرنگی و رب پخته می­شود. راز خورشت قورمه سبزی خوشمزه در تعداد ساعات پخت آن است که باید بگذارید به آرامی و بر روی شعله کم پخته شود.

طرز تهیه کباب حسینی با گوشت گوسفند و مرغ

کافه صمیمی و دوستانه فروغ، منوی کوچکی از قهوه، چای، ساندویچ، اسنک و کیک، به‌علاوه مجموعه‌ای از غذاهای محلی از جمله چای گیاهی ایرانی را ارائه می‌دهد. کماچ یا نان فسا یکی دیگر از سوغاتی های خوشمزه استان فارس است که از ماندگاری بالایی برخوردار است. این شیرینی خوشمزه ترکیبی از آرد سفید، آردگندم، پودر هل، دارچین، پودر زنجفیل، پودر شکر، تخم مرغ، زعفران، تخم خرفه و روغن جامد است.

بااین‌همه خوراکی‌های خوشمزه که نشان از اصالت، تاریخ و فرهنگ زیبای شهر شیراز دارند، حیف است که وعده‌های غذایی خود را متنوع و از میان این غذاهای سنتی انتخاب نکنید. فرقی نمی‌کند چه ذائقه‌ای داشته باشید، قطعاً غذاهای بسیاری هستند که باب میلتان قرار بگیرند. از طرفی هم امتحان کردن طعم‌های جدید در هر کجای جهان که باشد از تجارب هیجان‌انگیز در طول سفر است. کسی چه می‌داند شاید غذایی که برای وعده بعدی خود در شیراز میل می‌کنید، به یکی از محبوب‌ترین غذاهای عمرتان تبدیل شود. بعضی از این غذاهای سنتی خوشمزه را می‌توانید در منوی رستوران هتل مورد اقامت خود نیز بیابید.