بهترین رستوران های سنتی تهران با فضای نوستالوژیک و زیبا ره بال آسمان-گروه غذایی


در این رستوران از ساعت ۸ تا ۱۲ شب، شاهد اجرای موسیقی زنده خواهید بود و از شنیدن نوای سازهای سنتی لذت خواهید برد. در رستوران چهل ستون تهرانپارس انواع غذاهای سنتی، فرنگی و همچنین قلیان سرو می‌شود. رستوران سنتی باغ فردوس یکی دیگر از رستوران های تهران محسوب می‌شود که فضایی سنتی و تماشایی دارد.

  • تهران شهر بزرگی است و فرهنگ‌های مختلفی در آن زندگی می‌کنند؛ همین فرهنگ و سنت‌های متفاوت باعث شده غذاهای سنتی و محلی بسیاری در این شهر پدید آید.
  • پودنی هم غذایی است که با گوشت ماهی پخته می‌شود؛ اما نوع کوسه سواحل کیش.
  • اگر به شیراز سفر کنید ولی شیرازی پلو را امتحان نکنید، سفرتان را نیمه کاره گذاشته‌اید!
  • محبوبیت این غذا تا حدی ست که نه فقط اصفهانی ها بلکه دیگر مردم ایران هم این غذا را می شناسند.
  • «شامی کباب» یا کتلت گوشت و سیب زمینی از محبوب‌ترین انواع غذاهای ایرانی است که معمولا به عنوان یک پیش‌غذا یا غذای ایرانی بدون برنج در مهمانی‌ها هم استفاده می‌شود.

نخود، لوبیا، عدس و پیازداغ هم از دیگر موادی هستند که در این آش وجود دارند. یکی دیگر از غذاهای خوشمزه گیلانی که عطر و بویش، دل همه را می‌برد، خورشت سیر قلیه است. دمپخت ماهی بوشهری، دمی لخ لخ یکی از لذیذترین غذاهای بوشهری است که با ماهی، برنج، سبزی (گشنیز، شنبلیله و شوید)، سیر، پیاز، تمر هندی و ادویه‌جات درست می‌شود. این خوراک با نام‌های متفاوت در برخی دیگر از شهر‌های جنوبی و هرمزگان نیز طبخ می‌شود. این غذا با دو دستور پخت متفاوت درست می‌شود که تفاوت عمده آن‌ها در استفاده از لیمو عمانی یا تمر هندی است.

انواع غذا ایرانی با برنج

کدوی سبز و سیب‌زمینی از اصلی‌ترین موادی هستند که در تهیه کدوبره استفاده می‌شوند. باقالاقاتق یکی از سالم‌ترین و لذیذترین غذاهای رشتی است. برای تهیه باقالاقاتق نوعی باقلای خاص که در گیلان می‌روید، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر موادی که در تهیه این غذا به کار می‌رود، می‌توان به سیر، تخم‌مرغ و شوید اشاره کرد.

اگر ایرانی هستند، محال است که طعم خوشمزه این غذا را امتحان نکرده باشید. روزهای جمعه و دورهمی های خانواده فرصت بسیار خوبی برای تهیه آبگوشت و مخلفات مخصوص کناری آن است. ما در مطلبی جداگانه به معرفی 420 از بهترین غذاهای ایرانی به تفکیک استان های مختلف کشور پرداختیم که پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید.

طرز تهیه آش کشک تبریز پرخاصیت و خوشمره مناسب افطار

ترکیب خوش‌طعمی از آلو، قیسی، مرغ، شکر و زعفران خورشت آلو مسمای گیلانی را تشکیل می‌دهد. این خورشت به عنوان غذای اصلی در مهمانی‌ها و مجالس مهم سرو می‌شود. قلیه ماهی یکی از غذاهای معروف استان بوشهر هستش که همه آن را به عنوان یکی از لذیذترین خورشت های جنوب کشورمان می‌شناسند. این خورشت را با ماهی‌های جنوبی، سبزی معطر و تمبر هندی می‌پزند. در اصل قلیه ماهی باید ترکیبی از دو طعم ترشی و تندی را همزمان داشته باشد. اما هر خانواده‌ای بر اساس ذائقه خودش، این غذا را با ترشی و تندی دلخواهش می‌پزد.

این غذا را با برنج زعفرانی و کره و سماق و دوغ سر می‌کنند. پیاز خام و سبزی خوردن تازه به‌خصوص ریحان نیز همراه با آن مصرف می‌شود. به غیر از مغز گردو که ماده اصلی فسنجان است، سایر مواد با توجه به سلیقه‌ی آشپز یا ذائقه آن اقلیم انتخاب می‌شود. به‌طور مثال در شمال کشور و به‌خصوص در گیلان در طبخ فسنجان از گوشت پرندگان شکار استفاده می‌کنند.

غذاهای سنتی شیراز

جای آش ارده یا همون ارده پلو تو این لیست غذاهای ایرانی خالیه بنظرم. چون خوشمزه است، این غذا ازنظر پخت و مواد آن نزدیک به استامبولی پلو نزد فارس‌هاست، غذایی است چرب و خوشمزه که غذای سنتی ترکمن محسوب می‌شود. قوروت بادمجان یکی از غذاهای محلی استان خراسان و بیرجند است..

در این برنامه برخی از نوازندگان معروف نی، دف و ویلون حضور دارند. مرصع پلو در واقع نوعی برنج است که آجیل و میوه‌­های مختلف مانند نگین روی آن می‌­درخشند. غذایی شیرین و خوش طعم است که با استفاده از انواع مغزها و میوه­‌های ایرانی مانند پسته، بادام، پوست پرتقال شیرین، زرشک، هویج و زعفران طبخ می­‌شود. هر دو نوع سبزی های تازه و خشک شده در فرهنگ غذایی ایرانی به چشم می‌خورد.