با بهترین طرز تهیه کباب بختیاری آشنا شوید رستوران سوزندره شاندیز مشهد-گروه غذایی


برای این که بهتر توضیح داده باشیم؛ اضافه کردن نمک به گوشت قرمز موجب سفت شدن آن می شود ولی اضافه کردن آن به گوشت مرغ مانعی ندارد. چون هردو گوشت در یک ظرف ریخه شده اند به همین دلیل است که ذکر کردیم، از اضافه کردن نمک قبل از استراحت گوشت­ ها خود داری کنید. در این مرحله برای 5 الی 6 ساعت باید به گوشت ها استراحت دهید تا مواد به خوبی جذب گوشت شوند. این کار باعث می شود تا طعم و مزه گوشت به خوبی تغییر کند و بوی زهم گوشت گرفته شود. البته هر اندازه گوشت برای مدت طولانی تری استراحت کند، کیفیت کباب بختیاری ما به مراتب بهتر می شود. در این مرحله می توانید به صورت دلخواه یک عدد فلفل دلمه بعد از خورد کردن، به این ترکیب اضافه کنید.

  • فلفل سیاه و فلفل قرمز را به مواد سرخ شده داخل قابلمه اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید و تفت دهید.
  • از غذاهای محبوب در استان چهار محال است و طرفداران بسیاری دارد.
  • استان چهار محال و بختیاری از جمله استان های کمتر شناخته شده کشور در روزگار تفلیس گردی و آنتالیا گردی است که باید بیشتر مورد توجه هموطنان و تورهای خارج از کشور قرار بگیرد.
  • از آنجایی که دامپروری در این استان رونق دارد، لبنیات با کیفیتی نیز دارد.

قورمه سبزی یا خورش سبزی با سبزی قورمه (تره، جعفری، شنبلیله، گشنیز، اسفناج یا برگ چغندر)، لوبیا (قرمز، چیتی، چشم‌ بلبلی)، پیاز و گوشت قرمز درست شده و معمولا با برنج سرو می‌شود. این خورش سنتی را با نمک، فلفل و لیمو عمانی مزه‌دار می‌کنند. طبخ قورمه سبزی به زمان بسیاری نیاز دارد؛ زیرا با پخت طولانی، خورش جا افتاده‌تر و خوشمزه‌تر می‌شود.

دیدگاه برای “بهترین و معروف ترین غذا‌های چهارمحال و بختیاری”

بختیاریسرزمین کنونی بختیاری هزاران سال است که سکونت‌گاه گروه‌های مختلف انسانی می‌باشد. منابع و امکانات طبیعی از قبیلِ آب، جنگل، مراتع، بارندگی مناسب، آبگیرهای فراوان و درّه‌های مستعد برای کشاورزی، این سرزمین را به یکی از بهترین زیستگاه‌ها و محل تجمع و سکونت گروه‌های انسانی در گذشته تبدیل نموده بود. افزون بر این امکانات، در بلندی‌های زاگرس و دامنه‌های آن، محیط مناسبی برای رویش نباتات علوفه‌ای و گونه‌های مختلف حیوانات فراهم کرده بود. سرزمین بختیاری در غرب منطقه فارس و ترک‌نشین چهارمحال قرار دارد. بختیاری جزء ای از لرستان محسوب می‌شود و آن را لر بزرگ می‌نامیدند. براساس سفالینه‌ها و ابزارهای سنگی ابتدایی کشف شده بروی تپه‌های باستانی و آثار کهن تاریخی شهر هفشجان، قدمت این استان به هزاره هفتم قبل از میلاد بر می‌گردد و بیانگر پیشینه ۹۰۰۰ ساله چهارمحال و بختیاری است.

طرز تهیه کباب ژاپنی

سپس این این روند را تا جایی ادامه دهید، که وزن هر سیخ به 150 گرم برسد. هر چقدر گوشت نازک تر باشد، بهتر پخته شده و ظاهر آن نیز زیباتر است. کباب بختیاری اصل معمولاً از گوشت گوسفند به همراه دنبه استفاده می‌شود.

برای تهیه گردو پلو با مرغ، در ابتدا یک قطعه ۲۵۰ گرمی مرغ تکه‌ای را با پیاز، نمک، فلفل، زردچوبه و زعفران سرخ کنید و آن را کنار بگذارید. در ادامه یک عدد پیاز خرد شده را به گردو‌ها بیفزایید و آن‌ها را خوب تفت دهید تا پیاز‌ها طلایی شوند. مرغ سرخ شده را به‌همراه دو قاشق غذاخوری رب انار و اندکی آب به گردو و پیاز سرخ شده اضافه کنید و مواد را برای یک تا دو دقیقه دیگر بپزید.

عرب‌ها معمولا این غذا را با بادام هندی تفت داده شده تزئین می‌کنند. در برخی از طرز تهیه‌ها لپه حذف می‌شود و به‌جای آن از کشمش و سیب‌زمینی استفاده می‌شود. طبخ اردک شکم‌پر به زمان و حوصله بسیاری نیاز دارد؛ اما مطمئن باشید که به‌محض مزه‌کردن آن، متوجه می‌شوید که این غذا ارزش زمانی که برای آن سپری کرده‌اید را داشته است. اردک شکم‌پر، یک غذای بسیار مجلسی و متفاوت است که با حضورش در سفره مهمانی، رنگ متفاوتی به سفره شما خواهد بخشید و همگان را خوشحال خواهد کرد.