با بهترین طرز تهیه کباب بختیاری آشنا شوید رستوران سوزندره شاندیز مشهد-گروه غذایی


برای تهیه لخ لخ بوشهری، بهتر است برای هر نفر، حدود ۲۰۰ گرم از ماهی شیر یا قباد، هامور یا سنگسر سفید استفاده شود. سوتی پلو به‌شکل سفید و بدون استفاده از زعفران یا زردچوبه نیز تهیه می‌شود. شما می‌توانید برای ترش مزه کردن این آش یا سوپ از کمی آبغوره نیز استفاده کنید. شما می‌توانید گوزلمه را با کمی سبزی خشک و معطر تزئین کنید.

  • مواد تشکیل‌دهنده این غذا مشابه خورش بادمجان است و نکته مهم در تهیه این غذا، بریدن ته بامیه به شکلی است که مایع لزج آن خارج نشود.
  • نام رستوران باعث می‌شود فکر کنید که قرار است یک غذای جنوبی را در یکی از رستوران‌های شهرکرد امتحان کنید.
  • شربت کوکو شیرین قزوینی نیز متشکل از آب، شکر، گلاب، زعفران و هل است.
  • سپس برنج را اضافه می کنیم وجوشیدن آن تا وقتی که آب برنج کاملا گرفته شود ادامه پیدا می کند .
  • سپس سس سویا، روغن زیتون و فلفل را به گوشت و مقداری روغن زیتون، نمک، فلفل، فلفل دلمه و زعفران دم‌کرده را به مرغ بیفزایید و آن‌ها را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب مزه‌دار شوند.

آوازه و شهرت بریان، محدود به استان اصفهان و ایران نیست؛ این غذای سنتی بسیار لذیذ اصفهانی از شهرت جهانی برخوردار است. رستوران‌های مخصوصی به نام بریانی در استان اصفهان، این غذای لذیذ را به شما ارائه می‌کنند. یکی از لذیذترین غذاهای سنتی لرستان آش شله ماش است که به خاطر داشتن مواد تشکیل دهنده آن مثل لوبیا چیتی، عدس، ماش، آب گوشت و برنج خاصیت بسیار زیادی دارد و انرژی لازم در طول روز را تامین می‌کند. این آش در شهر دورود بیشتر از سایر شهرهای لرستان طبخ می‌شود.

آش دنورو

این عسل ها با سخت ترین شرایط توسط كوه نوردان و بومیان جمع آوری شده و در دسترس مردم قرار می گیرند و خواص دو چندانی دارند. آبگوشت قرمه‌، قورمه سبزی همدانی یا آبگوشت بزباش، یک غذای بسیار جالب و لذیذ همدانی است که نسخه‌ای منحصربه‌فرد و متفاوت از خورش محبوب قرمه سبزی را به شما ارائه می‌کند. طعم و عطر سبزی قرمه، پیاز داغ و سیب‌زمینی به‌همراه لیمو امانی، غذایی وسوسه‌انگیز و خوشمزه را خلق می‌کند که به‌سختی می‌توان به آن دست رد زد. پلو عربی، یک غذای مجلسی است که با مرغ، گوشت، میگو و ماهی درست می‌شود. این غذا در جنوب ایران و در استان‌های بوشهر، هرمزگان و خوزستان با نام «هواری» مشهور است که اگر با میگو یا ماهی درست شود به آن میگو پلو یا هواری میگو و هواری ماهی می‌گویند.

شوربای قیمه ریزه (شله قیمه)

وقتی می‌خواهید به رستوران چوبین وارد شوید، با دری چوبی مواجه خواهید شد که شما را به داخل خانه‌ای قدیمی هدایت می‌کند. در دو طرف حیاط این خانه تخت‌هایی با قالی‌های رنگارنگ برای نشستن شما قرار گرفته‌اند. وسط حیاط نیز جوی آبی با کاشی‌های فیروزه‌ای در جریان است که صفا و صمیمیتی دل‌نشین به فضای رستوران می‌دهد. 2_ گوشت راسته گوسفندی برای تهیه کباب بختیاری به شیوه رستورانی گزینه بهتری است. البته بعضی گوشت گوساله را ترجیح می دهند، اما از نظر پزشکی گوشت گوساله و گاو برای خوردن توصیه نمی شود.

۲۹. غذاهای محلی استان اردبیل

نصف مخلوط زرشک را به گوشت‌ها بیفزایید و بقیه آن را برای تزئین کنار بگذارید. مانی پلو از غذاهای محلی شهر دامغان در استان سمنان است که برای تهیه آن از لپه، رشته پلویی، زرشک و کشمش استفاده می‌شود. گاهی اوقات نیز گوشت قیمه‌ای یا قلقلی سرخ‌شده با پیاز نیز در کنار آن قرار می‌گیرد که ترکیب فوق‌العاده لذیذی را به وجود می‌آورد.