انواع غذاهای محلی گیلان؛ سفره سنتی گیلانی ها مجله ایرانگرد-گروه غذایی


مرغ شکم پر شمالی دستور پخت های متفاوتی دارد و معمولاً در لیست غذاهای شمالی در فر آن را آماده می کنند. جهت تهیه این غذا شما به یک مرغ کامل، سبزی های معطر شمالی مانند گشنیز، نعنا، چوچاق و خالوش، مغز گردو و رب انار، آلو بخارایی و زرشک نیاز دارید. بعد از اینکه مرغ را چاک دادید باید مواد خود را که قبلاً به خوبی آن ها را تفت داده اید در شکم مرغ قرار دهید و آن را بدوزید. توجه داشته باشید فویل آلومینیومی و ظرف پیرکس جهت آماده‌ سازی مرغ شکم پر نیاز است. طرز تهیه کهی پلا مخصوص مازندرانیهمانطور که ذکر گردید ، کهی پلا از انواع غذاهای محلی مازندران می باشد. طرز تهیه کهی پلا مخصوص مازندرانی ، این غذای خوشمزه را به صورت کامل و حرفه ای با بهترین دستور پخت برایتان قرار داده ایم.

  • توصیه می‌کنیم حداقل یکبار طعم کهی پلا مازندرانی را بچشید.
  • بادمجان، پیاز، رب انار، گوجه‌فرنگی، زردچوبه و مغز گردو مواد اصلی این خورش خوشمزه را تشکیل می‌دهند.
  • دو کیلو سبزی تازه که شامل گیشنیز، جعفری، اسفناج، تره، ترشک و برگ گزنه تازه میشود خرد کنید.
  • سرآشپز این رستوران بسیار ماهر است و دستپختی بی‌نظیر دارد.
  • همین مواد باعث می‌شود که در کنار هنری که برای آشپزی به خرج می‌دهند، طعم بی‌نظیر غذاهای گیلکی زیر زبانتان بماند.
  • از دیگر مزیت‌های این رستوران گیلکی می‌توان به این نکته اشاره کرد که دارای کافی‌شاپ بوده و چای و قلیان نیز در آن سرو می‌شود.

طبخ بشته واش به حدود ۲ ساعت زمان نیاز دارد و معمولا با آب نارنج و زیره صرف می‌شود. قبل از کباب‌کردن ماهی صبور به آن سبزی ماهی، تمبر هندی، سیر و ادویه‌جات هم اضافه می‌کنند. غذاهای جنوبی هم خوشمزه هستند و هم با رژیم‌های سالم‌خوری منافاتی ندارند. اگر شما هم به‌دنبال پاسخی برای این پرسش همیشگی یعنی ناهار چی بپزم هستید، به شما هواری را پیشنهاد می‌کنیم. این غذای جنوبی با ماهی، پیاز، شوید، شنبلیله و سیر درست می‌شود.

خوشمزه ترین غذاهای شمالی را اینجا بخورید؛ از کباب تا خورش و آش!

همچنین غذاهای شمالی محبوب دیگری نیز بین مردم ایران شناخته شده هستند. غذاهایی مثل انار بابیج، شامی، شوید قرمه، میرزا قاسمی، آلو مسما، اسپناساک، بشته واش، خورش سیر انار، کئی پلا، ناردونی، اسفناج مرجی. ترکیبات این غذا تخم مرغ، برنج، سیر، سبزی‌های اسفناج، جعفری، گشنیز، نعناع خالواش و آب نارنج است. پختن این غذا زمان زیادی نمی‌برد به همین دلیل در شمال کشور خیلی زیاد پخته می‌شود. روش پخت ساده‌ای هم دارد، سبب زمینی نگینی با کدوی حلقه شده در پیاز سرخ شده و گوجه فرنگی ریز شده به آن اضافه می‌شود.

مرغ ناردونی

گوشت در این مواد، حدود 24 ساعت استراحت می کند و سپس آن را کباب می کنند. این غذای بسیار خوشمزه همیشه در کنار بشقابی از مزه های لذیذ مثل باقالی خام، خیار و اَشپل ماهی و البته کته قالبی سرو می شود. ماهی سفید یا انواع دلخواه دیگر را می‌توان با رب انار، مغز گردو، ادویه و سبزیجات خاص شمال مانند خالواش، نعناع و چوچاق طبخ کرد. شکم ماهی را با این مواد پر کنید و آن را روی آتش یا در فِر بپزید. مرغ ترش یکی از غذاهای گیلانی است که با گوشت مرغ، سیر، آب نارنج، پیاز، لپه، تخم مرغ، گشنیز، جعفری، تره و نعناع درست می‌شود. ماده ی اصلی این غذای خوشمزه ی مازندرانی اسفناج است و با خوردن آن تازه می فهمید که اسفناج چه طعم بینظیری دارد!

مرغ ترش ویژه ترین غذای گیلانی

ماهی شکم پر از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که در شمال و جنوب ایران به … در اینجا طرز تهیه خورش ترش سماق مازندرانی را برایتان بصورت حرفه ای قرار دادیم تا بتوانید این غذاهای محلی مازندران را در منزل برای عزیزانتان تهیه کرده و میل کنید. طرز تهیه مرغ شکم پر مجلسی مازندرانیدر اینجا ، طرز تهیه مرغ شکم پر مجلسی مازندرانی را بصورت کامل و حرفه ای قرار دادیم.