از غذاهای شمالی کشور که از مواد خرد شده استفاده میشود ️ نکس-گروه غذایی


سس مخصوص این غذا شامل پیاز، گردوی خرد شده، رب انار، سیر و آب انار می‌شود. اگر قصد دارید در خانه خود این غذای لذیذ را طبخ کنید ابتدا گوشت مورد نظر را برای مدتی در سس مخصوص بخوابانید و پس از مزه‌دار شدن آن را به سیخ بکشید و کباب کنید. در سفر به شمال، اگر دل‌تان غذاهای دریایی خوشمزه می خواهد، پیشنهاد الی گشت به شما مالابیج است.. مالابیج ماهی سفید است که داخل آن را با رب انار، سبزیجات، گردو پر می کنند و معمولا این ماهی شکم پر را روی زغال کباب می‌کنند. ماهی شکم پر از خوشمزه ترین غذاهای شمالی است که هیچ وقت طعم آن را فراموش نمی کنید. بخش شمالی ایران، سرسبزترین خطه کشورمان و یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در بین ایرانیان است که جاذبه‌های طبیعی متنوع و چشم‌اندازهای بسیار زیبایی دارد.

  • توصیه می‌کنیم این غذای مازندرانی را تهیه کرده و میل کنید.
  • همین مسئله سبب شده تا شمالی‌ها در بیشتر وعده‌های غذایی خود از برنج استفاده کنند.
  • غذای شمالی با ماهی به روش های مختلفی طبخ می شود و در لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج همواره چند غذای خوشمزه مختص شمال کشور یافت می گردد.
  • “ماهی فیویج” یکی از غذاهای محلی گیلان است که روش پخت و طعم دلچسبی دارد.

علاوه بر این، انواع طعم های لذیذ مانند سس انار، سیر، روغن زیتون را نباید نادیده گرفت زیرا از مواد ثابت غذاهای گیلکی هستند و اصالت آن را مشخص می‌کنند. غذاهای این منطقه اغلب از سیر، بادمجان و گوجه فرنگی تهیه می‌شوند که ارزش غذایی بسیار بالایی دارند. این غذای پرطرفدار از نارنج، رب انار، گوشت چرخ‌کرده، سبزیجات معطر، آرد نخودچی درست شده و به‌واسطه داشتن همان رب انار، طعم جذابی را به وجود آورده است. این غذا را می‌توانید با کته یا سیب‌زمینی سرخ‌کرده نوش جان کنید.

صنایع دستی گیلان چیست؟ معرفی بهترین سوغات گیلان + عکس

ببينيد در منطقه كه شما هستيد چى رايج هست و به مزاجتان مطلوب.

شش انداز بادمجان

این غذا به طور معمول بر سر سفره‌های شب یلدای مردم شمال دیده می‌شود و در مناطقی از شمال پخت این غذا جزو مراسم شب یلدا است. در تهیه این غذا از سبزی محلی خالواش، سبزی چوچاق، گوشت چرخ کرده، رب گوجه، پیاز، گردو و زردچوبه استفاده می‌شود. این غذا از کباب های بسیار پرطرفدار بین مردم گیلان و مازندران است و برای تهیه آن می توان هم از گوشت گوساله و هم گوسفند استفاده کرد. برای تهیه این غذا پیاز و سیر و رب انار و گردوی خرد شده را به گوشت می افزایند و برای ترش تر شدن غذا از آب انار هم استفاده می کنند.

پیاز را سرخ کرده، گردو و رب انار را به آن اضافه می‌کنند و پس از کمی تفت دادن، سبزی سرخ شده را به همراه آب به آن می‌افزایند. در این مرحله مرغ‌ها را درون خورشت قرار داده و اجازه می‌دهند غذا خوب جا بیفتد و روغن بیندازد. لیست 8 غذای شمالی – غذاهای ایرانی از هر شهر یا استانی که باشند، بسیار خوشمزه و لذیذ هستند.

رستوران محرم، بسیار تمیز و شیک بوده و اغلب اوقات نیز شلوغ است. این شلوغ بودن ممکن است شما را وادار کند چند دقیقه‌ای در صف بایستید. کارکنان این رستوران گیلکی به درستی با شما برخورد خواهند کرد و بسیار مؤدب هستند.

این غذا از ترکیب بادمجان کبابی، گردو، انار، چوچاق (نوعی سبزی محلی) و سیر پخته می‌شود. در شهرت و خوشمزگی غذاهای گیلانوانواع خورشت شمالی همین بس که گیلان به عنوان «شهر خلاق غذا» در یونسکو ثبت شده است. همین موضوع سبب شد در این مطلب به غذاهای شمال ایران (گیلان و مازندران) بپردازیم. در اینجا طرز تهیه هاوریش کدو مازندرانی برای 3 نفر را بصورت کامل و حرفه ای برایتان قرار دادیم تا بتوانید این غذای خوشمزه را برای عزیزانتان در منزل تهیه کرده و میل کنید. آموزش آشپزی در این است که شما بتوانید تجربه خود را در بسیاری از غذاها قوی کرده و اصول آشپزی را در طبخ رعایت کنید. طرز تهیه خورش آغوز مسما مازندرانیبهترین دستور برای طرز تهیه خورش آغوز مسما مازندرانی را برایتان در این بخش قرار دادیم.