از غذاهای شمالی کشور که از مواد خرد شده مانند گوشت چرخ کرده ️ بیشترین ها-گروه غذایی


در ادامه با کارناوال همراه شوید تا به بررسی لیست غذاهای رشتی بپردازیم و گشتی در میان خوشمزه های آن بزنیم. یکی از غذاهای شمالی محبوب و از شناخته شده‌ترین غذاهای گیلان، باقلا قاتق است. مواد مورد استفاده در طبخ باقلا قاتق لوبیای رشتی (باقلا)، سیر، تخم مرغ و شوید است. باقلا قاتق از غذاهای ملی و محبوب شمال است که با لوبیا رشتی، شوید، سیر و تخم مرغ درست می شود و معمولا با برنج کته سرو می شود.

  • ترکیبات این غذا، رب انار، گردو، سبزی قورمه و گوشت چرخ‌کرده است.
  • یکی از معروف‌ترین و لذیذترین غذاهای محلی مربوط به استان های شمالی کشور بوده که رنگ و بوی آن هوش از سر آدمی می‌برد.
  • کوکوی اشپل یک غذای گیلانی است که از ترکیب اشپل ماهی، سیب زمینی، سبزی، پیاز و سیر به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه تهیه می‌شود.
  • با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید.

این کباب خوشمزه را می توانید در ماهیتابه و قابلمه نیز آماده کنید و حتما نیاز به منقل جهت آماده سازی آن نیست. توجه داشته باشید سبزی چوچاق در این غذا جهت عطر دهی استفاده می شود و در صورتی که این سبزی در دسترس نباشد می توانید از جعفری استفاده کنید. اگر دوست دارید کبابتان ترش شود می توانید از رب انار و بهار نارنج در سس بیشتر استفاده کنید. اسفناج، عدس، سیر و انار ترش اجزای اصلی تشکیل‌دهنده اسفناج مرجی هستند که ترکیب آن‌ها با هم یک طعم لذیذ را در اختیار شما قرار خواهد داد.

در لیست غذاهای شمالی میرزا قاسمی جایگاه خاصی دارد و معمولا هر جا شما طرز تهیه ۱۰ غذای ایرانی ساده را مطالعه کنید، نامی از میرزا قاسمی را مشاهده خواهید کرد. در این غذا از بادمجان، سیر، تخم مرغ، ادویه جات مخصوص و رب گوجه استفاده می شود. به شما پیشنهاد می کنیم به جای سرخ کردن بادمجان ها، آن ها را کبابی کنید تا مزه دودی بی ‌نظیری میرزا قاسمی شما بگیرد.

قرمه سبزی گیلانی

این غذا از غذاهای معروف شب یلدا است که سر سفره شمالی‌ها حاضر می‌شود. ترکیبات این غذا، رب انار، گردو، سبزی قورمه و گوشت چرخ‌کرده است. رستوران سنتی آبشار، رستورانی در فضای باز و در میانه یک باغ بزرگ است. طراحی فضای سبز رستوران و محیط اطرافش به دلنشینی و جذابیت یک سفر شمالی است. رستوران سنتی آبشار واقع در شهرک شهرآسر است و با آلاچیق‌های بزرگش، ظرفیت مهمانان در گروه‌های پرجمعیت را دارد.

۷-مالا بیچ با ماهی شکم پر

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. اگر دنبال یک طعم اصیل در یک روستای بکر هستید، سری بزنید به جواهرده رامسر که دیدنی‌هایش شما را به تعجب می‌اندازد. این غذا که در نگاه اول شباهتی به فسنجان دارد، برای جا افتادن هنگام پخت آن نیاز به زمانی در حدود ۳ تا ۴ ساعت دارد. معمولا این غذا را در مراسم ها و یا مناسبت ها درست می کنند. با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید. هههههههغذاى هر ناحيه مخصوص به خاصيت بدنى و اب و هواى ناحيه و انچه انجا مى رويد براى مزاجشان خوب هست.

رستوران شیلات کیانشهردر بین رستوران های گیلان و به طور کلی شمال کشور، رستوران‌های شیلات که متعلق به اداره شیلات است می‌تواند بهترین و خوشمزه‌ترین ماهی‌ها را به شما ارائه دهد. رستورانی با ساختمان و دکوراسیونی قدیمی اما گرم و صمیمی، که فضای سبزی زیبا و پارکی هم برای بازی کودکان دارد. رستوران شیلات علاوه بر انواع ماهی‌های خوشمزه، انواع کباب‌ها، غذاها و پیش‌غذاهای سنتی گیلکی را هم با کیفیت عالی سرو می‌کند و قیمت مناسبی هم دارد. غذاهای محلی که در منو گیلار وجود دارد شمال مرغ ترش، فسنجان با اردک و ماهی سفید شکم پر و کباب ترش است. گیلانه در بین رستوران‌های شمالی در تهران جای خود را به خوبی باز کرده و پذیرای مهمان‌های خارجی زیادی هم هست. اول به این دلیل که فضای لوکس و میزهای بزرگی مناسب برگزاری مهمانی دارد و دوم به این دلیل که سطح پذیرایی سرویس دهی پرسنل آن خوب است و باعث حفظ آبرو می‌شود.

اگر شما هم معتقد هستید که غذا یکی از جاذبه‌های گردشگری است با ما همراه باشید. یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای مازندران، خورشت ناردون است که در طبخ آن موادی همانند گوشت مرغ، انار ترش، رب انار، سیر، پیاز، شکر و ادویه‌ها به کار می‌رود. ناردون به معنای دانه انار بوده و این غذا به نام‌های دیگری همانند خورشت سیر انار و خورشت پیاز انار هم شناخته می‌شود.

مرغ ترش گیلانی

این غذای ترشمزه است و اگر غذاهای طعم ترش را دوست دارید به راحتی می توانید در شمال آن ها را تجربه کنید و لذت ببرید. شهرهای شمالی ایران غذاهای دریایی زیادی دارند که معمولا آن ها را با چاشنی بی نظیری تهیه می کنند. مالابیج یکی از آن غذاهای دریایی است که در گیلان و مازندران رواج دارد و آن را با ماهی سفید، گیاهان معطر، گردو و انار می پزند و آن را روی آتش یا ذغال درست می کنند. این غذای شمالی اصیلی است زیرا در مناطقی که دریا به شهر چسبیده و یا فاصله کمی دارد، اکثر غذاهای آن منطقه با ماهی تازه و خوشمزه تهیه می شود. تجربه این خوردن این غذای شمالی خوشمزه را در استان های کنار دریای خلیج فارس ایران، بسیار پیشنهاد می کنیم. اگر به خوردن سیر علاقه دارید و از بوگرفتن دهان خود واهمه‌ای ندارید حتما باید سیر قلیه را امتحان کنید.