اتاق فرار چیست؟ وست روم | allescape


اتاق فرار چیست؟ وست روم | allescape

اما با فکر، بموقع و بجا، اغلب امتحان روش ؜های مختلف، می‌تواند به حل معما Escape Room کمک کند. گاهی نیز انجام کار انفرادی و داشتن اعتماد به نفس برای کسب پیروزی، مهم است. همچنین در این نوع اتاق فرار ها محدودیتی برای زمان و مکان وجود ندارد و همچنین گاهی اوقات در آن ها چیز هایی اتفاق می افتد که در دنیای واقعی امکان رخ دادن آن ها وجود ندارد و به همین دلیل این اتاق ها هیجان بیشتری نسبت به اتاق فرار معمولی ایجاد می کنند. سناریو بازی در مرحله اول به شما تم و فضایی که قراره داخل آن قرار بگیرید را مشخص می کند. برای مثال امکان داره شما بازی فرار از زندان را انتخاب بکنید پس مطمئن باشید فضایی که قرار است شما داخل آن شوید یک زندان است.

  • این مجموعه دارای ۶ بازی ترسناک و معمایی و یک بازی ترسناک در کرج است.
  • اما دو نکته مهم در مورد راهنمایی ها یا اصطلاحا همان هینت های بازی وجود دارد.
  • پیش از شروع بازی حتما به صحبت‌های گیم مستر دقت کنید تا از تمامی قوانین بازی به طور کامل مطمئن شوید تا اختلالی در روند بازی پیش نیاید.
  • یکی از پر‌کاربرد‌ترین کلماتی که در بازی اتاق فرار به کار می‌رود، عبارت گیم مستر است.

جهت موفقیت در این بازی بر اساس تجربه دیگران، باید به یک سری از نکات دقت کنید. و برای این بازی نیازی به دانش و یا تخصص خاصی نیست ولی تجربه این بازی می تونه تو بازیای دیگه خیلی کمکتون کنه. شما هم به عنوان یکی از افراد مبتلا شناخته می‌شوید که در یک بیمارستان نظامی بستری شده است. در این بین اتفاقات مشکوکی در حال وقوع بوده که از طریق فردی به نام ایرج از آن مطلع می‌شوید. او به شما قول داده که در این مسیر کمکتان می‌کند اما در مقابل درخواستی هم از شما دارد. هدف شما در این بازی این بوده که بتوانید با اعتماد کردن به او، راز بازی را کشف کنید.

همه چیز درباره اتاق فرار

انواع مختلفی از بازی های اتاق فرار وجود دارد و می توانید با انتخاب خودتان یکی از آن ها را امتحان کنید. اتاق های فرار هر کدام به شکل متفاوتی ایجاد شده اند و هر کدام داستان های خود را دارند و به همین دلیل آن ها تکراری نمی شوند و شما می توانید انواع مختلف آن را امتحان کنید. گاهی اوقات سرنخ ها به بزرگترین شکل ممکن و عادی ترین حالت در مقابل شما قرار دارند اما چون عادی هستند نمی توانید آن ها را تشخیص دهید. گاهی اوقات جواب بسیار آسان است و گاهی اوقات به مقدار زیادی فکر کردن نیاز دارد. شرکت‌های بسیاری در امر طراحی و راه اندازی اتاق فرار مشغول هستند، که از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین این شرکت‌ها به اسکراپ، پاراپارک بوداپست وهینت هانت می‌توان اشاره کرد.

سپنجا،بررسی، انتخاب و رزرو آنلاین اقامتگاه

در تایم محدود اسکیپ روم، فرصتی نیست که به گشت و گذار در اتاق بپردازید تا کلید را پیدا کنید و برای پیدا کردنش باید به سراغ سرنخ ها و چیز های دیگر اتاق که شما را به کلید راهنمایی می کند مراجعه کنید. علاوه بر مواردی که در این مطلب به عنوان اصطلاحات اسکیپ روم معرفی شد، در بازی های مختلف ممکن است با لغات و عبارت های دیگری مواجه شوید که مرتبط با سبک بازی می باشند. در صورت عدم اطلاع و آشنایی با این اصطلاحات می توانید در ابتدای بازی از گیم مستر راهنمایی بگیرید. معمولا ۳ بار می توانید از هینت های رایگان در اسکیپ روم استفاده کنید. در صورتی که بیش از سه بار درخواست راهنمایی داشته باشید، مدیر بازی مقداری از زمان باقیمانده شما را کسر می کند و سپس شما را راهنمایی می کند. این یعنی مدیر بازی مستقیما به شما رمز ها را اریه نمی دهد بلکه با راهنمایی های مستقیم و غیر مستقیم تلاش می کند تا شما به جواب خود برسید.

ورود اتاق فرار به کشورهای اروپایی و آمریکایی از دو شاخه انجام شد که هر دو کاملا از هم جدا بودند و هیچ وابستگی به یکدیگر نداشتند. در سال 2011 شرکت پاراپارک با الهام از تئوری یکی از روانشناسان آمریکایی مجاری به نام میهای چیکسنتمیهایی و بدون اطلاع از وجود چنین بازی هایی در کشورهای آسیایی نوعی اتاق فرار را طراحی و پیاده سازی کرد. در نهایت اسکیپ روم را به سایر کشورهای اروپایی و استرالیا معرفی نمود. در مقابل، کازویا ایواتا که به کمپانی SCARP ژاپن وابسته بود، ایده طراحی و راه اندازی اتاق فرار را به سانفرانسیکو انتقال داد و در نهایت اولین اتاق فرار آمریکا در سیاتل به نام کمپانی Puzzle Break راه اندازی شد.