آشنایی با نورد مفتول آکادمی طلاپک | fouladgostar


آشنایی با نورد مفتول آکادمی طلاپک | fouladgostar

همچنین برای ایجاد تغییر ایستاده، روشی با استفاده از جرثقیل معلق تک پایه به کار گرفته شد چرا که فضایی برای ایستادن ماشین تغییر ایستاده در دسترس نبود. محصولی که در نهایت بعد از عملیات نورد به دست می آید یا ورق ها هستند و یا مفتول ها؛ بعد از انجام فرآیند نورد محصولات به دست آمده بعد از تغییر شکل را با دستگاه های برشی خط مانند قیچی واره به ابعاد مورد نظر برش می دهند و پس از کنترل نهایی برای بسته بندی آماده میشوند. این فرایند یکی از بهترین و کاربردی‌ترین روش‌های شکل دادن می باشد و فرآیند نورد یعنی تغییر شکل پلاستیک ماده از طریق عبور بین غلتک‌ها است.

  • انواع محصولات از قبیل تیرآهن و نبشی با مقاطع مختلف به وسیله این فرایند تولید می‌شوند.
  • اصفهان فنر فعالیت خود را با تولید انواع فنر در سال ۱۳۷۳ در زمینه ی تولید فنرهای مبلی و فنر صندلی آغاز نمود.
  • درصد زیاد شدن طول آن کم می شود و مقاومت و شکنندگی افزایش می یابد.

در سراسر جهان برای ساختن حصارهای ارزان قیمت و برای محافظت از اموال،  از سیم خاردار در بالای دیوار استفاده می شود. درج آگهی در سایت ایستگاه رایگان است و مسئولیت آن با آگهی دهنده می‌باشد. با توجه به تعداد زیاد آگهی در ایستگاه، لطفا در کسب اعتبار و اعتماد آگهی دهنده، دقت کافی مبذول دارید. یکی از مزیت های قفسه های سه غلتکی عدم نیاز به حرکت رفت و برگشتی است.

آشنایی با نورد مفتول

تنگنای نیرو و توان، ایده استفاده از غلتکهای کوچک‌تر را مطرح کرد. زیرا صنعتگران به تجربه متوجه شده بودند که نورد با غلتک‌های کوچکتر به نیرو و توان کمتری نیاز دارد. از اینرو استفاده از غلتکهای کاری کوچکتر که بوسیله غلتکهای بزرگتر پشتیبانی می‌شدند متداول شد و در اصطلاح قفسه‌های چهار غلتکه بوجود آمدند. توسط دستگاه نورد ورق آلومینیومی امکان نورد ورق با  ضخامت 6 میلی متر وجود دارد و می توان آن را  به 20 میکرومتر تبدیل کرد. در بعضی دیگر از دستگاه های نورد هم امکان شکل دهی به فولاد وجود دارد. قفسه‌های دو غلتکه سریعا پیشرفت کردند و به سرعت علاوه بر نورد فلزهای نرم، امکان نورد گرم فولادی نیز فراهم فولاد گستر شد.

نورد گرم مفتول منوبلوک

آیا شما نیز به دنبال آشنایی با کاربرد مفتول سیاه هستید؟ آیا می دانید که برای خرید باکیفیت ترین و مرغوب ترین انواع مفتول سیاه بایستی از کجا اقدام کرد؟

… فنر ها انواع مختلفی هستند و با توجه به کاربرد هایی که دارند در انوع مختلفی تولید و عرضه میشوند. ما در فنر و نورد مبین دارای بیش از ۲۰ سال تجربه در تولید تسمه های نوردی و ارسال به کل کشور هستیم. شاید طراحی فنر ها ساده به نظر برسد اما میتوان گفت جزو پر کاربردترین تجهیزات صنعتی هستند. – قفسه های نورد سه غلتکی به این صورت طراحی شده اند که سه غلتک روی هم قرار گرفته که غلتک های بالایی و پایینی هم جهت یکدیگر می چرخند و غلتکی که در وسط قرار دارد مخالف جهت این دو می چرخد.

صنایع مفتولی زرین نورد

ویژگی مهم نورد سه غلتکی توانایی آن در کنترل کردن تغییرات ابعاد مفتول بین سه غلتک شیار دار است که کل محیط یک محور نورد را می چرخاند و از این طریق ناهمواری سطح مفتول را در مقایسه با یک نورد معمولی دو مرحله ای معمولی کاهش می دهد. اما روند نورد مفتول از لحاظ کمیت تولید و حجم محصولات تولید شده بهتر از روش فورجینگ عمل می کند. مفتول هایی که برای ساخت فنرها به کار برده میشوند از فرآوری فولاد پرکربن و کربن گرم نورد شده و از طریق نورد سرد خشک به دست می آیند. دستگاه نورد میتواند ضخامت ورق های آلومینیومی را از ۶ میلی متر به ۲۰ میکرون کاهش دهد و شکل دهی به فولاد را نیز انجام دهد. برخی از پلیمرها و فلزات در دمای اتاق دارای خاصیت موم سانی هستند و شکل پذیری آن ها امکان پذیر است اما همه ی فلزات و پلیمرها چنین خاصیتی ندارند بنابراین برای این دسته از مواد از نورد گرم استفاده میشود؛ درمورد نورد گرم توضیحات لازم را خواهیم داد. میلگردها در طول های 24 و 36 متری برش خورده و بسته بندی میشوند.