آشنایی با غذاهای سنتی اصفهان-گروه غذایی


این کافه رستوران، ظاهری بسیار ساده و بی‌آلایش دارد و انواع غذاهای سنتی را سرو می‌کند. سرو قلیان در این رستوران آزاد است؛ پس اگر بوی دود شما را آزار می‌دهد، بهتر است رستوران دیگری را برای شب‌نشینی خود انتخاب کنید. در بقایای تخت جمشید، پایتخت باستانی امپراتوری ایران، باستان شناسان کتیبه‌­های سنگی مربوط به 515 قبل از میلاد را یافته‌­اند که حاوی فهرستی از غذاهای ایرانی است. در این فهرست نشانی از فسنجان وجود دارد و مواد لازم برای پخت آن شامل گردو، گوشت مرغ و خروس و انار بوده که مواد اصلی پخت فسنجان هستند.

  • می‌توانید مغز گردوی خردشده نیز به ماست و اسفناج اضافه کنید و باکمی زعفران روی ماست خود را تزیین کنید.
  • البته اگر در همدان به دنبال غذاهای سنتی و معروف هستید، آش آماج هم گزینه‌ دیگری برای تست است.
  • خورشت قورمه به که با نان و یا برنج سرو می شود ترکیبی از به، گوشت، پیاز، لپه، زعفران، شکر، آب نارنج یا آب لیمو،نمک و زردچوبه است.
  • مشتریان این رستوران همگی به خاطر معماری منحصر به فرد، موقعیت مکانی و غذاهای زیبا تبدیل به طرفداران پر و پا قرص این رستوران شده‌اند.
  • به هر گوشه از خاک ایران که بروید با طیف وسیعی از غذاهای سنتی و محلی آشنا می‌شوید؛ اما در این میان، برخی غذاها مثل قرمه سبزی و آبگوشت جزو غذاهای ملی محسوب می‌شوند.
  • پس وجود این مغز‌ها در قیمه نثار می‌تواند ارزش غذایی آن را تا حدودی برای شما روشن کند.

مسقطی نیز ترکیبی از نشاسته، گلاب، آب، هل، خلال پسته، خلال بادام، زعفران و شکر است. اسم این ترشی آنقدر ترش است که حتما شما را هم وسوسه می کند تا حداقل یکبار طعم آن را امتحان کنید. لیموی شیرازی، نمک و فلفل اعضای اصلی این ترشی خوشمزه و تند و ترش شیرازی است. البته روش های دیگری هم برای درست کردن این ترشی وجود دارد که افزودنی های بیشتری دارد.

قیمه نثار جزوه غذاهایی است که به صورت سنتی در قزوین پخته می‌شود و به آنجا تعلق دارد. «عدس پلو» از جمله انواع پلو مخلوط و غذاهای خوشمزه و پرطرفدار آشپزی ایرانی هم برای مناسبت‌های مذهبی و نذری، هم مهمانی و هم یک ناهار خوشمزه است. اگر قصد دارید عدس پلو را به عنوان یک غذای ایرانی مجلسی یا نذری درست کنید، طرز تهیه عدس پلو را بخوانید. اگر هم گیاهخوار هستید و اهل امتحان کردن دستور پخت غذاهای ایرانی طرز تهیه عدس پلو با سویا انتخاب مناسبی برای شما است. در لیست غذاهای خوشمزه ایرانی با برنج، «لوبیا پلو» جزو شناخته‌شده‌ترین غذاهای ایرانی است.

پلو سبزیجات؛ غذایی خوشمزه و مجلسی بدون گوشت

در لیست غذاهای ایرانی، «خورش کدو سبز» را با اسم «خورش کدو مسما» هم می‌شناسند. طرز تهیه خورش کدو مسما بسیار راحت است و در آن علاوه بر گوشت، از انواع گوشت استفاده می‌شود. بهتر است این غذای خوشمزه ایرانی را به عنوان یک خورشت تنک آب درست کنید. یکی از بهترین غذاهای ایرانی که به شمال کشور تعلق دارد، «خورش غوره مسما» است. در طرز تهیه خورش غوره مسما از گوشت مرغ یا اردک استفاده می‌شود. اصالت این غذای ایرانی لذیذ به اردبیل می‌رسد و معمولا برای نذری‌ یا در عزاداری‌ها پخته می‌شود.

علاوه بر این برخی از غذاهای سنتی و اصیل ایران در تمام شهرها مشترک هستند. از جمله این غذاها می‌توان به آبگوشت، فسنجان و ته‌چین اشاره کرد. گاهی، همین غذاها هم در شهرهای مختلف با ترکیبات و شیوه‌های متفاوتی پخته می‌شود.

غذاهای سنتی ایرانی ، بهترین غذاهای اصیل ایرانی

فالوده شیرازی از آن دست خوردنی هایی است که نیاز به معرفی ندارد چرا که پای ثابت دسرهای تابستان اغلب ایرانی ها فالوده است. اصیل ترین نوع فالوده همان فالوده شیرازی است که ترکیبی از نشاسته، شکر، گلاب، لیمو ترش، آب و شربت آلبالو است. رستوران سنتی باران از رستوران های سنتی تهران است که کافی‌شاپ و سفره‌خانه سنتی را هم در خود دارد. این رستوران با سه طبقه مجزا، میزبان شما در میهمانی‌ها، جشن‌ها و دورهمی‌های دوستانه هم هست. کاربران همیشه در نظرات خود درباره رستوران باران به تازه‌بودن مواد غذایی، محیط آرامش‌بخش و زیبا و اجرای موسیقی زنده اشاره کرده‌اند.

این غذای پرطرفدار ایرانی در مهمانی ها به عنوان غذایی خوشمزه مورد استفاده قرارمی گیرد. و از گذشته ایرانیان برای میزبانی از مهمان این غذای خوش رنگ و زیبا را انتخاب کردند. ته چین ترکیبی از برنج زعفرانی به همراه کمی ماست و گوشت مرغ یا گوشت قرمز که به صورت لایه لایه با برنج چیده می شود است. ته چین قالبی می تواند در مهمانی های مختلف سفره شما را زیباتر کند.

سیستان و بلوچستانی‌ها معمولاً در کنار این غذا از سالاد یا سبزی خوردن نیز استفاده می‌کنند. برای بهتر شدن طعم این غذا می‌توان به جای رب گوجه فرنگی از خود گوجه فرنگی به شکل رنده شده استفاده کرد. اگر در تهیه این غذا به سراغ دوغی رفته‌اید که ترشی آن زیاد است، پیشنهاد می‌کنیم از ریختن لیمو عمانی در غذا خودداری کنید.