آترامگ بهترین غذاهای ایرانی کدامند؟-گروه غذایی


قورمه سبزی با سبزی مخصوص شامل گشنیز، جعفری، شنبلیله و تره، گوشت قرمز، لوبیا قرمز یا چیتی، لیمو عمانی، پیاز، آبغوره و ادویه آماده می‌شود. سپس لوبیاهایی که از شب قبل خیس شده را با آب پخت تا نرم شوند. راز خورشت قورمه سبزی خوشمزه در تعداد ساعات پخت آن است که باید بگذارید به آرامی و بر روی شعله کم پخته شود. پس از گذشت چندین ساعت، مخلوطی از آب غلیظ و تیره رنگ خورشت بر بالای ظرف جمع می‌شود که نشان از قورمه سبزی جا افتاده دارد. قنبر پلو شیرازی یک غذای خوشمزه مخصوص شهر شیراز بوده که در شهر‌های دیگر هم بسیار طرفدار دارد.

  • “لوبیا پلو” یکی دیگر از غذاهای ایرانی است که رسم و رسوم خاصی در سرو کردنش لحاظ می شود.
  • شاید بتوان پرچمدار غذاهای ایرانی را قرمه سبزی دانست که در غذاهای شرکتی هم اگر کیفیت خوبی داشته باشد بسیار پرطرفدار است.
  • در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا درباره غذاهای ایرانی مطالب بیشتری بخوانیم.
  • برای کامل تر شدن لیست غذایی خود می توانید از آموزش های زیر نیز بهره بگیرید.

سپس آن‌ها را در یک ظرف بریزید و مقداری آب لیموترش تازه، فلفل سیاه، نمک و پودر سیر به آن اضافه کنید. مرغ‌ها را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید برای نیم ساعت مزه‌دار شوند. را به عنوان یک غذای اصیل ایرانی که قدمت طولانی دارد، به خوبی حفظ کرده‌اند و هنوز هم آن را در مهمانی‌ها و دورهمی‌هایشان می‌پزند.

۲۸- خورش کنگر

در نظرسنجی‌ای که در مستند تلویزیونی «ذائقه ایرانی» برای پیدا کردن محبوب‌ترین غذا‌ها انجام شده است، فسنجان ششمین محبوب ما ایرانی‌ها است. فسنجان در دنیا هم جزو غذاهای محبوب ایرانی است و در کنار غذا‌هایی مانند قرمه ‌سبزی و کباب کوبیده، یک غذای ایرانی ویژه است که توریست‌ها قطعا باید طعم آن را بچشند. آش رشته از مهم‌ترین غذاهای ایرانیبرای پختن آش از حبوباتی مانند انواع لوبیا، عدش، نخود، ماش، جو و حتی گاهی گندم استفاده می شود.

طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای

از بهترین غذاهای ایرانی ، باقالی پلوبرای پخت باقالی پلو، برنج سفید را با باقالی، شوید و زعفران (برای تزئین و سرو) مخلوط کرده و بپزید. سپس آن را با گوشت یا مرغ لطیف آماده شده به همراه بشقاب سرو کنید. این خورش خوشمزه ایرانی با تاریخچه و طعم ترش و شیرینش دل بسیاری از ایرانیان را ربوده و زینت مجالس و مهمانی ها است.

خورشت آلوچه

بنابراین اولین کبابی در آن زمان و در بازار تهران افتتاح شده. اسناد دیگر در مورد کباب کوبیده حاکی از آن است که اولین کبابی در تبریز ساخته شد. اما اولین کبابی تهران که خانم‌ها هم می توانستند در آنجا حضور پیدا کنند، چلوکبابی عباس شمرونی (و بعدها چلوکبابی فرد شمیرانی) بود که در میدان امین السلطان واقع شده بود. در مورد ابداع و تاریخچه کباب کوبیده روایت‌های متفاوتی وجود دارد.