آترامگ بهترین غذاهای ایرانی کدامند؟-گروه غذایی


برای پخت زرشک پلو با مرغ به عنوان یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی، ابتدا باید مواد اولیه آن را آماده کرد. ران یا سینه مرغ، برنج، زرشک، شکر، کره، پیاز و ادویه‌جات مواد اولیه اصلی این غذا را تشکیل می‌دهند. بسته به سلیقه مصرف‌کننده بعضی افراد در کنار این غذا از سیب‌زمینی سرخ‌شده نیز استفاده می‌کنند. یک سوپ خوشمزه که در فصل های سرد در استان های سرد شدید می چسبد 🙂 این دستور پخت عالی را مدیون اهالی خونگرم ارومیه هستیم. فرهنگ غنی با تمدنی کهن با مردمانی متعصب که تلاش برای حفظ آن دارند. این غذا از پیاز، سیب زمینی، لوبیا قرمز، بلغور، گوجه‌فرنگی، نخود و مرزه تهیه می‌شود و طعم بسیار لذیذی دارد.

  • در ادامه این مقاله، با دستور تهیه این غذای خوشمزه آشنا می‌شویم.
  • طبخ فوق العاده خوشمزه زرشک ‌پلو در کنار ظاهر بسیار زیبای آن می ‌تواند هر سفره را به زیباترین شکل تغییر دهد.
  • پایه اصلی بسیاری از غذاها مواد خوراکی است که در آن شهر بیشتر کشت شده.
  • مثلاً در برخی شهرها مانند اصفهان به آن استانبولی یا استانبولی پولو می گویند.
  • طرز تهیه لوبیا پلو معمولا با لوبیای سبز متداول‌تر است ولی می‌توان از لوبیای سفید هم در آن‌ استفاده کرد.

نام گذاری غذاهای شمال ایران مانند طبیعت زیبایش همیشه گردشگران را غافل‌گیر می‌کند. میزرا قاسمی را به عنوان غذای اصلی و با برنج سرو می‌کردند. اما طی چند دهه اخیر آنرا بیشتر به عنوان پیش غذا و با نان نوش جان می‌کنند. شاید به این خاطر است که مسافران شهرهای شمالی مایل بودند که بیش از یک طعم را امتحان کنند و به ناچار میرزا قاسمی را به عنوان پیش غذا معروف کردند. غذا نماد فرهنگ هر شهری در ایران است و غذاهای شمال ایران مانند میرزا قاسمی سرشار از مواد خوراکی سالم هستند.

طرز تهیه باقالی پلو با گوشت

یکی از بهترین غذاهای ایرانی که در مراسم های مختلف (مانند عروسی) سرو می شود، زرشک پلو است. زرشک پلو با استفاده از زرشک، زعفران و برنج سفید تهیه می شود و علاوه بر طعم فوق العاده، ظاهر بسیار مطبوعی نیز دارد. این غذای پرطرفدار در ایران همیشه در مراسم رسمی یا غیررسمی یافت می شود. در تهیه این خورشت از رب انار، گردوی چرخ شده، شکر و گوشت چرخ کرده یا گوشت مرغ استفاده می شود.

زیره پلو با گوشت قلقلی و بادمجان

امید آن را داریم تا بتوانیم با کمک شما، در آینده، نقشی هر چند اندک در شناخته شدن هر چه بهتر غذاهای ایرانی در سطح بین المللی داشته باشیم. در نهایت چهار غذای آبگوشت، کباب، قرمه سبزی و باقالی پلو توانستند به مرحله نیمه نهایی برسند. در رقابت دیگر هم قرمه سبزی از میان محبوبترین خورشت های ایرانی برنده جدال با باقالی پلو بود و توانست دومین فینالیست این نظرسنجی لقب بگیرد. اهالی استان مرکزی در لیست غذای ایرانی و محبوب خودشان، یک آبگوشت مقوی و خوشمزه دارند به نام «آبگوشت به و گردو».

این غذاها بسیار محبوب و پرطرفدارند و برای پیش غذا، پیک نیک و جشن تولد هم گزینه های مناسبی هستند. مجله کوروش محتواهای جامع و به روزی از آموزش های آشپزی، سبک زندگی، سلامت، فیلم و سریال و علم و تکنولوژی به شما ارائه می دهد. خانواده ایرانی روزانه می تواند به جدیدترین محتواها از معتبرترین منابع دنیا دسترسی داشته باشد. شما کدام یک از غذاهای ایرانی فوق را بیشتر دوست داشتید؟ نظرات و تجربه های خود را با تیم ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

طرز تهیه خورش ترش تره با کته

برای تهیه مرغ بریان، یک عدد مرغ کامل را در ادویه نمک، فلفل و زعفران قرار می‌دهیم. سپس دو عدد پیاز و سیر و فلفل دلمه‌ای خرد شده به همراه آبلیمو بر روی مرغ می‌ریزیم و می‌گذاریم تا ۵ ساعت مواد به داخل مرغ بریان برود. برای مشاهده‌ی طرز تهیه خوراک مرغ و لوبیا سبز بر روی لینک کلیک کنید. زرشک پلو، در مراسم عروسی و مهمانی‌ها جزو غذاهای اصلی به شمار می‌آید. بعد از پاک کردن آن را سرخ کنید و در فریزر کنگرها را فریز کنید.

لوبیا قرمز نیز نقشی اساسی در قرمه سبزی ایفا می کند اما در برخی شهرهای ایران از لوبیاهای دیگری استفاده می نمایند برای مثال مردم آذربایجان از لوبیای چشم بلبلی استفاده می‌کنند. از محبوب ترین خورش های ایرانی می توان به” قیمه” اشاره کرد که با ترکیبی از موادی همچون گوشت قرمز تکه شده، پیاز، رب گوجه فرنگی، لپه و … خیلی از افراد در کنار خورش قیمه سیب زمینی نیز سرخ می کنند و گاهی اوقات نیز بادمجان سرخ شده به کار می برند و مورد اول را قیمه سیب زمینی و مورد دوم را قیمه بادمجان نامیده اند. این خورشت خوشمزه همچون دیگر خورش های ایرانی همراه با برنج ایرانی سرو می شود.