وگان هورچاتا | خورنده گزنده



این پست ممکن است حاوی پیوندهای وابسته باشد. به ،وان یک همکار آمازون، من از ،یدهای واجد شرایط درآمد ،ب می کنم. لطفا افشای من را بخو،د.

هورچاتای وگان

معتبر هورچاتای وگان یک نوشیدنی کاملا شیرین، با طراوت، آرامش بخش و فوق العاده خامه ای است! این نوشیدنی سنتی مکزیکی خوشمزه با رایحه ای از و،ل و دارچین، از برنج درست می شود و به راحتی در خانه درست می شود!

هورچاتای وگان در لیوان هایی با یخ و چوب دارچین و دارچین آسیاب شده به ،وان چاشنی سرو می شود.

هورچاتای وگان یک جایگزین خوشمزه و منحصر به فرد برای هورچاتای سنتی است. برخلاف هورچاتای سنتی که با شیر ، و شکر درست می‌شود، هورچاتای گیاهی ما بدون لبنیات است، بدون شکر تصفیه‌شده درست می‌شود و بسیار سالم‌تر است – اما طعمی شبیه به نسخه سنتی دارد!

Horchata یا “Orxata” معمولاً با شیر برنج خانگی، شیر معمولی (شیر ،)، شیر تبخیر شده یا تغلیظ شده، شکر و ادویه تهیه می شود. به دلیل طبیعت با طراوت آن اغلب به آن “agua fresca” یا “agua de ،rchata” می گویند. در حالی که با شیر لبنی درست می شود، تهیه این دستور غذای هورچاتای معتبر وگان آسان است بدون اینکه بافت خامه ای که به آن معروف است را از دست بدهید.

این دستور غذای هورچاتای سریع بدون شیر با دارچین و و،ل چاشنی شده و با شربت افرا کمی شیرین شده و طعمی گرم و ظریف به آن می دهد. هورچاتای بدون لاکتوز راهی عالی برای ارضای دندان شیرین شما کاملاً بدون احساس گناه است!

هورچاتا با شیر بادام هنوز طعم شگفت انگیزی دارد، شاید حتی بیشتر! این دستور پخت بسیار ساده است، از مواد ساده استفاده می کند و فقط 15 دقیقه زمان می برد تا آماده شود. نتیجه نهایی یک نوشیدنی خامه‌ای و با طراوت است که برای نوشیدن در روزهای گرم عالی است، اما همچنین یک کوکتل کریسمس بدون الکل خوشمزه را نیز ایجاد می‌کند. این یک نوشیدنی همه کاره است که در تمام سال عالی است! بیایید به نحوه درست ، هورچاتا در خانه به روش گیاهی بپردازیم!

👩🏽‍🍳 چرا این دستور غذا جواب می دهد

  • درست ، سالم و ساده
  • طعمی شبیه هورچاتای سنتی دارد
  • نوشیدنی خوشمزه و با طراوت
  • سازگار با وگان و بدون گلوتن
  • قند کم
  • به راحتی سفارشی می شود
  • فقط به تعداد کمی مواد نیاز دارد که به راحتی پیدا می شوند
  • بهترین دستور پخت هورچاتای مکزیکی تا کنون!

آ،ین ویدیوی دستور غذا!

🥘 مواد لازم

این مخلوط هورچاتای وگان یک دستور العمل فوق العاده ساده برای ،یب با موادی است که احتمالاً قبلاً در آشپزخانه خود دارید! به پایین پست پیمایش کنید تا کارت دستور پخت را با لیست کامل مواد اولیه ببینید.

مواد لازم برای دستور هورچاتای وگان معتبر در زمینه سفید.
  • برنج سفید دانه بلند و آب: برنج سفید دانه بلند اصیل ترین طعم هورچاتای شیر برنج را به شما می دهد، اما می تو،د از انواع دیگر برنج استفاده کنید. حتی می تو،د از برنج قهوه ای یا برنج باسماتی استفاده کنید، اما به خاطر داشته باشید که نوع برنجی که استفاده می کنید طعم آن را تا حدودی تغییر می دهد. برای ایجاد شیر برنج از آب تازه برای خیس ، برنج در طول شب استفاده می‌کنید.
  • چوب دارچین و دارچین آسیاب شده: چوب دارچین در طول شب هنگام خیساندن شیر برنج شما را طعم دار می کند. دارچین آسیاب شده فقط به ،وان یک رویه برای شیر برنج و نوشیدنی دارچین شما استفاده می شود، بنابراین اگر چوب های دارچین طعم کافی به شیر برنج هورچاتا برای ذائقه شما می دهد، می تو،د از این ماده صرف نظر کنید.
  • عصاره و،ل: عصاره و،ل به طعم این هورچاتای خانگی بدون شیر تغلیظ شده عمق می بخشد.
  • شربت افرا: برای شیرین ، این هورچاتای تقریباً شیری از شربت افرا استفاده می شود. این یک گزینه سالم تر از نیشکر یا نوع دیگری از شیرین کننده است. می تو،د از شربت آ،ه نیز استفاده کنید.
  • شیرین نشده شیر بادام: شیر بادام ماده‌ای است که این دستور ساده هورچاتا را وگان می‌کند. هورچاتای شیر بادام نسبت به دستور پخت سنتی هورچاتای مکزیکی طعم متفاوتی دارد، اما هنوز هم بسیار خوب است!

🔪 طرز تهیه هورچاتای وگان

این دستور هورچاتای وگان بسیار آسان و خوشمزه است، شما می تو،د هر زمان که بخواهید در خانه هورچاتای خوشمزه داشته باشید! جزئیات، اطلاعات تغذیه ای و دستورالعمل های گام به گام طرز تهیه هورچاتای بدون لبنیات را از کارت دستور غذا در پایین همین پست بگیرید.

پودر برنج: برنج و آب را در مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا برنج ،د شود.

برنج و آب را در مخلوط کن مخلوط کنید.

یک شب خیس کنید: همراه با چوب دارچین به یک ظرف شیشه ای منتقل کنید، روی آن را بپوش،د و یک شب خیس کنید.

هورچاتای غیر لبنی خیساندن در ظرف شیشه ای با چوب دارچین.

مخلوط برنج صاف کن: روز بعد، یک الک توری ریز را روی یک کاسه بزرگ قرار دهید. مخلوط برنج را داخل صافی بریزید و شیر برنج را در ظرف نگه دارید.

مخلوط شیر برنج از طریق یک الک توری در یک کاسه صاف می شود.

تکه های کوچک برنج و چوب دارچین را دور بریزید. شیر برنج را نگه دارید. تمام مواد باقی مانده را اضافه کنید، مخلوط کنید و شیرینی را به مزه تنظیم کنید. حتی می‌تو،د دوباره مواد را با هم مخلوط کنید تا اطمینان حاصل کنید که یک نوشیدنی فوق‌العاده یکدست است که به خوبی مخلوط شده است.

مخلوط شیر برنج را در یک کاسه همزن بزنید.

خدمت: روی تکه های یخ در یک لیوان بلند بریزید و دارچین آسیاب شده را روی آن بپاشید. این نوشیدنی شیر بادام هورچتا را سرد سرو کنید!

هورچاتای غیر لبنی خانگی در لیوان هایی با یخ و چوب دارچین سرو می شود.

💭 نکات تخصصی

  • ممکن است لازم باشد در دو دسته مخلوط کنید. بسته به قدرت و اندازه مخلوط کن، ممکن است لازم باشد مخلوط برنج را به دو دسته ت،یم کنید تا به خوبی مخلوط شود.
  • برای پودر ، برنج از مخلوط کن پرقدرت استفاده کنید. اگر مخلوط کن قوی ندارید و برای ش،تن برنج مشکل دارید، می تو،د قبل از مخلوط ، برنج را به مدت 1 تا 2 ساعت در آب گرم خیس کنید.
  • فرآیند زور زدن را نادیده نگیرید! حتی پس از مخلوط ،، مقداری تکه برنج باقی می ماند، بنابراین فرآیند صاف ،، نوشیدنی فوق العاده روان را تضمین می کند. اگر صافی توری خوبی ندارید، می تو،د از کیسه شیر آجیلی نیز استفاده کنید و تمام شیر برنج را فشار دهید. برای یک نوشیدنی فوق‌العاده یکدست، مخلوط برنج را دوبار صاف کنید یا بعد از ،یب با بقیه مواد دوباره مخلوط کنید.
  • برای بهترین نتیجه سرد سرو کنید. هورچاتای برنج باید سرد سرو شود و در دمای اتاق یا گرمتر طعم بسیار کمتری خواهد داشت.
  • برای نوشیدنی شیرین تر، در صورت نیاز همیشه می تو،د کمی شربت افرا در پایان اضافه کنید!
  • برای یک ، حتی بیشتر دستور هورچاتای غیرلبنی، می تو،د به جای آن از شیر جو دوسر یا شیر نارگیل پرچرب استفاده کنید (فقط به خاطر داشته باشید که چربی و کا،ی این نوشیدنی را افزایش می دهد!)
  • برای درست ، هورچاتا بدون مخلوط کن از شیر برنج ،یداری شده از فروشگاه به جای نسخه خانگی استفاده کنید و یک شب با چوب دارچین خیس کنید و سپس دستور غذا را از آنجا دنبال کنید!

📖 تغییرات

  • شیر جو دوسر هورچاتا: شما واقعا می تو،د هر شیر گیاهی را جایگزین این دستور هورچاتای غیر لبنی کنید. از شیر نارگیل، شیر جو دوسر یا شیر برنج برای این هورچاتای DIY استفاده کنید.
  • هورچاتا بدون برنج: هورچاتای اسپ،ایی با هورچاتای معمولی مکزیکی متفاوت است زیرا به جای شیر برنج از آجیل ببر درست می شود. شما اساساً شیر آجیل ببر را با مخلوط ، آجیل ببر خیس شده با آب به جای برنج ایجاد می کنید و سپس دستور العمل بالا را از آنجا دنبال می کنید.
  • هورچاتای بدون شکر: با استفاده از یک جایگزین شکر مانند استویا یا میوه راهب، هورچاتای خود را بدون شکر بسازید. مطمئن شوید که مقدار کمی از آن را در یک زمان اضافه کنید زیرا استویا بسیار شیرین تر از شربت افرا است. شما می خواهید دستور غذای هورچاتای سالم شما بدون شیر تغلیظ شده یک نوشیدنی شیرین باشد اما نه بسیار شیرین.
  • هورچاتا شکر قهوه ای: با تعویض شربت افرا با شکر قهوه ای، طعم هورچاتای بدون شیر را عمیق تر کنید.
  • هورچاتای الکلی: دستور پخت سنتی هورچاتا را با اضافه ، 2 تا 8 اونس رام تیره، تکیلا یا کاهلو به این نوشیدنی شیر بادام برنج چاشنی کنید تا آن را به یک نوشیدنی الکلی تبدیل کنید (همزمان با اضافه ، شیرین کننده، الکل را به آن اضافه کنید. مخلوط ، برای ،یب). این یک نوشیدنی عالی برای تعطیلات مانند Cinco de Mayo یا کریسمس است!

🍽 پیشنهادات خدمت

این نوشیدنی شیرین شیر برنج مکزیکی به خوبی با هر وعده غذایی مکزیکی جفت می شود! آن را در کنار این امپاناداهای وگان، این توستاداهای لوبیا سیاه سالم، یا این پوزول وگان امتحان کنید!

🫙 دستورالعمل ذخیره سازی

باقیمانده این نوشیدنی برنج مکزیکی را در ظرف در بسته در یخچال تا 4 روز نگهداری کنید. قبل از سرو حتما هم بزنید یا دوباره مخلوط کنید. این دستور به خوبی یخ نمی زند.

❓سوالات متداول دستور پخت

آیا هورچاتا سالم است؟

به طور سنتی نه، هورچاتا سالم نیست زیرا یک نوشیدنی شیر شیرین است که کا،ی، قند و چربی بالایی دارد. اما هورچاتا را می توان تنها با چند تعویض ساده سالم ساخت! دستور غذای گیاهی هورچاتای ما گزینه بسیار سالم تری است، زیرا کا،ی کمتری دارد، شکر افزوده کمتری دارد (فقط 5 گرم در هر وعده) و بدون شکر تصفیه شده، و چربی اشباع کمتری دارد زیرا ما از شیر گیاهی استفاده می کنیم!

آیا هورچاتا وگان است؟ هورچاتای وگان از چه چیزی ساخته شده است؟

هورچاتا معمولاً گیاهخوار نیست، زیرا با شیر ، درست می شود. اما این دستور غذای گیاهی هورچاتا با شیر گیاهی به جای شیر ، سنتی درست می شود – بنابراین برای رژیم غذایی گیاهی کاملاً دوستانه است!

هورچاتای وگان از شیر برنج خانگی، دارچین، آجیل و شیرین‌کننده‌ای سالم‌تر از شکر مانند شربت افرا درست می‌شود.

آیا هورچاتا لبنیات دارد؟

دستور العمل های اصیل مکزیکی برای هورچاتا دارای لبنیات هستند، اما هورچاتای وگان خامه ای با جایگزین شیر مانند شیر بادام، جو دوسر یا شیر نارگیل تهیه می شود.

آیا در هورشتا شیر وجود دارد؟

بله، معمولاً شیر ، معمولی و گاهی نیز شیر تغلیظ شده یا شیر تبخیر شده برای بافت خامه‌ای وجود دارد.

آیا هورچاتا بدون گلوتن است؟

بله، هورچاتا به طور طبیعی بدون گلوتن است. این دستور هورچاتای خامه ای با برنج و شیر درست می شود، دو ماده ای که به طور طبیعی حاوی گلوتن نیستند. اگر هورچاتای فروشگاهی می‌،ید، ممکن است بخواهید بر،ب آن را بررسی کنید، فقط در صورت امکان!

هورچاتای وگان در لیوان هایی با یخ و چوب دارچین به ،وان چاشنی سرو می شود.

🧉 دستور العمل های نوشیدنی خوشمزه بیشتر!

این دستور غذایی وگان را دوست دارید؟ لطفا یک را بگذارید امتیاز 5 ستاره 🌟 در دستور پخت زیر و/یا بررسی در بخش نظرات در پایین صفحه!

شما همچنین می تو،د من را دنبال کنید فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، و پینترست برای دیدن غذاهای خوشمزه، سالم و من، برای خانواده، و اگر سوالی دارید، من اینجا هستم تا کمک کنم!

📋 کارت دستور غذا

وگان هورچاتا

هورچاتای وگان اصیل یک نوشیدنی کاملا شیرین، با طراوت، آرامش بخش و فوق العاده خامه ای است! این نوشیدنی سنتی مکزیکی خوشمزه با رایحه ای از و،ل و دارچین، از برنج درست می شود و به راحتی در خانه درست می شود!

زمان آماده سازی15 دقایق

زمان خیساندن12 ساعت ها

زمان کل12 ساعت ها 15 دقایق

دوره: نوشیدنی

غذا: مکزیکی

رژیم غذایی: وگان، گیاهخوار

خدمات: 8

کا،ی: 161کیلو کا،ی

  • بسته به اندازه و قدرت مخلوط کن ممکن است لازم باشد برنج و آب را در 2 دسته انجام دهید.
  • اگر مخلوط‌کنی که از آن استفاده می‌کنید خیلی قوی نیست و اگر برای ،د ، برنج مشکل داشت، می‌تو،د آب را به جوش بیاورید و به جای آن روی برنج بریزید و اجازه دهید کاملا خنک شود قبل از اینکه یک شب در یخچال بگذارید تا خیس بخورد. .
  • هنگامی که برنج یک شب خیس شد، باید صاف شود تا شیر برنج است،اج شود، این کار را می توان با صاف ، از طریق یک الک توری ریز انجام داد یا برنج و آب خیس شده را در کیسه آجیلی قرار داد و تمام شیر را فشار داد.
  • در صورت تمایل، با اضافه ، شربت افرا، شیرینی را بر حسب طعم تنظیم کنید.
  • قبل از سرو، باقی مانده هورچاتا را هم بزنید.
  • هر شیر گیاهی برای این دستور غذا جواب می دهد.
  • باقیمانده هورچاتای وگان را در ظرف در بسته در یخچال تا 4 روز نگهداری کنید.

خدمت: 1فنجان | کا،ی: 161کیلو کا،ی | کربوهیدرات ها: 34g | پروتئین: 3g | چربی: 1g | چربی های اشباع شده: 0.1g | چربی های چند غیر اشباع: 0.4g | چربی اشباع شده: 0.4g | سدیم: 93میلی گرم | پتاسیم: 63میلی گرم | فیبر: 1g | قند: 5g




منبع: https://pickyeaterblog.com/vegan-،rchata/