لیست کامل غذاهای ایرانی و پرطرفدار برای ناهار و شام + دستور پخت مجله تصویر زندگی


و سپس مقداری زردچوبه به قابلمه اضافه کنید تا رنگ بگیرد. در مرحله بعد گوشت‌هامون‌رو به قطعات دلخواه برش می‌زنیم. برای این‌که گوشتها به‌خوبی سرخ شده و رنگ و روی بهتری به خودشون بگیرن، اون‌هارو به پیاز و ادویه‌های در حال تفت اضافشون می‌کنیم، تا بوی خامی گوشت کاملا گرفته بشه.

البته تعداد انواع غذاهای ایرانی که برنج مصرف میشوند زیاد میباشد و ما تعداد محدودی از آن ها را در لیست زیر قرار داده ایم. در میان غذاهای ایرانی که سرشار از پروتئین یا مواد مغذی هستند می‌توان به آبگوشت، شیر برنج، باقالی پلو با ماهیچه یا گردن، خورش بز قورمه و … اشاره کرد. قابلمه را با حرارت ملایم روی گاز قرار دهید تا آلبالو آب بیندازد و بجوشد. سپس آلبالوها را آبکش کنید و آب آن را نیز جداگانه در ظرف بریزید تا بعداً برای تهیه شربت آلبالو و یا رنگ دادن به برنج آلبالو پلو استفاده کنید. برای مطالعه ادامه طرز تهیه ته چین آلبالو خانگی به ۳ روش مختلف با مرغ یا گوشت می‌توانید رو لینک مقاله طرز تهیه ته چین آلبالو کلیک کنید. در لیست غذا ایرانی، «رشته پلو» تقریبا در همه شهرها تهیه می‌شود.

  • به همین دلیل خورش آلو اسفناج نیز از این خواص مستثنا نمی باشد.
  • به دلیل شرایط جغرافیایی ایران و کشت زیاد این دانه خوش طعم و خوش عذر غذاها هم تاثیر زیادی از آن گرفته اند.
  • این غذا ها در لیست غذاهای پرطرفدار ایرانی نیز قرار میگیرند و شما میتوانید از این لیست برای پخت غذاها برای مجالس خود استفاده کنید.
  • این خورش مانند قرمه ‌سبزی باید ساعت‌ ها با حرارت کم پخته شود تا به خوبی جا بیفتد.

پس از اینکه مواد خوب به هم آغشته شدند، چند لیوان آب اضافه کنید و اجازه دهید خورش برای حداقل 3 ساعت خوب بپزد تا جا بیفتد. سریع‌ترین و ساده‌ترین راه درست‌کردن دمی گوجه، کته کردن آن است. ابتدا باید پیاز را سرخ‌کرده و سپس سیب‌زمینی، رب گوجه و ادویه مورد نظرتان را به آن اضافه کنید. برنج را در قابلمه ریخته و یک‌بند انگشت روی آن آب بریزید.

لوبیا پلو غذای خوش پخت ایرانی

لذت نوش جان آن با منظره سواحل زیبای خلیج همیشه فارس و صدای نی همبون برای شما یه یاد ماندنی خواهد شد. در کل اگر بخواهیم نگاه اقتصادی به غذاها داشته باشیم قلیه میگو علاوه بر داشتن میگو، به خاطر داشتن سبزی های خاص فصلی و ادویه های خاص در زمره غذاهای گرانقیمت دسته بندی می شود. یکی از بهترین غذاهای ایرانی که در مراسم های مختلف (مانند عروسی) سرو می شود، زرشک پلو است.

دمی گوجه یا استامبولی پلو

معمولا کرمانی‌ها در طرز تهیه بز قورمه از گوشت بزغاله استفاده می‌کنند. اسم این غذا هم مانند اسم انواع غذاهای ایرانی دیگر، از مدل به عمل آوردن گوشت این غذا گرفته شده است. “خورش بادمجان” یکی از لذیذترین غذاهای ایرانی است که کمتر کسی وجود دارد که طعم آن را نپسندد. بادمجان های سرخ شده در این غذا طعم فوق‌العاده ای به آن می دهد.

امكان دارد بارها این غذا را با نام‌های كباب دیگی یا كباب بشقابی هم دیده باشید كه نشان‌دهنده‌ی روش‌های مختلف تهیه و طبخ آن است. كوفته تبریزی یكی از مشهورترین و خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایران است. همان‌طور كه از نامش مشخص است، این غذا از شهر تبریز می‌آید. البته كوفته در‌ كل انواع مختلفی دارد و در خاورمیانه با نام‌های گوناگون از آن یاد می‌شود. برای پختن ماهی شکم‌پر معمولاً روش‌های مختلفی به کار گرفته می‌شود که در هرکدام از آن‌ها مواد تشکیل‌دهنده متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای تهیه آن ابتدا باید ابتدا سیب زمینی‌ها را آب پز کنید و بعد از اینکه سرد شد، آنها را در ظرفی رنده کنید. سپس پیاز را پوست کنده و در یک ظرف دیگر آن را رنده کنید. آب پیازها را بگیرید و به سیب زمینی های رنده شده اضافه کنید. رولت گوشت یکی از غذاهای ساده و خوشمزه است که با گوشت چرخ کرده درست می‌شود. برای مشاهده ادامه‌ی طرز تهیه لازانیا بر روی لینک کلیلک کنید. این غذا دارای پنیر پیتزا و پودر سوخاری است که بهتر است به صورت خانگی پودر سوخاری را درست کنید.

اگر می خواهید یکی از لوکس ترین و مجلسی ترین غذاهای ایرانی را داشته باشید، می توانید باقالی پلو را با ماهیچه تهیه کنید. بسیاری از ایرانیان و البته توریست های خارجی عاشق این غذا بوده و آن را با برنج سفید و یا برنج زعفرانی ترکیب می‌کنند. راز خوشمزه بودن قورمه سبزی به پخت آن و زمانی که شما به آن اختصاص می دهید برمی‌گردد.