لیست غذاهای ایرانی پرطرفدار و خوشمزه


از آنجایی که ایرانی ها عاشق گوشت هستند به خاطر همین در بیشتر غذاهایشان از گوشت گوساله و گوسفند و یا مرغ استفاده می کنند. از خوشمزه ترین غذاهای گوشتی ایرانیان که در بین خارجی ها نیز طرفداران زیادی دارد می توان به” جوجه کباب “اشاره کرد که روی زغال کباب می شود و طعم بسیار لذیذی دارد. ایرانیان زمانی که به دل طبیعت می روند و کمپینگ راه می اندازند بساط جوجه کباب را با خود به همراه می برند و همان جا روی زغال و آتش جوجه ها را کباب می کنند. “لوبیا پلو” یکی دیگر از غذاهای ایرانی است که رسم و رسوم خاصی در سرو کردنش لحاظ می شود. معمولا این غذا را به همراه ته دیگ سیب زمینی یا نان ، سبزی خوردن ، سالاد شیرازی و ماست میل می کنند.

  • گوشت چرخ کرده را به پیاز داغ اضافه کنید و کاملاً تفت دهید تا رنگ گوشت عوض شود.
  • قلیه‌ماهی دل عاشقان غذای دریایی و جنوبی را می‌برد زیرا تندی و مزه متفاوت آن تا مدت‌ها در ذهن باقی می‌ماند.
  • توصیه می‌شود برای این که روغن مورد استفاده در ته‌چین را به کمترین میزان ممکن برسانید، آن را درون فر بپزید.
  • در منوی غذای ایرانی، «میرزا قاسمی» به عنوان یک غذای ایرانی خوشمزه با اصالت شمالی، جایگاه ویژه‌ای دارد.

به جای پودر سوخاری از کرانچی یا تردیلا هم می‌توانید استفاده کنید. کوکو مرغ انواع مختلفی دارد اما این نوع کوکو هم برای ناهار و هم برای غذای فینگرفود انتخاب خوبی است. برای مشاهده‌ی طرز تهیه مرصع پلو با مرغ بر روی لینک کلیک کنید. زرشک پلو، در مراسم عروسی و مهمانی‌ها جزو غذاهای اصلی به شمار می‌آید. برای ادامه مطلب طرز تهیه غوره مسما به روش گیلانی‌ها اینجا کلیک کنید.

این تیم امیدوار است با تلاشش باعث ارتقای سطح آشپزی ایران شود. اگر در این مسیر به شما کمکی کرده‌ایم خوشحال می‌شویم نظرتان را بدانیم. یزد، شهر باقلواهای بادام، کیک یزدی، قطاب و شیرینی‌های محلی سرخ شده است. بعد پوست پرتقال را با کمی آب جوشانده تا تلخی آن گرفته شود.

۸- آبگوشت سنتی ایرانی

معمولا در کنار چنجه از دنبه ی کباب شده نیز سرو می کنند. کبابی خاص و پرطرفدار می باشد که پیشنهاد می کنم حتما امتحان کنید و از طعم آن لذت ببرید. این غذا را در بیشتر مراسمات عروسی و همچنین مجالس ختم طبخ می کنند. این غذا همانطور که از نامش پیداست از گوشت گوسفندی تهیه می شود و با برنج سرو می شود. برای مزه دار کردن این گوشت افراد به شکل های مختلف عمل می کنند که سلیقه ای است و البته عموما با پیاز، برگ بو، زعفران و غیره مزه دار می شود. اگر تابحال به شیراز سفر کرده باشید حتما با غذاهای خاص آن مواجه شده اید!

معمولا «خورش قیمه» به عنوان یکی از غذاهای ایرانی سنتی برای نذری شناخته شده است ولی یک غذا ایرانی خوشمزه و پرطرفدار برای مهمانی‌ها هم به حساب می‌آید. معمولا در طرز تهیه خورش قیمه از گوشت قرمز خرد شده استفاده می‌شود و به همین خاطر هم این اسم را روی آن گذاشته‌اند. برای پخت زرشک پلو با مرغ به عنوان یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی، ابتدا باید مواد اولیه آن را آماده کرد. ران یا سینه مرغ، برنج، زرشک، شکر، کره، پیاز و ادویه‌جات مواد اولیه اصلی این غذا را تشکیل می‌دهند.

چلو کباب کوبیده پرطرفدارترین غذا ایرانی

این کوکو دارای سبزیجات مفیدی بوده و خوردن آن به افراد مختلف توصیه می شود. سر آشپزها به افراد وگان نیز کوکو سبزی را پیشنهاد می کنند. در مینویسم، طرز تهیه کوکو سبزی رولتی به طور کامل ارائه شده است.

طرز تهیه جوجه ترش گیلانی

برای بهتر مزه‌دار کردن مرغ آن را به تکه‌های کوچکتر تقسیم کرده و با پیاز و سیر و زردچوبه می‌گذاریم تا بپزد. غوره مسما از غذاهای گیلانی است و تقریبا به دلیل غوره موجو در آن ترش مزه است. برای طرز تهیه این غذا به سینه مرغ، بادمجان، غوره عسگری و گوجه فرنگی به همراه ادویه‌جات نیاز داریم. برای تهیه خورشت بامیه ابتدا سر بامیه‌ها را پاک کرده به گونه‌ای که زیاد کوتاه نشده و مواد لزج و تخم‌های درون بامیه بیرون نیاید. برای این غذا پیاز، سیب زمینی‌، گوشت تکه‌ای خورشتی و ترشیجاتی مانند آب‌غوره و آب‌لیمو نیاز است.

جالب است بدانید که بسیاری از خارجی‌ ها ته چین ایرانی را به دلیل ظاهر زیبایش کیک ایرانی می نامند. ته چین به‌ صورت ساده همراه با گوشت مرغ بادمجان و غیر درست می ‌شود اما به طور معمول ته چین مرغ در بین انواع دیگر ته چین ها شهرت بسیار زیادی دارد. برای آشنایی با غذاهای محبوب ایرانی همراه ما باشید تا به معرفی بهترین غذاهای ایرانی بپردازیم. همچنین در این مقاله شما می‌توانید لیست غذاهای ایرانی را جمع آوری کنید و روزانه از این غذاها در لیست غذایی خود استفاده کنید. کوفته تبریزی، آبگوشت و دیزی جز انواع غذای ایرانی میباشند که در خطه آذربایجان طرفداران زیادی دارد و از بهترین غذاهای ایرانی نیز محسوب میشوند. به طورر کلی هر دو غذا در لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج قرار میگیرند و به عنوان معروف ترین و پرطرفدار ترین غذای سنتی ایرانی شناخته میشوند.

کشک بادمجان جز غذاهای غیر برنجی و محبوب داخل ایران است که با طعم لذیذ خود، شما را شگفت زده خواهد کرد. املت اصالتا به ایران تعلق ندارد و نخستین بار در کشور فرانسه معرفی شد اما غذایی محبوب بین ایرانیان برای وعده صبحانه، ناهار یا شام به شمار می‌رود. یکی دیگر از غذاهای مجلسی که بسیار سفره ‌ها از زرشک پلو بوده که با استفاده از زعفران زرشک و برنج سفید به خوبی می ‌تواند یک ترکیب جذاب برای شما ارائه داده است. چلو گوشت هم که از غذاهایی است که نیازی به تعریف و تمجید ندارد و تمام کسانی که غذاهای حاوی گوشت را می پسندند، عاشق این غذای خوشمزه و گران قیمت می باشند. در این لیست غذا های ایرانی بیش از 230 نوع غذای اصیل و سنتی را معرفی کردیم.