لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج؛ 11 مدل غذای ایرانی با برنج مجله اسنپ اکسپرس


اگر کلم قمری در دسترستان نبود می‌توانید از کلم‌برگ استفاده کنید. از قدیم الایام یکی از غذاهای اصلی و عضو ثابت سفره ایرانی ها شامی‌ کباب بوده و محبوبیتش علاوه بر طعم لذیذ و خوشمزه آن به نوعی به علت نوستالژیک بودن آن هم می باشد. آش انار ساوه را در شهرهای دیگر ایران نمی‌توان یافت زیرا طعم اش انار ساوه، بسیار منحصربفرد است. این آش با آب انار، مغز گردو، حبوبات و سبزیجات مختلفی پخته شده و در شب‌های یلدا بر سر سفره مردم ساوه قرار می‌گیرد.

  • این غذاها معمولا جزو غذاهای پرطرفدار ایرانی به حساب می‌آیند.
  • غذای ایرانی دیزی / آبگوشتبرای تهیه این غذا، گوشت بره را با حبوبات (عمدتاً لوبیا و نخود)، سیب زمینی و گاهی گوجه فرنگی کاملاً می پزند.
  • هر کدام از انواع مختلف ماهی ویژگی‌های منحصر به فرد خودشان را دارند.
  • غذاهای جنوبی اصلی‌ترین دلیل برای این هستند که یک سفر به یاد ماندنی داشته باشید.
  • اسم این غذا هم مانند اسم انواع غذاهای ایرانی دیگر، از مدل به عمل آوردن گوشت این غذا گرفته شده است.

معمولاً این غذا همراه با ترشی‌هایی که تند هستند سرو می‌شود. به عنوان نوشیدنی هم می‌توان به سراغ شربت‌های خانگی رفت. البته بیشتر جنوبی‌ها این غذا را با نوعی نوشیدنی به نام «زینتو» میل می‌کنند که آب توتی شبیه به شاتوت است. آش رشته که یکی از آش های قدیمی ترین آش ها در ایران است از حبوبات, سبزی های مختلف و رشته تهیه می شود. در رابطه با زرشک موجود در ته‌چین هم باید بدانید که این ماده‌ی غذایی، ضد سرطان و تشنج و برطرف‌کننده‌ی کمبود ویتامین ث.

زیره پلو با گوشت قلقلی و بادمجان

مجله کوروش محتواهای جامع و به روزی از آموزش های آشپزی، سبک زندگی، سلامت، فیلم و سریال و علم و تکنولوژی به شما ارائه می دهد. خانواده ایرانی روزانه می تواند به جدیدترین محتواها از معتبرترین منابع دنیا دسترسی داشته باشد. برای پختن کوفته سبزی شیرازی، ابتدا باید‌ سس آن را درست کنید.

طرز تهیه قرمزه نخودچی (کوفته قیمه ریزه)

از همین رو غذای باقالی پلو با ماهیچه غذایی مقوی و پرطرفدار بوده که همین باعث این امر شده است که این غذا در مهمانی ها و مراسمات طبخ می شود. برای یادگیری طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه کافیست به مینویسم مراجعه کنید. کوفته تبریزی که از غذاهای ایرانی و مربوط به مرکز آذربایجان شرقی می باشد، بر پایه گوشت و لپه می باشد. غذایی آبکی بوده و علاقه مندان به این مدل از غذاها را به خود جذب می کند. در تبریز این غذا به عنوان غذایی برای مهمانی ها انتخاب و طبخ می شود. این غذای خوشمزه یکی از غذاهای محلی محبوب خطه آذربایجان شرقی و غربی محسوب می شود اما با این وجود در سراسر ایران طبخ می شود و یکی از گزینه های پرطرفدار توریستهای خارجی می باشد.

سیر داغ و پیاز داغ به شیدایی طعم انار در آش کمک میکند. بقیه آش ها که کلا آرایشی زیبا با کشک و تزئیات دیگر دارند، اما آش انار با دانه های یاقوتی انار یک اثری هنری خوشمزه را به زخ می کشد. كنگر پلو یا بیهلر پلو یاسوجی برای كسانی كه گرم‌مزاج هستند یا از كم‌خونی و نارسایی كبد رنج می‌برند بسیار مفید شناخته شده است. پس برای معرفی بهترین غذاهای ایرانی با ام ان زد همراه باشید. باقالی پلو با ماهیچه جزو یکی از خاص ترین غذاهای ایرانی برای مهمانی های خاص و مهمانان مهم و عزیز می باشد.

این خورشت رستورانی و مجلسی بسیار اصیل است و جز غذاهای قدیمی ایران نیز محسوب‌ می‌شود. در خورشت قورمه سبزی جا افتادن اهمیت زیادی دارد، درواقع رمز و راز طعم قورمه سبزی به عنوان یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی علاوه بر پخت در جا انداختن آن است. مهمان دارید و این سؤال ذهنتان را درگیر کرده است که ناهار چی بپزم؟ ما به شما شکر پلو شیرازی را پیشنهاد می‌کنیم. این غذای ایرانی با برنج، از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است که اگر ازطرفداران هویج پلو و شیرین پلو هستید، بدون شک از خوردن این پلوی شیرازی نیز لذت می‌برید.

سوپ هم به عنوان پیش غذا و هم به عنوان غذا برای سرماخوردگی و غذای رژیمی مناسب است. برای سوپ معمولاً از عصاره گوشت مرغ یا آب مرغ استفاده می‌کنند. پنینی مرغ از ترکیب سینه مرغ، خامه صبحانه، سیر، جعفری، قارچ و نان همبرگر به همراه ادویه‌هایی چون فلفل، زردچوبه و پاپریکا درست می‌شود.

به طور کلی شما می توانید از انواع غذا ایرانی در وعده های اصلی غذای خود استفاده کنید. علاوه بر بعضی از خورشت ها که در همه شهرها طبخ می‌شود، بعضی از شهرها خورشت های مخصوص خود را دارند. غوره مسما جز خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است که از کنار هم قرار گرفتن گوشت قرمز یا مرغ، بادمجان، پیاز و گوجه تهیه می‌شود.