لیست انواع بهترین طرز تهیه غذاهای ایرانی سنتی + مواد لازم دکور پلاس


برای ریز کردن پیاز و سیب زمینی می‌توانید از مولینکس نیز استفاده کنید. کوفته‌ها را در نهایت در سس قرار دهید و اجازه دهید کوفته‌ها در سس بپزند. حدود ۲۵ دقیقه تا ۱ ساعت باید زمان دهید تا کوفته‌‌ها کاملاً نرم و آماده سرو شوند.

  • کشک کدو علیرغم ساده بودن سرشار از مواد مفید برای بدن بوده و در عین حال پختن آن زمان زیادی هم نمی‌گیرد.
  • حال آن را به همراه مقداری نمک و آب درون قابلمه بریزید تا به جوش بیاید.
  • از نظر من اگر بخواهید لذت کافی را از خوردن غذای ایرانی ببریم باید به پاسخ سوالات زیر هم فکر کنیم.
  • در رابطه با زرشک موجود در ته‌چین هم باید بدانید که این ماده‌ی غذایی، ضد سرطان و تشنج و برطرف‌کننده‌ی کمبود ویتامین ث.

آیا در رستوران های آن نام غذایی تحت عنوان کلم پلو شیرازی دیده اید؟ اگر دیده اید باید بگویم که این غذا خوشمزه ترین غذای شیرازی می باشد. در کلم پلو شیرازی از کلم قمری استفاده می شود و در مهمانی های مردم شیراز این غذا طبخ می شود. دلمه برگ مو از ان غذاهاست که در همه جای ایران طبخ می شود و رسپی عمومی آن تقریبا یکی بوده و تنها تفاوت آنها در چند نکته کوچک است.

آش عباسعلی

از آنجایی که آلبالو مزه ترشی دارد باید اندازه هر یک از مواد به کار رفته شده در این غذا به درستی اندازه گیری شود تا غذا طعم خوبی پیدا کند. اگر شما هم مثل من به غذاهای گیلانی علاقه ی زیادی دارید، توصیه می کنم حتما خورش شیش انداز گیلانی را امتحان کنید. در این غذا از گردو و بادمجان استفاده شده و همین طعم ان را بینظیر کرده که باعث شده است در لیست 100 خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به انتخاب سرآشپزها قرار بگیرد. اابته نوع دیگری از خورش شیش انداز نیز موجود است که مربوط به زنجان می باشد. طرز تهیه خورش شیش انداز به هر دو روش در مینویسم یافت می شود. این غذا که نام دیگر آن دمپختک گوجه می باشد، شباهت زیادی به استانبولی دارد و به همان صورت هم ساده تهیه می شود.

طرز تهیه مرغ شکم پر مجلسی و خوشمزه

بزباش همدانی عضوی از لیست 100 خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به انتخاب سرآشپزها می باشد. کباب برگ عضو مجلسی ترین کباب های موجود ایرانی می باشد. این غذا از گوشت راسته که برای گوساله یا گوسفند باشد تهیه می شود. کباب برگ از کباب های قدمی و سنتی بوده و طرفداران زیادی دارد. این کباب در لیست 100 خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به انتخاب سرآشپزها جای دارد. در تهیه این خورشت از رب انار، گردوی چرخ شده، شکر و گوشت چرخ کرده یا گوشت مرغ استفاده می شود.

پرورش دام با تغذیه طبیعی به طرز شگفت آوری طعم گوشت را دلچسب می‌کند. یکی از غذاهای بسیار معروف و پر کالری کرمانشاه دنده کباب است که غذایی اعیانی و بسیار خوشمزه به حساب می آید و در ابتدای لیست بهترین غذاهای ایرانی است. طبخ این کباب بنا به سلیقه مسافران متفاوت است برخی بصورت گریل و برخی بر روی منقل آن را میل می‌کنند که البته هر چه حرارت آن ملایم تر و زمان آن بیشتر باشد آنرا لذیذ تر خواهد کرد.

کوفته تبریزی غذای اصیل تبریزی

این کار باعث می‌شود طعم سماق به طور کامل به درون گوشت نفوذ و آن را خوشمزه‌تر کند. برخی دیگر نیز ترجیح می‌دهند بعد از پخت غذا و در زمان سرو آن، سماق را روی برنج یا خود کباب بریزند. با این حال تقریباً غیرممکن است که بتوان سماق را از کباب تابه‌ای جدا کرد. وجود سماق در کنار غذا‌های گوشتی باعث هضم راحت‌تر و سریع‌تر آن‌ها می‌شود.

این غذا برای مواقعی که زمان کافی برای طبخ غذا ندارید گزینه ی مناسبی است. دمی گوجه فرنگی علاوه بر گوجه فرنگی دارای سیب زمینی نیز می باشد. این غذا هم همچون غذاهای گفته شده در لیست 100 خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به انتخاب سرآشپزها قرار دارد. لوبیا پلو از غذاهای پرطرفدار و مجلسی بوده و اصالت ایرانی دارد. در غذاهای مناسب مهمانی ها بوده و دارای ظاهری عالی می باشد.

در دستور انواع غذاهای ایرانی «خورش گیجاواش» هم یکی از خوشمزه‌ٰترین‌ها است. در طرز تهیه خورش گیجاواش شمالی از یک سبزی محلی به اسم گیجاواش به همراه تخم مرغ و سیر استفاده می‌شود. «خورش شش انداز» یا «خورش شیش انداز» از انواع غذاهای ایرانی بدون گوشت است. در طرز تهیه خورش شش انداز معمولا از لبو، هویج و کدو هم استفاده می‌شود. بامیه یکی از سبزیجات مقوی است و معمولا در طرز تهیه انواع غذاها مثل «خورش بامیه» و حتی ترشی بامیه هم به کار می‌رود. طرز تهیه خورش بامیه مشابه دیگر خورش‌های موجود در لیست غذاهای ایرانی است و با انواع گوشت‌ها می‌توانید آن را مقوی‌تر و طعم‌دارتر کنید.

این غذا یک گزینه عالی برای پذیرایی از مهمانان و عزیزان است. اگر هنوز این غذا را نپزید، بهتر است قبل از سرو برای مهمانان، یکی دو بار آن را امتحان کنید تا به آن مسلط شوید. باقلی پلو با گوشت گوساله یا «باغالی پولو با ماهیچه» یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است که بسیاری از ایرانیان و البته گردشگران آن را دوست دارند. این خورش خوشمزه ایرانی با تاریخچه و طعم ترش و شیرینش دل بسیاری از ایرانیان را ربوده و زینت مجالس و مهمانی ها است.